Mutasd

>> Szerviz2012-06-16

Kedden cserbenhagyott, eddig először. Nem az ő hibája volt.
Gödöllőnél jártam az M3-mason, amikor a hibalámpa felvillant. Az autó működött, gyorsított, nem füstölt. Egy búgó hangot hallottam ami eddig is volt, csak halkabb. Kiálltam a Lükeoil kútra, gondoltam kezdem egy leállítás/újraindítás kombinációval, hátha Windóz jellegű a hiba. Hát nem, nem indult már be. Innen gyorsan következtettem, hogy holtponti jeladó hiba (vezérműtengely) a legvalószínűbb.
Vikking cartárs sietett a segítségemre, bevontattuk a vasat Gödöllőre, másnap reggelre elintézték nekem, hogy egyből fogadják az autót a Diesel Gödöllő szervízben.
A kiolvasás igazolta a tippemet. Amint megbontották a burkolatot, látszott is a hiba, a jeladó le volt kaszabolva. Bontották tovább a vezérlést, mert a jeladó csak úgy cserélhető, ha leveszik a vezérműkereket. Hála az égnek, mert így fény derült a hiba okozójára. Találtak ugyanis egy kis gyűrött fémdarabot a jeladó mögött. Majd megtalálták az eredetét is. A vezérlés vezetőgörgője feltűnően lógott, kézzel forgatva is iszonyat zajos volt, és...hiányzott a porvédője.
A vezérműkerék leszedés sem volt sima, légkulccsal jött ki a csavar, valószínű ekkor megtekerték kicsit a vezérműtengelyt, így hiába jelölték össze a vezérlést. Plusz elnyíródott a vezérműkerék ékje, így az is ment a kukába.
Bontóból pótoltuk a vezérműkereket, illetve a jeladót . Így volt leggyorsabb, illetve gyárit nem is tudtak volna rendelni. A görgő új, Ruville lett.
Összerakták, és sajnos nem tudtam vele hazajönni, mert a vezérlés szerelés közben odébb ment, kézzel forgatva nem fordult át a motor. Szerszám nem volt a beállításhoz. Így otthagytam az autót majdnem készen. A szervízben felkészítettek mindenre, miszerint biztos átugrott a vezérlés, elgörbültek a szelepek stb. Nem éreztem reálisnak a dolgot, a képen lent látszik, hogy nem egy nagy vasdarab hullott oda be, csak egy kis alumínium karika. Az nem teszi odébb a vezérlést. Csütörtökön lett szerszám, helyre rakták a szíjat, pöcc, röff.
Mázlim volt. Ha hazáig jövök vele, lehet elszáll a görgő, annyira brutálisan lógott. A búgó hangot az adta. Az vitt volna mindent. Így megúsztam ennyivel, az autó tökéletes, és érzékelhetően halkabb lett.
Vikkingnek és szüleinek itt is mégegyszer köszönet a sok segítségért.