Tagok >> Atesz89 >> 159 2,4 jtdm SW >> Blog
- Típus:159 2,4 jtdm SW
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:Fekete
Egy ideje nem írtam ide,mert sok dolog volt a kocsival kapcsolatban amit szerettem volna be fejezni a találkozóig,de már vége lett az Alfa citynek így újra van időm :) . Régóta vártam már rá és sokat is készültem. Rengeteg autó volt, körbe se tudtuk járni a területet akkora volt a rendezvény is szuper volt egyszóval minden élvezetes volt. Ez volt az első Alfa találkozó,de nem az utolsó :)
Az autó azóta is tökéletesen teszi a dolgát,hiba mentesen. inkább csak külső esztétikai dolgokat csináltam rajta.
Első körben a fékeket fújtam át fehérről narancs sárgára, aztán jött az ihlet ,hogy tovább megyek. elől az orr részen a két lámpa közt lévő műanyag részt fújtam át majd jött a pajzs. Vettem egy sérült darabot, annak ki vágtam a középső kettő keresztben lévő dísz rész és be került egy gravírozott plexi.Fel került a koptató is,igaz csak ideig lenesen,mert nemsokára megy fényezőhöz és végül fel került a matrica a cityre is :) . tettem bele ledes helyzetjelzőt,ami egyben index modul is. Valamint led tompított izzókat is,erős fénye van szépen vetít. Folyt.köv.
km: 220000km
Végre hétvége, az egész napos eső is abba maradt az időm is kicsit lazább így tudtam végre foglalkozni az autóval. Első körben a kulcs házak kerültek felújításra, a króm igencsak megvolt kopva rajtuk így szépen le pucoltam majd fekete akril le húzható festék került rá. Egyrészt elég strapabíró és rugmas festék. Aztán a kipufogó végek cseréje történt meg, üres utolsó rész ki, majd gyári vissza. Előző tulaj rakta fel, nagyon szép hangja volt az 5 hengernek, de hosszabb úton nagyon zavaró volt a folyamatos bugás. Fel kerültek a 18" brock felnik új nyári gumival(Sunfall 225/40 R18 peremvédős, erősített oldallal) , mutatós darab. Ki cseréltem a kapcsoló panel burkolatot a kormány mellet, sajnos az is elvolt törve. És nem utolsó sorban a gyári izzókat ledesekre cseréltem. Szebb, modernebb színe van a hideg fehérnek , és nem utolsó sorban sokkal erősebb a fénye . Canbus ledeket raktam bele így nincs hiba jelzés, remélem tartós is lesz. 11 led került be első körben sikerült el számolnom magam, kevesebbet vettem. 1 db 39mm sofita és 2 db T10 előre, 2 db T10 a hátsó üléshez, 2 db 36mm sofita csomagtartóba, 2db T10 kilépő fényhez előre,2 db T10 helyzetjelzőhöz előre. Vissza van még a rendszámtabla világítás és a két hátsó kilépő fény. Rendeltem H7 es ledes izzókat kíváncsi leszek milyen lesz. Egyenlőre ennyi fért bele az időbe.
Folyt. köv.
Nos amit az autóról tudni kell 2008.12.17 én gurult le a gyártó sorrol. Aztán egy osztrák tulajdonosa volt 2017-ig ezután került Győrbe az Arabona kereskedésbe egy két javítási számlával. Amit lehet tudni róla,hogy a 100 ezres nagyszervíz 2013 ban vezérléscserével megtörtént. Azután került az előttem lévő úriemberhez Tibai Sándor személyében 2017.02 hónap környékén 151000km-el 2,3 millió forintért. Amiket ő cserélt az idő alatt még nála volt dióhéjban 2017.02-2019.04:
-Porlasztók bemérése, javítása 85000Ft.(2017.05.08)
-Yatour virtuális cd váltó 27000Ft.
