Tozo - főkép
>> EgyébAlfa 159 SW 1.9JTDm 8V Progression // 2015-08-07

Mivel az utóbbi időben hetente többször bevillan a fenti hibaüzenet, gondoltam utánajárok, hogy mi okozhatja?

Ami eddig történt:
2015.08.05 - kuplungpedál kapcsoló cseréje
2015.08.06 - akkumulátor csere

Update - 2015.10.25:
Kb. 4000 km belement az autóba hibaüzenet nélkül!

 
>> SzervizAlfa 159 SW 1.9JTDm 8V Progression // 2013-07-08

Pár napja autópályán sípoló hang, majd a rettegett "Have engine checked" felirat a műszerfalon. Teljesítmény azonnal elment, mindez 3 gyerekkel az M7-esen...
Mindig nálam van a BT ELM327, most nem volt, eléggé kiakadtam, hogy nem tudok belenézni a motorvezérlőbe.
Leállítás után a teljesítmény visszajött, városban minden ok, autópályán szinte azonnal elszaladtak a pacik. Két nap után irány a siófoki szerviz, compra rá, P1206 - részecskeszűrő hiba. Kényszerített regenárálás lement, utána minden ok.
Érdekes volt, hogy a vezérlő szerint 3km-el korábban regenerált, pont akkor amikor autópályán vészüzembe vágta magát... Na majd meglátjuk.

Km: 173000

>> EgyébAlfa 159 SW 1.9JTDm 8V Progression // 2013-03-14

Ma reggel ezt a szép számot mutatta a gép :-)

 
>> SzervizAlfa 159 SW 1.9JTDm 8V Progression // 2013-02-09

Tegnap kapott friss olajat a vas (Selenia WR PE) + összes szűrő cseréje, gyárira.
Ezen kívül esedékes volt a fékek cseréje, komplett első, hátsó tárcsák és betétek cserélve lettek, fékolajjal. Tárcsa TRW, betét Textar lett.

Köszönet Csőri mesternek a munkáért!

Km óra állása: 163583

 
>> SzervizAlfa 159 SW 1.9JTDm 8V Progression // 2012-10-25

Na, egy rejtélyes hiba megoldva :-)!
Már március óta szivatgatott a kis gonosz, viszonylag gyakran dobálta a következő hibaüzenetet: "preheating glow plugs not available".... Ahogy olvasgattam a fórumot, pár embernek már beletört a bicskája a probléma megoldásába.
Kezdtem izzítógyertya cserékkel (a benne lévők kb fél évesek voltak)
Át lett mérve minden, a kiszedett gyertyák is, minden ok.
Cserélve lett a relé egy bontottra, változatlanul dobálta a hibát, meg nehezen is indulgatott. Aztán cserélve lett egy másik bontottra és még egyszer, változás semmi. Itt kezdett bosszantani a dolog. Végül elvittem a vasat Novoth Tibihez. Ő sem talált semmit. Mivel minden cserélve volt már csak a relé és gyertyák közötti kábel nem, ezért utolsó lehetőségként rendeltem Erhardtól egyet. Kb egy hét múlva meg is jött, rögtön be is szereltem. Kopp-kopp, azóta nincs hibaüzenet!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Diagnosztika 13000
Kábel: 12300

Km: 153500


Update 2012.12.08

Km 160.000
Minden ok :-)!

 
>> SzervizAlfa 159 SW 1.9JTDm 8V Progression // 2012-09-30

Még az augusztusi olajcserekor mondta Csőri, hogy a két alsó lengőkar nagy szilentjei betegek, cserélni kellene őket hamarosan. Megvettem őket Erhard kollégától. Nemrég kértem is Csőritől időpontot, de annyira elkezdett kopogni elől-hátul, hogy inkább munkából hazafelé megnézettem. Berakták a két nagy szilentet, de a hangok nem múltak el. Alaposabb átnézés után jött számomra a feketeleves. Két első felső lengőkar gömbcsuklói kopogtak plusz jobb hátsó stab rúd. Telefon Erhardnak, aki szinte azonnal küldött lengőkarokat plusz stab rudat. Be is rakták őket, azóta ismét béke és csend honol a vasban :-).
Bal alsó lengőkart is kikezdte az idő, mondták, hogy kezdjek el gyűjteni arra is.

