Mivel nem találtam bejegyzést erről gondoltam megosztom.
Egyik nap a bicskakulcs nyomógombja beesett,sejtettem hogy a mikrokapcsolóval van gond azt hittem elengedte a forrasztás a nyáklapon ,de nem . Neten gyorsan lehet találni 6*3mm es 2 kivezetéses mikrokapcsolót. A cseréje megfelelő szerszámmal nem bonyolult.
Ki kell pattintani az Alfa emblémát ,majd alatta lévő kis csavart kitekerni ,ezután szét lehet pattintani a műanyag kulcsházat. Miután kint van a nyáklap kiforrasztjuk a régi alkatrészt és az újat vissza. Összeillesztjük a két fél kulcsházat,de előtte felhúzzuk a kulcsfej rugóját . Összepattintjuk kis csavart visszatekerjük és az emblémát pillanatragasztóval visszaragasztjuk.
Hozzávalók: 2-3 db mikrokapcsoló
Pillanatragasztó
Műszerész forrasztópálka
Szerencsére eddig nem volt mit írjak ,a traktor csak ment és ment, bár túl sokat nem is autóztam a sajátommal.Eljött a nagy szerviz ideje 175000-km
Cserélve:- Komplett vezérlés ( a főtengely tárcsáját érdemes levenni mert az ék majdnem teljesen elnyíródott,az okát is megtaláltuk valamikor minimálisan de fellazult a főtengely szíjtárcsa)
- Olaj+ szűrő Castrol
- Jobb felső lengőkar (fasza utak miatt)
- Jobb felső motortartó
- Hosszbordásszíj szett
- Főtengely alsó bordás kerék
Sikerült szereznem két gyári küszöböt ,most felkerültek .Az egész műanyag javítással és festés,lakkozással kezdődött. A felszerelés elég egyszerű alól megvan minden tiplinek a helye(gyárilag dugózva), műanyag tipli beszerzési helye (Patentshop.hu),A felső él az már macerásabb gyárilag kétoldalas ragasztóval van felrakva. Én Techflex 3060-al raktam fel rugalmas, időtálló anyag. A felső él elég könnyen vetemedik ,ezt száradásig Mac Gyver módszerrel (ragasztószalag)lehet orvosolni. Az autó optikáján elég sokat javít a küszöb.
Felkerültek a nyári felnik a kocsira. Az egészben az a szép,hogy még ősszel láttam egy fényképet , egy Sw-t ,amin szintén ilyen felnik voltak ,nagyon megtetszett ,aztán sikerült egy garnitúrát vennem. Gondolkodtam a 18"-os cserén ,de lebeszéltek. A gumik 225/45 R17 a felni szélessége 8" .
Bekerült a traktorba egy Pioneer Deh 50-UB fejegység,hozta a megszokott Pio hangzást,ami lényeges volt hogy az Usb csatlakozója ne az előlapon legyen ,így el tudtam rejteni a kesztyűtartóba. Természetesen távirányítót is vettem hozzá ,hogy mi értelme??....
Addig dicsértem a Zap akksit ,hogy vennem kellet egyet. Zap Silver 75 ah 640 Amper indító áram, érezhetően könnyen indul a kocsi és még színben is passzol.
Amikor vettem a kocsit tudtam hogy foglalkozni kell vele, a hátsó futóművet már rendbe raktam ,most következett az első , elkészült,így a végére is értem a javításoknak.
Cserélt alkatrészek . 2 db stabilizátor szilent
1 db jobb felső lengőkar
2 db bal felső lengőkar szilent
+3db ablaktörlőlapát
2 l Téli szélvédőmosó folyadék (Würth)
A lengőkar szilenteknél ki kell szedni a fém perselyt és zsírba kell rakni !!A stabilizátor szilent csere az jó móka,bár könnyebben ment mint gondoltam a szilentek oválisra voltak kopva és fel volt a gumi keményedve ezért kopogott a futómű. Egyszerűen olyan szépen fut most a kocsi mintha új lenne !!
Családépítő tréning. Kimentünk rokonokhoz Palicsra ,megnéztük az állatkertet és a várost. Nagyon szép főleg a tó melletti utcák és a park a régi kastélyokkal.Érdekesség volt számomra hogy szinte mindenki tud magyarul. Este megnéztük a Szabadkai éjszakai életet ,arról nem készültek képek szerencsére.
Kicsit lemaradtam a blog írással ,viszont most bepótlom.Elmentünk a gyulai várfürdőbe ,nagyon jó volt,szép a város is, a fürdő az meg egyenesen tökéletes.Mindenki talál magának való medencét és a szolgáltatások is jók.A Diesel szekér lényegesen jobb mint a Benzines ,csak ne lennének azok a rezonanciák.
166000-km elérkezett pár dolog cseréje .Az izzítógyertyák nagyon csere érettek voltak a 4 ből 3 nem működött.