-Váltó átmosatás,ehhez 15liter váltóolaj ment el,adalék,munkadíj 116000Ft.(2017.06.02)
-Manky féle chip + dpf és egf ,örvénylapátok mozgatómotorja off 80000Ft. (2018.01.29)
-Stabilizátor pálca, TRW tárcsa+ textar betétek elől/hátul, futómű beállítás, féltengely szimering csere ,csomagtartó teleszkóp 184500Ft. (2018.02.27)
- D.Z Tuning &service-nél komplett vezérlés csere gyári alkatrészből,elasztikus szíj,feszítő görgő , kipufogó rezgés csillapító KM:195000 , 140000Ft. (2018.04.05)
-Új gyári hengerfej (250000Ft.), új szívósor( 65000Ft.) hengerfej+ szívósor tömítés,fagyálló,olajcsere,vízpumpa csere(110000Ft.) össz..: 425000Ft. (2018.07.09)
- GT colors ablak fóliázás (2018.07.09)
-Felújított Garett 210 lovas turbó. kb100000Ft. (2018.?.?)
Nos az autó előélete itt véget ért. Remélem én is olyan jó tulajdonosa leszek mint az előttem lévő, és sose kell nélkülöznöm ha javításra szorul. :)
Innentől az én foglalkozásaim kerülnek fel :)
Nos mivel én is tag lettem,így elkezdem a saját blogom.
Egy gyönyörű szép fekete 2,4 jtdm motoros 159 es alfa tulajdonosa lettem.
A történet elég érdekes mert a vágyam egy ilyen volt, bőr ülésekkel és minnél több extrákkal. Ebből engedni nem akartam.
Szinte mindenkinél ismert autós oldalon keresgéltem amit most a jogok miatt nem írok le rengeteg autó után nézegettem/telefonálgattam.
Már a harmadik alfa nézése után voltunk párommal ,de sajnos olyan hibák voltak rajtuk ami miatt teljesen el álltam a vásárlástól.
Ettől egy kicsit már a kedvem is kezdett el menni, és épp kezdtem volna fel adni,hogy nem találok egy számomra tökéletes autót, mikor a párom mondja nekem ,hogy van a közelünkben egy fekete,de nem bőr ülésekkel.
Húztam érte a szám,de végül rá beszélt,hogy "nézzük meg nem vesztünk vele semmit."
(Hát utólag bele gondolva,hogy jó nagy hülye lettem volna ha ezt ki hagyom.)
Na folytatva az előzőt párom felhívta a tulajdonost majd egy időpont egyeztetés után el is mentünk megnézni.
Már az első találkozás után nagyon szimpatikus volt a srác,szépen be mutatta az autót ,hibákat,javításokat,cseréket. Látszott rajta,hogy mindent meg adott neki amit kívánt. Rengeteget költött rá,így nekem már csak élveznem kell a vezetést egyenlőre :)
Aztán beültünk egy próba körre.
Na innentől jött az érzés,hogy ezt most nem veszem meg életem végéig bánni fogom :)
Az autó gyönyörű kívül/belül kárpitok sérülés/szakadás/hiba mentesek,váltó sincs meg kopva.Belül szinte semmi hiba,mintha egy új autóba ültem volna bele.
Kívülről van némi hiba ,de azok elhanyagolhatók.(Lökhárítón elől némi festék pattogás,motorháztetőn pár kisebb karc,valamint a hátsó küszöbnél a kavics nyomok)
A váltó tökéletesen veszi a sebességeket bármilyen fokozatban,nem ránt szinte észrevétlenül teszi a dolgát.
A hangszórók gyönyörűen szólnak,nem recsegnek,szép tiszta a mély és a magas is egyaránt.
Egyszóval nagyon egybe van az autó és minden téren tökéletes nekem. Talán igaz a szó ,hogy az autó választja a gazdáját.
Kezdő adatok amit az előző tulaj csinált :
- Vezérlés csere 195000 (gyári), következő csere: 275000Km(80e.km)
- Motor olaj csere:213000 (Xado) , következő csere: 228000Km(15ekm)
- Váltó olaj csere 206000 (Aisin), következő csere: 266000Km(60ekm)
Jelenleg 216606 km van benne.
Az autót 1,800,000 Ft ért hoztam el.
Az előző tulajdonos és blogja az autórol: https://alfaamore.hu/tagok/TS/autok/13922