Költségek:
Két nagy szilent: 26000
Két első felső lengőkar (TRW) + jobb hátsó stabilizátor: 55000
Munkadíj: 21000

Km óra állása: 152800

 
>> Tuning és extraAlfa 159 SW 1.9JTDm 8V Progression // 2012-09-15

Már egy ideje gondolkoztam, hogy vajon mi lenne a legjobb megoldás, hogy kulturált módon tudjak mp3-at hallgatni, megfelelő minőségben a szeretett autómban (ezen azt értem, hogy legalább olyan minőségben, ahogy a gyári CD szól). Fejegységet nem akartam cserélni – megbomlik a konzol esztétikája illetve a nem gyári fejegységet könnyebben lopják is.
Ebayen találtam többféle CD tár emulátoros lejátszót, de a negatív tapasztalatok miatt én inkább a kicsit drágább Dension-t választottam – Gateway Lite BT (ami mellesleg Made in Hungary). CD tár helyére csatlakozik, mindenféle USB eszközzel kompatibilis (pendrive, külső HDD, mobil) + Iphone csati is van rajta. Pár ezerrel került többe a kékfogas verzió, mely támogatja az A2DP szabványt is. Amellett, hogy kihangosítóként is lehet használni, BT-én keresztül képes átlőni a zenét okos telefonokról. Természetesen kormányról vezérelhető szinte minden ! Adott volt egy Xperia Ray telefon, ehhez hosszas keresés után találtam egy aktív tartót az autóba, 159-esbe való rögzítő lemezzel. Svéd márka, Brodit névre hallgat, ajánlom mindenkinek, igaz nem a legolcsóbb megoldás, de a legprofibb, szerintem! A tartó 90°-ban forgatható. Egyetlen baj volt vele, hogy szivartöltővel volt szerelve. Tervem az volt vele, hogy levágom a töltőt a végéről és barkácsolok rá egy USB kábelt. Ez meghiúsult mivel a vezetékben csat két vezeték volt, táp adatkábelek nélkül (CT-vel megnéztük melóhelyen ). A mo-i forgalmazó rendkívül segítőkész volt, jelezte az egyedi problémámat a gyártónak és pár hét múlva kaptam egy USB kábelt, ami passzolt a tartóba! (Ezúton köszönet az EuroAlarm Kft-nek!)
Így már tudtam csatlakoztatni a telefonomat a Densionhoz, ami a töltést is biztosítja illetve a teló memóriakártyájáról hivatott a zenéket lejátszani és szabad maradt az egyetlen szivargyújtó az autóban !
Szomorúan vettem tudomásul ezen hosszú szenvedés után, hogy a telefonomon lévő Android verzióval a Dension nem működik, háttértárként is csak ritkán ismeri fel . Densionnak jeleztem a problémát, nagyon pozitívan álltak a problémához, új firmware-t ígértek a lejátszómhoz 1-2 héten belül, remélem hamar meglesz! Pendrive-ról egyébként tökéletes a cucc!
Update hamarosan (remélem)!
http://www.euroalarm.hu
http://www.brodit.hu
http://www.brodit.se
http://dension.hu

