Hosszú töprengés után, rávettem magam egy, bármely autós számára nem mindennapi eseményre, mégpedig egy gyorsulási és egy fogyasztási motoroptimalizálásra, vagyis a chiptuningra. Lévén hogy vidéken lakom, nevezetesen Szekszárd vonzáskörében, nem volt kérdés, hogy melyik műhelyt válasszam, bár mindenképpen meg kell jegyezzem, így utólag azt mondhatom, hogy ha miskolci lennék, akkor is őket választom akiknél voltam is. Bejelentkeztem tehát Szekszárdra a Rigotech Chiptuning-hoz, ami kétségtelenül nem a legegyszerűbb, mivel gyakran tele a naptár náluk.
De megéri! Hogy egy kicsit Ricsi (a Rigotech tulajdonosa) szavaival éljek, " Naponta nem csinálok 3, max. 4 autónál többet. Ez nem futószalag. Arra ott van a gyár. Ez mérnöki munka, felelősséggel!"
Ha az ember egy kicsit belegondol, valóban erről van szó. Kinek hiányzik egy túlhúzott programnak köszönhető füstölő, hibás beállítással fuldokló, küszködő motor vagy eltömődött részecskeszűrő esetleg egy szétesett, felrobbant turbó, vagy csúszó kuplung? -Szerintem senkinek!
Bizton állítom, hogy ezek a srácok igazán jó munkát végeztek, kb. 3 óra alatt új lelket öntöttek szeretett autómba.
Na de beszélek kicsit a tapasztalatomról is, a végeredménnyel kapcsolatban. Amikor elhatároztam, hogy jöhet a chippelés, kicsit lomhának éreztem a kocsit. Na itt nem arra kell gondolni, hogy nem ment becsülettel, de éreztem, hogy többet kellene tudnia. Ezt el is mondtam a Rigotech-es srácoknak, egyből tudták mi a dolguk és Az első program máris készült. Természetesen ment egy teljes motordiagnosztika és megnéztek mindent ami hibára fut, majd elkezdték az optimalizálást, motorvezérlő egységen keresztül. Öröm volt nézni, majd az első program elkészültével elmentünk egy körre. Két dolog jött ki a számon, az egyik azt volt, hogy "Végre vissza kaptam az autóm eredeti erejét". A másik pedig, hogy "Van még egy kis tartalék benne?. A válasz "igen" volt és elkezdtek írni egy olyan programot amitől még nem füstölhet az autóm és nem is csúszik meg a kuplungja. Miután készen lett, gyorsan rátöltötték a kocsira a programot és mentünk egy újabb kört. Fantasztikus volt. Elképesztő lett a gázreakció, és 1800-as fordulati tartomány körül elkezd úgy gyorsulni, hogy az ember eggyé válik az üléssel. Egy igazi élmény.
Nekem 100%-os pozitív élmény volt ez és teljesen megérte. Ez nem a reklám helye de ha valakit érdekel, tekintse meg!
Még utolsó gondolatnak idefűzném a referencia videót amit az utolsó tesztkörön készítettek velem.
>> Tuning és extraAlfa 146 1.9 JTD // 2015-05-29