Tagok >> Tozo >> 159 SW 1.9JTDm 8V Progression >> Blog
- Típus:159 SW 1.9JTDm 8V Progression
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2006
- Színe:Fekete
Pár napja autópályán sípoló hang, majd a rettegett "Have engine checked" felirat a műszerfalon. Teljesítmény azonnal elment, mindez 3 gyerekkel az M7-esen...
Mindig nálam van a BT ELM327, most nem volt, eléggé kiakadtam, hogy nem tudok belenézni a motorvezérlőbe.
Leállítás után a teljesítmény visszajött, városban minden ok, autópályán szinte azonnal elszaladtak a pacik. Két nap után irány a siófoki szerviz, compra rá, P1206 - részecskeszűrő hiba. Kényszerített regenárálás lement, utána minden ok.
Érdekes volt, hogy a vezérlő szerint 3km-el korábban regenerált, pont akkor amikor autópályán vészüzembe vágta magát... Na majd meglátjuk.
Km: 173000
Tegnap kapott friss olajat a vas (Selenia WR PE) + összes szűrő cseréje, gyárira.
Ezen kívül esedékes volt a fékek cseréje, komplett első, hátsó tárcsák és betétek cserélve lettek, fékolajjal. Tárcsa TRW, betét Textar lett.
Köszönet Csőri mesternek a munkáért!
Km óra állása: 163583



Na, egy rejtélyes hiba megoldva :-)!
Már március óta szivatgatott a kis gonosz, viszonylag gyakran dobálta a következő hibaüzenetet: "preheating glow plugs not available".... Ahogy olvasgattam a fórumot, pár embernek már beletört a bicskája a probléma megoldásába.
Kezdtem izzítógyertya cserékkel (a benne lévők kb fél évesek voltak)
Át lett mérve minden, a kiszedett gyertyák is, minden ok.
Cserélve lett a relé egy bontottra, változatlanul dobálta a hibát, meg nehezen is indulgatott. Aztán cserélve lett egy másik bontottra és még egyszer, változás semmi. Itt kezdett bosszantani a dolog. Végül elvittem a vasat Novoth Tibihez. Ő sem talált semmit. Mivel minden cserélve volt már csak a relé és gyertyák közötti kábel nem, ezért utolsó lehetőségként rendeltem Erhardtól egyet. Kb egy hét múlva meg is jött, rögtön be is szereltem. Kopp-kopp, azóta nincs hibaüzenet!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Diagnosztika 13000
Kábel: 12300
Km: 153500
Update 2012.12.08
Km 160.000
Minden ok :-)!
Még az augusztusi olajcserekor mondta Csőri, hogy a két alsó lengőkar nagy szilentjei betegek, cserélni kellene őket hamarosan. Megvettem őket Erhard kollégától. Nemrég kértem is Csőritől időpontot, de annyira elkezdett kopogni elől-hátul, hogy inkább munkából hazafelé megnézettem. Berakták a két nagy szilentet, de a hangok nem múltak el. Alaposabb átnézés után jött számomra a feketeleves. Két első felső lengőkar gömbcsuklói kopogtak plusz jobb hátsó stab rúd. Telefon Erhardnak, aki szinte azonnal küldött lengőkarokat plusz stab rudat. Be is rakták őket, azóta ismét béke és csend honol a vasban :-).
Bal alsó lengőkart is kikezdte az idő, mondták, hogy kezdjek el gyűjteni arra is.
Költségek:
Két nagy szilent: 26000
Két első felső lengőkar (TRW) + jobb hátsó stabilizátor: 55000
Munkadíj: 21000
Km óra állása: 152800
Ez egy hosszúra sikeredett történet. Kezdődött ott, hogy vas kapott egy szép új pajzsot + új első és hátsó emblémákat. Másnap reggeli indításnál "Have engine checked" felirat köszöntött. Hálátlan dög...
Több szervizt megjártam, cseréltettek velem MAP szenzort, rendeltek bele más típusú érzékelőt stb. Mivel a nyomáskülönbség szenzor elég húzós árban és egy MAP szenzort bebuktam, gondoltam átnézem én is a gépet, biztos ami biztos. Első körben ebayen rendeltem egy Bluetooth-os ELM327-es diagnosztikai csatit. Hibakód olvasás - P2455 DPF differential pressure sensor failure. Hát ez nem szívósor nyomásérzékelő (Szamosiék -1pont)... Szenzor értéke FES-ben folyamatos 0 mbar, fordulatszámtól függetlenül.
A részecskeszűrő és az érzékelő közti csöveket kiszedtem, minden ok. Tömítetlenség nincs. Kényszerített regenerálás lement. Stekkeren 5V megvolt. Ha az érzékelőt lehúztam akkor a 0 mbar felszökött 990-re. Csövek végén lehetett a gázt érezni. Szenzor vagy motorvezérlő hiba. Emiatt sokat agyaltam, hogy bevállaljam-e az új szenzort vagy szűrő kiüt.
Mint utólag kiderült kétféle DPF rendszer van, az egyik a szűrő előtti és utáni nyomás különbséget méri (enyém) - két csöves és van egycsöves verzió, ami a légköri nyomáshoz viszonyítva dolgozik. Utóbbi rendszerbe sokkal olcsóbb az érzékelő is.
Márkaszervizbe ilyet küldtek a gépembe, de sajna nem lett jó vele, viszont FES már mutatott értékeket, nyugtáztam, hogy akkor nem vezérlő hiba lesz.
Megrendeltem a Bosch érzékelőt, beraktam, kalibráltam és minden ok, eddig :-).
Benne lévő érzékelő: Bosch 0281002784
Új érzékelő Bosch 0281002783
Költségek: MAP szenzor (feleslegesen cserélve) 13000.-
DPF nyomáskülönbség szenzor: 29500.-
Munkadíj: 5000.-
+egy rakat üzemanyag a sok rohangálás miatt
1-2. kép: a két jó MAP szenzor. A 437-es volt benne a 845-ös az új
3. kép: DPF-ről a szenzorra menő csövek. Nincs dugulás, tömítetlenség.
4. kép: a galád és a rossz szenzor (MADE IN GERMANY)
5. kép: új szenzor tesztelése. Szépen dolgozik menet közben :-)
km óra állása: 148034
Update 2012.09.15
km óra állás: 151683
kb 3500km-ert mentem az autóval, hiba nem jött vissza. Regenerálások átlaga 500km-ről szépen visszament 750km fölé! Hurrá!!





