- Típus:159 1,9 jtdm 8V SW Gabriel Arkangyal
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:ARGENTO
Ma estére volt időpontom a szerelőmnél.
A cél az alábbiak voltak:
- amióta megvettem az Arkangyalt (2011 november) mindig hallottam valami zörejt a jobb oldali "A" oszlop irányából. Újabban erősödött. Sokáig a kesztű ajtajára gyanakodtam, és egészen a múlt hétig meg voltam róla győzödve, hogy ez belülről jön, ergo csak én hallom. Tévedtem. - Bele sem merek gondolni, hogy eddig gyanútlanul mentem az úton, gondolva, hogy a zörgést csak én hallom, és közben mennyi gyalogos gondolhatta: "na, van egy csilli-villi kocsija a parasztnak és így csörög". Szóval egyik cél a zörej okának feltárása és megszüntetése.
- a másik, hogy a nyár eleji jobb első alsó lengőker szilent cseréje során feltűnt, hogy a lengéscsillapítón egy fehér műanyag darabokra van törve. Utóbb kiderült, hogy ez a felütközésgátló (a csomagoláson "olajozó filc" felirat van 1.fotó). Cikkszáma 50515168, és valójában a lengéscsillapító porvédő gimijának a rögzítőbetétje, és a gumival együtt kapható (2.fotó, 3.fotó). ePER-screenshot-on a 13-as versenyző (4.fotó).
- harmadik, hogy már júniusban elkezdett nyikorogni a jobb első lengőkar. Kiderült, hogy a porvédő gumi van kiszakadva (5.fotó). Néhány hétig zsírozgattam, majd elmúlt a nyikorgás. Most viszont eljött a csere ideje, mielőtt még elkezd lógni a gömbfej.
- végül pedig már egy ideje, főleg kanyar után, kicsit megpadlózva, terhelés alatt beremegett a kocsi eleje, majd utazótempón elmúlt. Féltengelyre gyanakodtunk.
Indult a szokásos menet, én le az aknába (a csápos emelőn egy nagy dög rönyó családi busz dekkol már napok óta kiszedett motorral...pfúj de randa) és rutinosan leszedtem a "haspáncélt".
Csabi lekiáltott, hogy jöjjek fel, üljek be a kocsiba és csukjam be az ajtót. Nem értettem mit akar...mikor nyomon van egy probléma diagnosztizálásában, akkor mindig olyan rejtélyes. Elvigyorodott, majd elkezdte lecsukott állapotban le-fel rángatni a géptetőt. És jött a hang. Jött bizony! Kipattantam, felnyitottuk a géptetőt Csabi pedig rámutatott a problémára (6.fotó).
Ezt két kisebb kalapácsütéssel orvosoltuk, ugyanis az odavaló gumi már el vaolt nyíródva. A mellette lévő hegesztésből látszik, hogy az nem gyári, vélhetőleg ott volt törve, ezért érhetett hozzá a géptető. Természetesen mindenféle ronggyal tompítottuk és csak éppen pár tized milimétert mozdulhatott lefelé, de ez éppen elég volt. Persze a gumit majd visszaragasztom a héten.
Ezután irány az akna. Csabi lefogta kézzel a külső féltengelyt, majd próbálta mozgatni a csillagházat. Mozgott! Kajakra kottyant mindkét oldalon a belső féltengelycsuklő hajtásirányba! És ami mégnagyobb gáz, hogy a jobbos még felfelé is moccan.
Ez volt az a pont, amikor felmásztunk az aknából, bontottunk egy-egy sört, majd megbeszéltük, ogy szerelés elnapolva. Mi a fenének szedjük most a jobb oldalt a lengőkar meg a felütközésgátló miatt, mikor a féltengelycsere miatt a jövő hétvégén megint szét kell szedni.
Úgyhogy felvettem a kapcsolatot a bontós haverommal jobbos és balos féltengely ügyében.
Hogy miért bontott?
Kicsit körbejártam ezt a féltengely-témát a héten.
Árak csak a bal oldalra:
- bal oldali új komplett (a váltótól a kerékig, külső-belső csuklóval együtt) féltengely 130k +/- 5% (UNIX)
- gyári felújított (leadva a kibontottat) komplett 60k (from Erhard)
- csak csillagház és csillag a belső féltengelycsukló cseréjéhez 62k AR-Club kedvezménnyel (Elaforg)
- bontott komplett 25k
- felújítás 30k
Tibcsi 166 anno felújíttatta és nem lett jó. Vett bele bontottat, azóta nincs gondja. Pityukoma most újíttatja fel másodszorra, ha jól emlékszem 30ezret bírt az első felújítás óta.
Asszem először megpróálom a bontottat...legalább is elmegyek és megnézem milyen.
Ma este beszéltem Pityukomával is. A féltengely-probléma tünetei nála is és Tibcsi166-nál is ugyanezek voltak.
Minden esetre a lengőkar és a már fentebb említett felütközésgátló már megvan, beszerelésre vár (7-8.fotók).
Hozattam még a 147-hez 1L Selénia 20k olajat, mert az elmúlt 5000 km alatt kb. 3/4-ed litert elcsipegetett a kis TS. Jobb, ha van itthon tartalék.
Még holnapra lesz mindkét vasra hátsó ablaktörlő gumi, mert kissé leamortizálódott az előző. Átmenetileg még a fiatomról levett ablaktörlőgumiból vágtam mindkettőbe arra az esetre, ha véletlen bekapcsolnánk, ne legyen baja a hátsó szlvédőnek.