kisebb számolást végeztem, vajon hol tartok az autóval...
nos a helyzet a következő:
a vételáron kívül 804.455 Ft-ot költöttem el eddig az autóra, üzemanyagot nem figyelembe véve.
Súlyadó, kgfb, gumik, télifelnik, fék, futómű felújítás, novitec doboz, ülésfűtés, parkoló radar etc.
hopp...
jó hogy ülök...
az 1,2 Millióért vásárolt autó már 2 felett van és még nem 100%-os.
De nem bánom, hiszen nem veszek helyette másikat egy jó darabig.
Hát így is úszkált, és pl csatornafedélre vagy gödörre elrántotta a popóját abba az irányba, ahol az útegyenlőtlenség volt. Kipróbáltam nagyobb guminyomást, kisebbet is, végül ma reggel visszamentem a futóműveshez.
Na:
kétféle kerékösszetartási adat van a 2,4es 10 szelepesre Elearn szerint is, és az autóklubos gép szerint is. Elsőre beállítottuk az egyik beállítást, ami ugyanaz, mint a 2,5 V6osoknál.
Na ez nem jött be.
Most ugye visszamentem, újabb mérés:
a kiinduló mérések eredményei nem egyeztek meg az előző beállítások záró méréseivel.
Hoppá
Na ilyenkor mi van? Kerékdőlésben 10 szögperc különbség is volt.
Na kiderült, h szerelve volt az állás, és újra lett kalibrálva.
Aham, lehet, hogy előtte már nem volt olyan pontos?
De az is lehet, hogy az azóta megtett cca 250km alatt jobban helyükre rázódtak az alkatrészek? Sok pici sokra megy.
Nem tudom, de az biztos, hogy nem egyeztek a dolgok.
Nem voltak pl összetartásban nagy eltérések, de most újra belőtték, elől és hátul is.
Most a másik beállítások szerint, ami csak a dízelhez való.
Ettől függetlenül a kerékdőlésem sajna nem a gyári.
Adatok, mérések:
7-26án hátsó kerékösszetartás: kezdő mérés bal -1,15° jobb 0,00°
7-26án hátsó kerékösszetartás: záró mérés bal 0,45° jobb 0,45°
(specifikáció szerint 0,35 és 0,55 között)
8-5én hátsó kerékösszetartás: kezdő mérés bal 0,80° jobb 0,60°
8-5én hátsó kerékösszetartás: záró mérés bal 0,25° jobb 0,20°
(specifikáció szerint 0,15 és 0,30 között)
látható, hogy a 0,45ből 250 km múlva, vagy az állás mechanikai javítása óta 0,8 lett bal oldalon, és 0,6 a jobb oldalon.
most ugye 0,45 helyett 0,25 volt a cél.
a kerékdőlés totál egyforma most mindkét oldalon -1°48'
előtte -1,54 és -1,42 volt, az -1,48 pont a kettő közt van.
azaz az egész kerékdőlés 6 percet balrább ment, ha jól értelmezem.
na kiváncsi leszek, hogy mit művel ezekkel a beállításokkal.
természetesen hátsó futómű állítás után az elsőt is állították, de az nem is értelmezem, amíg nincs kompletten az is felújítva, addig úgysincs sok értelme.
na meg akkor majd újra az egészet be kell állítani.
bárcsak ott tartanánk már...
Reggel elvittem az autóklubhoz, szerencsére nem volt előttem senki.
8fejes kütyü, lézersugár meg mittudoménmi.
Persze a hátsó futómű 5perc alatt megvolt, de az elsővel voltak nehézségek.
Dícsérték is Zoli barátomat, aki szépen letakarította, és átjáratta a hátsó futómű állító csavarokat.
Megszűnt a vonathang, ami 60as tempónál volt eddig:-)
Készen van, pontosan egy munkanap...
Persze annak, aki készült rá, és már csinált pár ilyet, megvan a megfelelő lexikális tudása és tapasztalata, érti, hogy mi miért és hogyan, és technológiailag is felkészült. Ki más, mint Dudás Zoli barátom.
