Tagok >> Frank156Rosso >> Blog
"Fél munkát ne végezz, fiam!"- ahogy a mondás tarja, ami persze mindig igaz volt rám, ahogy ma is :)
A mai sufni tuning lépései:
1., izzó csere a műszerfalban: sikeres csere, de persze a nagy mozgatástól egy másik mutatóban viszont elhalt az élet - műszerfal ismételt szétszedése késöbbre halasztva.
2., Lökhárító és oldalszoknyák lefújása, sikeres előkészítés, Motip 41350 Acryl Spray 2 réteg felvitele a hátsó lökösre ill. jobb oldalszoknyára, amikor elfogyott a festék a flakonból. Persze időközben minden bezárt, a többi felület előkészítése (mert szerencsére azokat nem kezdtem el) ill lefújása késöbbre halasztva. (Kicsit érdekesen néz így ki a vas, mondhatnánk felemás:D
3., Féknyereg ill, féktárcsa festés:
Mivel lusta ember vagyok, a műveletet a kerekek levélete nélkül oldottam meg (tudom, ez borzasztó tett és sokaknál szentségtörés is!), amihez Hammerite készítményt használtam 2 rétegben, amiből a kerékcsavarok is kaptak. Ez a művelet legalább 100%-osan sikerült, mivel jó nagy lyukak találhatók a felnin, ezért egyszerű volt ecsettel dolgozni.
Költségek:
Motip spray: 14,5 EUR
Hammerite (2 doboz): 22 EUR
Ecset: 0,39 EUR
stb.
Az eredménnyel elégedett vagyok részben, a spray színe megegyezik a többi elem színével, már csak egy színtelen acryl spray-vel kell rajta átmennem és tökéletes lesz (ennyi pénzből). A profilos képeimen látható a lökhárítók régi énje, annak már-már inkább rózsaszínnek mondható "árnyalata".
Történt ugyanis, hogy a menyasszonyom anyja eljött meglátogatni minket Laposföldön (Hollandia) a nagy Moszkvából. Ebből következik, hogy igen, a menyasszonyom orosz:) Nagy autós kirándulások lettek azonnal betervezve, gondoltam átnézetem a kocsit mindezek előtt. A holland szerelőtől egy 500 eurós számlával együtt kaptam vissza a kocsit, mivel kicserélte az első féktárcsákat-fékbetéteket, a szilenteket és a munkadíjnál mindig vastagon fog a ceruzája, mivel holland... Majd kérlek írjatok olyan megnyugtató üzeneteket számomra, hogy ez a művelet otthon még 250 euróba sem került volna...
Kínkeservesen kifizettem neki a pénzt, majd azt a tanácsot kaptam, hogy menjek el egy futómű beállításra. Találtam is egy ipsét, azonnal megcsinálta - mondanom sem kell hogy össze-vissza voltak a kerekek - neki már boldogabban csengettem ki a 40 eurót. Kaptam szép számlát és egy nagy papírost, hogy most melyik mértékegység hogy áll mikor és ez miért jó. Ne kérdezzétek, hollandul van.
Majd pár nap múlva vidáman elindultunk az egynapos túrákra a tökéletes futóművel (tényleg király lett), de ma megtörtént az első rémálom. Már az első autómnál is megtörtént, hogy lehúztam az ablakot, de persze visszafelé nem megy. Az persze kézi meghajtású volt, az Alfában már elektromos van, amit nagyon szeretek, de ilyenkor nem. Szerencsére az adott városkában a második szerelő elvállalta azonnal (3 óra várakozás) majd számla és a 19%os adó nélkül ajánlott egy 200 eurós végösszeget, amiben benne van egy kb 2 hónapos mechanika (láttam, tényleg vatta új volt) és a munkadíj. Az ár-arányt ne kérdezzétek, nem akarom tudni. Ennek az otthoni csere díját meg végképp. A lényeg hogy most már fainul megy az ablak, a fék, kormány (bár azt még mindig nem tudom 100%-osan jobbra elfordítani, senki nem tudja miért) és ez mind jó lenne, de most elkezdett köhögni a gyári hangfalszett, az ősrégi philips cd-s rádióban akad a cd (?), és akkor még nem is beszéltem az első/hátsó lökösök és a sideskirts (ez mi magyarul?) újrafényezésének erős kényszeréről, meg egy teljes átvizsgálásról sem. Ilyenkor felmerül a kérdés: Megérte-e nagyon olcsón venni Alfát. Válasz: sok a kiadás, javítanivaló, sokat eszik, DE EZ EGY ALFA ÉS SZERETEM! :)