Több mint tíz év Alfa után újra olasz, de egy másik típus az FCA családból.
Ha egyszer valami véget ér, az azt jelenti, hogy valami új kezdődik...
Elérkezettnek láttam az időt a szíjak, görgők cseréjére, INA vezérműszíj-készlettel, Dayco hosszbordás szíjjal és vezetővel, Magneti Marelli szíjfeszítővel és vízpumpával, Ajusa szelepfedél tömítéssel. Egyúttal cserélték a fagyállót is.
Tehát mától +5 év vagy 60 ezer km.
km: 156 800
...vérátömlesztés.
A szokásos Alfa 20K olajjal, és Mann szűrővel.
km: 147432
Újabb két évet kaptam az autóval, de nem érzem büntetésnek a sikeres műszaki vizsgát.
km: 140917
A műszakira készülve rendbe kellett tenni a hátsó féket. A tárcsa Brembo, a betét Textar, a kézifékkötél Cofle.
km: 140281
Megjártuk Horvátországot.
1550 km autópályán telepakolva vagy városban, rövid utakon, végig klímázva
115,92 liter benzin
7,48-as átlagfogyasztással
nem is rossz
A féltengely gumiharang a keréknél megadta magát, így az Csörinél cserélődött, ahol rajtam kívül még két ezüst 156-os várt beavatkozásra. Így lett a szürke hétfő reggelből ezüstösen ragyogó délelőtt. És akár órát is lehetett volna állítani, pont akkor kezdődött és fejeződött be a művelet, ahogy megbeszéltük. Remélem ez a harang is sok-sok kilométert bírni fog.
Hazafele úton is volt pár 159-es és egy kék Brera. Azt hiszem elég sok Alfa lehet a környéken!
km: 133 214
A Dolce Vita programban átnézettem az autót és csináltattam egy teljes olaj- és szűrőcserét. Olaj: Selénia Alfa Romeo 20K, olajszűrő: gyári, légszűrő: gyári, pollenszűrő: gyári aktív szenes.
km: 132813
Azóta: Szélvihar tombolt minden egyes alkalommal, mikor elindult a ventillátor a kocsiban. A hiba természetesen a pollenszűrő környékén volt, ahol fals levegőt szívott. 3 csavarból 2 került vissza, a takaróelem pedig nem került a helyére, ezért volt a zaj. A hibát orvosoltam.