Csak a rend kedvéért, még augusztusban megvolt az első olajcserém. Selenia WR PE olajat kapott + összes szűrő cseréje, kivéve az üzemanyag szűrőt, mert az az előző szervizkor cserélve volt. 20 ezret mentem vele.
km óra állása: 147500
Pár napja lent maradt a bal hátsó ablakom. Képek magukért beszélnek. SOS be kell szereznem egy emelő szerkezetet :-(.
Update: 2012.07.16
Megvettem az új után gyártott emelőt. Gondolkoztam a tönkrement felújításán, de mivel mindent cserélni kellett volna benne (bovdenek, csúszka, tárcsa), és ezeket az alkatrészek utólag gyártották volna le 2-3 napon bélül, ezért inkább a drágább, gyorsabb és számomra megbízhatóbb megoldást választottam.
Az üveget tartó kis tengelyre mókás volt felrakni a patentot a másik oldalról, ehhez a kis szerelőnylás nekem kevés volt, viszont a mélynyomó nyílásából teljesen leengedett ablaknál könnyedén ment :-)!
Itt vettem az emelőt: Puskás autóvill Kft







Ezek is tavalyi témák még, csak megfeledkeztem felrakni őket.
Morgó kormány szervó - szervó olaj + tartály csere: 19000Ft
Generátor generál: 50000Ft
Ez utóbbi fájdalmas volt. Karácsonykor történt és kb 2 óra alatt megoldották (komplett tekercs csere + diódahíd csere). Fontosabb volt a rövid határidő és a gyors javítás, ebben a be- és kiszerelés is benne volt.
Ez még egy tavaly őszi probléma volt, de hátha hasznos lehet másnak is.
Autó vásárlását követően szinte rögtön előjött a hidegindítási probléma. 8-10 fok alatt nehezen, 2-3. indításra indult az autó. Vissza az eladóhoz, aki nagyon pozitívan állt a problémához, compra rá, nem mutatott semmit. motorhang szép, melegen már indult szépen újra. Összes izzítógyertya ki, kimér, kipróbál mind ok, relé is ok. Rengeteg kínlódás és próbálkozás után ki lettek szedve az injektorok és ki lettek "pörgetve", mind a 4 ok. Már kezdtem beletörődni, hogy ez ilyen. Ekkor jött az infó, hogy régebbi jtdm motorokban gyárilag nem megfelelő az izzítógyertya típusa. Gyertya ki, tényleg nem az van benne, aminek kellene lennie. Futás boltba 4db újért (Bosch). A kivett mellé rakva kb 1cm-el hosszabb volt az új gyertya izzító része!!!!!! Gyertyacserét követő reggel elsőre indult a vas, nagy kő esett le a szívemről :-)!
Rossz gyertya (gyári): 0250202036 - Bosch
Új, jó gyertya: 0250202132 - Bosch
Költségek:
-4db Bosch gyertya 21.000Ft
-Injektor ellenőrzés szereléssel: 20.000Ft
Eljött egy rettegett hiba. Kattogó hangok váltáskor, leálláskor és indításnál erősebb rángások, gázadáskor erősödő, morgó hang a váltó környékéről. Megjártam vele pár szervizt, de akkor általában nem nagyon produkálta a hibát.
Kettős tömegű lendkerékre többen is gyanakodtak és mivel tavalyi kuplungcsere során ez nem lett cserélve, elérkezettnek láttam az időt a cserére. A kiszerelt lendkeréknek volt egy kb 2cm-es kotyogása, megnyugodtam, hogy az már a végét járta.
Sajnos a morgást nem oldotta meg a lendkerék csere, de sokkal könnyebben és szebben indul, leálláskor csak minimálisat ránt az autó. Érezhetően megváltozott pozitív irányba.
Autópályán figyelmes lettem, hogy a korábbi morgó hang erősebb lett, illetve (nem tudom, hogy miért csak most) hogy csak 5. és 6. fokozatban csinálja?! Több helyről megerősítést kaptam, hogy váltócsapágyak lehetnek oda, valószínűleg sokat futhatott autópályán. Egyenlőre barátkozok a tudattal, hogy a váltót szét kell bombázni és számolgatom az utolsó forintjaimat...
Folyt később. --> Időközben elhallgatott, féltengely ki lett szedve, kapott friss olajat. Fene sem érti ezt.
Lendkerék csere (anyag + munkadíj): 138000Ft
Köszönet Erhard kollégának a kedvezményes anyagárért és Szamosi szerviznek a gyors munkáért!
Km óra állása (óra szerint): 141 900
2
489
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Giulia
- Alfa történelem, híres ...
- AlfaCity 2025 - július ...
- 164-166
- Ugyanaz kicsiben
- Filmek
- Coffee - Minden ami kávé
- Zenebutik
- Adok-veszek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV