Mutasd

>> Tuning és extra2007-05-15

2006 tavaszán a 145 topic találkozón volt szerencsém kipróbálni egy BMC sportbetétet. Addig a gyári légszűrőt használtam, a hatás érezhető: könnyebben felpörög a motor, dinamikusabb lesz, alacsony fordulatról hamarabb megindul. Nagy csodát ne várjatok, de érezhető a javulás. A légbeömlés módosítással együtt érdemes használni, hideg levegőt kap a motor, nemúgy mint a direkt szűrővel, mindennapi közlekedésben jobban használható, alul is van nyomaték, bár a hangja nem olyan brutál, mint a direkt szűrőnek. Mindenképpen ésszerű kompromisszum. Kipufogórendszerrel biztosan többet hoz, én a gyári rnedszerrel használom egyenlőre.
Az Originaltuning oldaláról lehet megrendelni. A tisztító folyadék+olaj ~5000 HUF. Lényegesen olcsóbb mint a K&N és olasz:) Én most 10000 km után tisztítottam ki először, de lehet gyakrabban is, attól függ mennyire poros helyen járkálsz az autóval. Ha rendszeresen karbantartod, nem lesz semmi baja a légtömegmérőnek, sem a motornak.

Üdv.

Lala

 
>> Tuning és extra2007-05-15

Ez egy nagyon jópofa dolog, érdemes megcsinálni, mindenkinek ajánlom, aki nem akar direktszűrőt használni, hanem a gyári vagy sportbetét légszűrőt használ.
Először Ronnie nevű tagunktól hallottam róla a direktszűrő topic-ban. A lényeg, hogy az 1998 utáni modelleknél a lökhárító mögött egy műanyag 'doboz' van elhelyezve, melyen keresztül ömlik be a levegő a légszűrő házba. Semmi más funkciója nincs, csak hangtompítás. Na ezt ki kell venni és helyette a korábbi modelleknél alkalmazott egyszerű szívócsövet kell berakni, amely kb 800 HUF! áron megvásárolható:) Visszatér az igazi Alfa morgás és természetesen kiiktattunk egy felesleges ellenállást a levegő útjából.
Igazából a lökhárító leszerelése miatt rumlis a dolog, nekem szerencsém volt, mert az én autómból az előző tulajdonos már kiszedte a dobozt, így nekem csak a szívócsövet kellett berakmom a helyére, ami nehézkesen, de felülről is megoldható. Képek alább láthatók. Az átalakításról a Squadra-tuning oldalán is olvashattok.

Üdv.

Lala