Az 1994-ben bemutatott 145-ös még ma is az alsó középkategória egyik legszebb autója, desingja 10 év elteltével sem számít elavultnak.
Az autó a Centro Stile alkotása amelyet ekkor már Walter de' Silva irányított, de a karosszéria formaterve Andreas Zapatinas nevéhez fűződik.
A formabontó külalak az Alfa történetében egyértelműen újdonság. A legendás Ékalak és az egyéb jellemzően Alfás jegyek (pajzs, csíklámpák, stb...) megtartása mellet a 3 ajtós "befejezetlen" szedánnal a világ autógyártásában is újnak számító formát hoztak létre.
Az első faceliften 1997-ben esett át az autó. Ekkor lecserélték a legendás boxer motorokat a kétgyártyás Twin Sparkokra, illetve piacra dobták a csúcsverziót, a 150 lovas QV-t. Ezen túl a beltérhez is hozzányúltak, a legjelentősebb változás hogy visszakerültek a sokak által hiányolt, szintén "alfatalálmány" kopoltyú légbeömlők.
1999 volt a második és egyben a modell utolsó facelift-jének éve. Ez már a külsőt is érintette megváltozott a hűtőmaszk, színre fényeződtek a tükrök, kilincsek, lökhárítók küszöbök már alapkiszerelésben is. A beltérben igazán látványos változás a króm megjelenése: a műszerek valamint a kilincsek - korábban ez csak a QV modellekhez járt - ízléses keretet kaptak.
A modellt 2000 júniusában váltotta le a 147-es.
Típusok >> Szériaautók >> Alfa Romeo 145
- Gyártási év1994-2000
- Gyártott darabszám 221569
- Tagok, akik ezt a típust birtokolják
Kapcsolódó írásaink
- 145-146 találkozó Szolnokon 2008. 05. 31. koz