Tagok >> remete >> 164 Twin Spark

164 Twin Spark - főkép

Blog

2013-11-10
Lámpák, központi zár

Lámpát állítottam (és pucoltam ki), meg elektromos gizmókat irtottam. Az infrás központi zárnak pld az volt a baja, hogy az adóban az infraled forrasztása szétesett. Kb. 5 perc volt rendbe hozni. A hátsó ablakok is kiválóan teszik újra a dolgukat, ahogy a csomagtár nyitó is. Gyakorlatilag általános Tovább »

2013-03-10
Kipufogó, alvázvédelem

Megújult a kipufogó a hét végén. Hamarosan fotók is lesznek - nem egyszerű kókányt kellett kiírtani belőle - valami nem tudni micsoda középső dobjából, valami más kipufogó végéből és vízvezeték csövekből volt összeeszkábálva ahátsó dob, a középsőtől kezdve pedig minden fixen össze volt hegyesztve, a Tovább »

Autó adatlap

  • Típus:164 Twin Spark
     Mindent erről a típusról
     Tagok, akik birtokolják a típust
  • Évjárat:1996
  • Színe:Petrolio Scuro Metal
  • Jellemzők:
    Tudom, elöl hajt, de nagy szükségem volt egy olyan autóra, amit elő tudok venni rossz időben (Spider, GTV nem ilyenek, főleg az utóbbi hat év restaurálás után) és nagy utaktól sem kell zavarba jönni vele (párszor lenyomtam a Spiderrel+barátnővel egy-egy 1000km-es túrát és élmény az van, de fárasztó is azért), és lehetőleg nem kell atomjaira szednem pár évig. A 164-es az utolsó olyan Alfa, amit még el tudtam képzelni alattam, bár tudom, hogy egyre korosodnak sajnos. Először egy szimpla V6-ot kerstem (nagy szívómotor, kevés szelep), de végül ennél kötöttem ki. Klubtárstól vettem és vigyáztak rá nagyon, amikor megnéztem, már túl voltam fél tucat romhalmazon és gyanús ajánlaton és az állapot döntött. Most az egyszer ésszel próbáltam autót venni, nem érzelemből (hahaha - Alfánál, mondhatjátok), és egyszerűen a legjobb állapotú 164-est kerestem, ami az országban eladó, szerintem megtaláltam. A TS-től kicsit féltem, hogy mit tud kezdeni az 1300 kilós kasztnival, de kellemesen meg vagyok lepődve - induláskor kicsit érezni az írdatlan tömeget (pl. a 75-höz képest), de az olaszok valamit nagyon komolyan reszeltek a motorvezérlésen, mert több, mint tűrhetően megy. Azt észleltem, hogy úgy oldották meg a vezérlést, hogy alul és felül küldi az erőt, középen kicsit lagymatag, ebből teljesen a régi TS8V ellentéte, de hát valamit valamiért ugye. Ami még tetszik az a váltó áttételezése, végre nem forogja ki magát a világból ha 100-nál gyorsabban megyek, ezt miért nem tudták a 75-ben kérem? Ugyanis ez a motor még ennél a kasztninál is simán tudna egy hatodikat is. Nagyon bizakodó vagyok, mert ez a jó állapotú (galvános) kasztni és a TS 8V kombó egyre jobban tetszik. És hát ugye nincs az a para, hogy "jajj most vettem autót, gyorsan cseréljünk vezérműszíjat, vízpumpát, jajj" :))))

    Amit nehezen szokom meg az a nyomaték az első keréken. Eddig csak hátsókerekes autóim voltak, néha apám Alhambráját vezettem, de annál abból indultam, ki, hogy VAG, oszt az ilyen. A 164-estől minden cikk el van dűlve mennyire nem érezni a hajtási befolyást az első keréken és mennyivel jobb, mint a többi. Hát, kérem, azért a napló kedvévért elmondom, hogy ebben az esetben a többire nem vagyok kíváncsi, mert azért egy hátsókerék...! Na jó nem folytatom, mert minden más viszont nagyon jó az autóban - pölö a váltó, hamár így a hajtásoknál vagyunk, végre újra a régi Giulietta-s ZF érzés. Ebben a 75 vagy az Alfetta tényleg le van maradva :).

  • Extrák:
    Bőr belső, digit klíma, szervó, ABS, elektronyos ablakok meg tükrök (ennek a jó része a Superben azt hiszem már széria volt). TS 8V motor, Orazio Satta Puliga örökségének utolsó, méltó mementója.
  • Egyéb:
    A beltér óriási és kellmes minőségű. Az előző tulaj börbelsőre cserélte az üléseket, és jól tette, mert nekem nagyon tetszenek - bár van aki azt mondja, a plüss fotelek még ennél is jobbak. A bőr illatának viszont nincs párja! Meg persze nem mutat rosszul sem, így 17 évesen is több, mint vállalható.

    Egyelőre ismerkedünk, kisebb nyügöket gyógyítgatunk, és még képek sincsenek, de türelem, majd szép sorban az is.

Fotóalbum