Autó adatlap

  • Típus:145 1.6 TS
     Mindent erről a típusról
     Tagok, akik birtokolják a típust
  • Évjárat:1998
  • Színe:rosso
  • Jellemzők:
    Megy 210-zel :P
  • Extrák:
    Eibach rugók (már lekerült, eladók), gyári tojástartós felnik. Blaupunkt hangszórók és Sony prüntyögők. Ködlámpa, légkondi.
  • Egyéb:
    Pár hónapig kipróbáltam az Eibach ültető rugóit - nagy élmény volt! Nagyon komolyan kanyarodott, a fék is sokkal jobb lett. Végül azonban visszatetettem a gyári rugókat - miután lehúztam a motor alját az ötös úton Baja felé. Mázli, hogy nem tört el az olajteknő...

    45000 km-nél új lengőkarok.

    56000-nél is új lengőkarok, mert egy Corsa belémjött és szabályosan kettétörte a bal oldalit :)

    65 ezer km-nél vezérműszíj feszítőgörgő csere.

    67 ezer km-nél féktárcsa csere, generátor felújítás, ablakmosó pumpáló motor csere, hátsó ablaktörlő motor javítás.

    71 ezer km-nél kuplungszett csere. 61 ezer km óta nyekergett a kinyomó csapágy, végül darabjaira hullott.

    Szintén 71 ezer km-nél termosztátot cseréltem, mert a víz nem akart hetven fok fölé melegedni, csak dugóban.

    73500 km. Megint cserben hagyott, idén másodszor. Kuplung alsó munkahenger volt a bűnös, kiengedte az olajat az útra. Ha már a szervizben van, generátor ékszíj és görgő csere (20k), olaj, olajszűrő, légszűrő csere. Ennek most nem tudtam örülni.

    75000 km. Lezúztam az elejét :(
    Új lámpák, lökhárító, motorháztető, sárvédők, hűtőrács, légkondi hűtőrács, légszűrőház, lengőkarok, első fal, satöbbi.

    79000 km-nél vezérlésmódosító csere. Előtte úgy csörögtek a szelepek, hogy dízelnek néztek :)

    85000km. Lambda szonda megadta magát. Vettem bele egy NGK univerzális szondát. Beszereltem, de a motorvezérlő elektronika nem érzékeli a szondát.

    95500 km. Olajcsere után hatezer km-rel megette az összes olajat, a motor túlmelegedett, megsérült. A műszerfalon a visszajelző lámpa nem szólt semmit. Dugattyú, gyűrű, tömítéscserék, satöbbi. Hengerek hónolással javítva. Végösszeg: 280e Ft.
    (Felkerült a vonóhorog is)

    96200 km. Megint megette az olajat. Oka ismeretlen... megoldás nincs. Motor = kuka.

    Fél évvel később... vettem bele egy motort. Újra működik. Közben elromlott a légtömegmérő, került bele egy utángyártott. A lambda szonda már vagy másfél éve rossz. Az alapjárat labilis. (Költség: 200e Ft. Az ismerőseim kezdenek hülyének nézni :-)

    98500km, 2009. márciusa. Vettem bele Bosch lambda szondát és légtömegmérőt (a kettő együtt 100e Ft). A motorvezérlés egyszerre csak megjavult. Az alapjárat tökéletes, szépen, egyenletesen húz.

Fotóalbum