Hogy mi lett hátul kicserélve?
MINDEN, még a hátsó híd is lekerült és egy előre felújított (thx Becza!!) került fel helyére.
Mert sokat nem ér az egész feszes futómű, ha az egész híd mozog a kaszni alatt.
Mindenféle szemek lettek cserélve, meg ilyen bumeráng, vagy mi a répám (a régit eldobtam, de visszajött...), meg gátlók (az össze is csúszott szétszedés után...) meg stabszilent, meg még sorolhatnám.
Kutya sem gondolná, hogy az ülések és a kalaptartó is feltétlenül el kell hogy hagyja a gépjárművet egy ilyen projektnél.
Na meg van csinálva a popója, jó kemény lett, és magasabb is.
Hát igen a nyaralás az ott van a kocsi alatt, és remélem, hogy évekig nem is lesz gond vele.
Természetesen most jobban hallatszik az eleje...
Lehet gyűjteni arra is, talán az nem lesz ekkora ügy.
A nap jól telt, közben néztük a nagydíjat is, és nem maradt el a közös kajázás, kávézás, na meg a jó hangulat.
Ezúton is köszönöm Beczának a segítséget a hátsó híd miatt, Dekkának az ülés szerelés miatt, Zsoltikának és Gyugyonak a hangulatért, na meg persze köszi Bazsám, h égőt cserélhettem a Bazsiszpájderben.
Természetesen legnagyobb hála Zé. nek.
(mit köszöngetek itt ennyit, ez nem egy Oscar díj átadás:-) )
Meglepve vettem észre, hogy csütörtök óta kifogástalanul működik az összes zár.
Ki érti ezt...
Hát csütörtök este végleg úgy döntöttem, hogy az Infinity guminak nincs helye Alfán. Esőben lehetetlen vele úton tartani az autót, kigyorsításkor( véhatosok nem röhögnek!!!) kipörög, esetleg áthúz a másik sávba, erős fékezést felejtsem el, mert az abs többet üt, mint a duracell nyuszi...
Péntek reggel szépen rákerestem a neten, és sikerült találnom 2009es Michelin Pilótákat, 14 ropi/ darab áron házhozhozva. Hát nem is vártam sokat. Volt még a srácnál "kőhíd potencia" egy ezressel olcsóbban, végül a mislenbaba került fel az autóra. Haro kisbarátom épp ott volt, amikor megvettem a gumit, azt mondta, h egészen jó. Hát az Infinitynél mindenképpen jobb. Mondjuk annál minden még nyár közepére egy tíz éves téli gumi is, még az is jobban tapad.
(Azért szívesen fizetnék egy garnitúrát annak az embernek, aki aláírta, hogy ilyen minőségű gumik bejussanak az országba. Lehet, hogy másképpen gondolkodna, ha a kiscsalád ott lenne mögötte...)
No elkezdődik a történet, szépen mennek a cserealkatrészek szilentezésre, felújításra.
Hogy mikor lesz az autóban, és mennyibe fog kerülni arról csak halvány sejtéseim vannak, de nem is gondolok rá mert könnybe lábad a szemem...
4személynél már úgy ül a sgggge, mint anno a Dácsiának, amikor Föci Papa elvitte kicsi családját nyaralni.
Vagy mint egy 120as skodrinak alapban.
"vagggyaruggúvagggyagátló" valamelyik cserés lesz, talán mindkettő...
tökéletesen megadta magát, gomblenyomós, mint anno a Zaporozsecben (igaz nekem abban éppen volt kp zár, és még működött is:-))
kb minden hetedik alkalommal nem zár, viszont "mindig minden körülmények között" nyit.
nos szeszélyes a kicsike.
ez eddig a legrosszabb megoldás, inkább lenne folyamatosan zárva...
Most épp működik az összes ajtó, kutya se érti ezt...
Elemet cseréltem a távirányítóban, és picit megigazítottam az érintkezőket, illetve megtisztítottam őket.
Azért ACre lehet, h viszek pótkulcsot...