 
>> SzervizAlfa 159 SW 1.9JTDm 8V Progression // 2012-08-11

Ez egy hosszúra sikeredett történet. Kezdődött ott, hogy vas kapott egy szép új pajzsot + új első és hátsó emblémákat. Másnap reggeli indításnál "Have engine checked" felirat köszöntött. Hálátlan dög...
Több szervizt megjártam, cseréltettek velem MAP szenzort, rendeltek bele más típusú érzékelőt stb. Mivel a nyomáskülönbség szenzor elég húzós árban és egy MAP szenzort bebuktam, gondoltam átnézem én is a gépet, biztos ami biztos. Első körben ebayen rendeltem egy Bluetooth-os ELM327-es diagnosztikai csatit. Hibakód olvasás - P2455 DPF differential pressure sensor failure. Hát ez nem szívósor nyomásérzékelő (Szamosiék -1pont)... Szenzor értéke FES-ben folyamatos 0 mbar, fordulatszámtól függetlenül.
A részecskeszűrő és az érzékelő közti csöveket kiszedtem, minden ok. Tömítetlenség nincs. Kényszerített regenerálás lement. Stekkeren 5V megvolt. Ha az érzékelőt lehúztam akkor a 0 mbar felszökött 990-re. Csövek végén lehetett a gázt érezni. Szenzor vagy motorvezérlő hiba. Emiatt sokat agyaltam, hogy bevállaljam-e az új szenzort vagy szűrő kiüt.
Mint utólag kiderült kétféle DPF rendszer van, az egyik a szűrő előtti és utáni nyomás különbséget méri (enyém) - két csöves és van egycsöves verzió, ami a légköri nyomáshoz viszonyítva dolgozik. Utóbbi rendszerbe sokkal olcsóbb az érzékelő is.
Márkaszervizbe ilyet küldtek a gépembe, de sajna nem lett jó vele, viszont FES már mutatott értékeket, nyugtáztam, hogy akkor nem vezérlő hiba lesz.
Megrendeltem a Bosch érzékelőt, beraktam, kalibráltam és minden ok, eddig :-).
Benne lévő érzékelő: Bosch 0281002784
Új érzékelő Bosch 0281002783
Költségek: MAP szenzor (feleslegesen cserélve) 13000.-
DPF nyomáskülönbség szenzor: 29500.-
Munkadíj: 5000.-
+egy rakat üzemanyag a sok rohangálás miatt

1-2. kép: a két jó MAP szenzor. A 437-es volt benne a 845-ös az új
3. kép: DPF-ről a szenzorra menő csövek. Nincs dugulás, tömítetlenség.
4. kép: a galád és a rossz szenzor (MADE IN GERMANY)
5. kép: új szenzor tesztelése. Szépen dolgozik menet közben :-)

km óra állása: 148034

Update 2012.09.15

km óra állás: 151683

kb 3500km-ert mentem az autóval, hiba nem jött vissza. Regenerálások átlaga 500km-ről szépen visszament 750km fölé! Hurrá!!

 
>> SzervizAlfa 159 SW 1.9JTDm 8V Progression // 2012-08-10

Csak a rend kedvéért, még augusztusban megvolt az első olajcserém. Selenia WR PE olajat kapott + összes szűrő cseréje, kivéve az üzemanyag szűrőt, mert az az előző szervizkor cserélve volt. 20 ezret mentem vele.

km óra állása: 147500

 
>> SzervizAlfa 159 SW 1.9JTDm 8V Progression // 2012-07-16

Pár napja lent maradt a bal hátsó ablakom. Képek magukért beszélnek. SOS be kell szereznem egy emelő szerkezetet :-(.

Update: 2012.07.16

Megvettem az új után gyártott emelőt. Gondolkoztam a tönkrement felújításán, de mivel mindent cserélni kellett volna benne (bovdenek, csúszka, tárcsa), és ezeket az alkatrészek utólag gyártották volna le 2-3 napon bélül, ezért inkább a drágább, gyorsabb és számomra megbízhatóbb megoldást választottam.

Az üveget tartó kis tengelyre mókás volt felrakni a patentot a másik oldalról, ehhez a kis szerelőnylás nekem kevés volt, viszont a mélynyomó nyílásából teljesen leengedett ablaknál könnyedén ment :-)!

Itt vettem az emelőt: Puskás autóvill Kft