Autó adatlap

  • Típus:146 1.6 Boxer
     Mindent erről a típusról
     Tagok, akik birtokolják a típust
  • Évjárat:1995
  • Színe:fekete(metál)
  • Jellemzők:
    Az Alfa Romeo 145/6 a kilencvenes évek legkisebb Alfája. A 146-os az 5 ajtós változat. A design Andreas Zapatinas munkája.

    A 145/6 1994-ben váltotta fel az Alfa 33-at (júliusban a 145, decemberben a 146). Mindkét típus a FIAT Bravo/Brava, illetve a Lancia Delta-val közös padlólemezre épült, melynek alapjául az 1988-as Fiat Tipo padlólemeze szolgált.

    Három éven át boxer motorokkal szerelték fel az új sorozatot, az 1.3/1.4, 1.6 és 1.7 16V erőforrások 90, 103 illetve 129 lóerőt teljesítettek.

    1995 szeptemberében dobták piacra a csúcsmodellt, a 145 QV-t (Quadrifoglio Verde), mely kétliteres, 150 lóerős Twin Spark motorral rendelkezett. Ezzel együtt kezdték árulni az első diesel motorral felszerelt 145/146-ot. A két literes TD 90 lóerőt teljesített.

    1996 novemberében a boxereket leváltotta a 4 hengeres Twin Spark motor, mely jelentős javulást jelentett a teljesítmény, fogyasztás, rugalmasság terén. Az új motorokkal a típus új - lényegesen jobb - váltót is kapott. A műszerfalat is lecserélték, a régi szögletes légbeömlők helyére a jellegzetes kerek "alfás" beömlők kerültek.

    Elsőként a 146 ti (Tourismo Internazionale) jelent meg két literes, 150 lóerős 16 szelepes motorral, majd sorra jöttek a T.S. motorok. Az 1.4, 1.6 és 1.8 literes egységek 103, 120 illetve 140 lóerőre voltak képesek.

    1998-ban ismét változott a motorpaletta, az 1.8 T.S. teljesítménye 144, a két literesé pedig 155 lóerőre nőtt. Ettől kezdve alkalmaztak ezen a két motoron változó hosszú műanyag szívócsövet és az összes TS motoron műanyag szelepfedelet.

    1999-ben a 2.0 TD-t felváltotta a korszerűbb Common Rail rendszerű 1.9 JTD. A Garret T15 turbofeltöltővel ellátott Unijet rendszerű motor teljesítménye 105 LE lett, így az Alfa Romeo összes modellje átlépte a 100 lóerős határt.

    1999 tavaszán felvarrták a 145/146 ráncait, új első/hátsó ütközőket kapott, változott a maszk. A ködlámpa kör alakú lett, a kilincseket, B-oszlopot, ütközőket, tükröket színre fújták (az ütközőn a gumicsíkot csak a sportcsomagos verziókon). A belső teret is átdolgozták, a műszerek krómkeretet kaptak, akárcsak a kilincsek.
  • Extrák:
    elektromos ablakok elől, elektromos tükrök, 4 hangszoró, pioneer hangcucc , sötétiett üvegek hátúl, blokkolásgátló , kb ennyi jut eszembe.
  • Egyéb:
    Első autóm:)

Fotóalbum