Frank156Rosso - főkép
>> AutóápolásAlfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2012-06-25

A szokasos holland Alfa-csoda olajat isment megkapta a vas. Egyre profibban megy az olajcsere, szereztem egy masik emelot is es egy olajjeereszto talat is az esemeny elott:)

A nap masik feladata a lampa restauralasa volt, amit az elobbi blogbejegyzesemben leirtak szerint sikerult szepen osszekarcolni, hogy kb nem is lehetett mar atlatni rajta.

Ehhez a Turtle Wax Headlight Restorer termeket hasznaltam. Eleg durva sikalasba torkollott a muvelet a kis csiszololapkakkal amit adtak hozza. Azert sokkal jobban nez ki az egesz, de persze nem olyan mint egy teljesen uj lampabura. Igazabol itt a keszlethez adott Clarifying compound az igazi asz.

Meglatasom szerint a 3M ugyanezt a celt szolgalo termekcsomagja hatekonyabb lehet, mivel ott a furoba illesztett csiszolofejek sebessege gyorsabb nem is beszelve a polirozasrol.
De ennek ellenere nem bantam meg, hogy a Turtle Wax-ot valasztottam, csak bebizonyosodott bennem, hogy legalabb egy kisebb polirozogep azert hasznos a haztartasban :D

km allas: 212600 km

kovetkezo lepes: muszaki vizsga, bal felso lengokar csere, a bal hatso tengely (?) meg mindig "zakatol" es a helyzetjelzok folyamatosan kiegnek igy lehet hogy ott ledesites lesz a moka vege.

>> SzervizAlfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2011-09-07

Nemrég megtörtént az olajcsere. Mivel itt nem találtam Selenia olajat, így hosszas keresgélés után ráakadtam egy holland márkára, amelynek termékskálájában szerepel egy 10w60-as olaj, amit kifejezetten olasz autóknak gyártanak.
Ha valakit érdekel itt a specifikáció az olajról
Sokkal halkabb lett a motor, alapjáraton szinte nem is lehet hallani. Ahogy észrevettem azért csipegeti az olajat rendesen a motor. Előtte ugyanebből a márkából sima 10w40 volt benne, azzal sem volt sok gond.

Szerintem megérte átállni a 10w60-ra.

km állás: 191000.

>> SzervizAlfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2011-07-21

Igen, újra itthon, magyar földön! :)

A hazajövetel előtt volt egy gyorsra tervezett, de végül nagyon lassú felső és alsó lengőkar csere is (állítólag rá voltak rohadva a csavarok..). Mivel a holland szerelők nagyon ügyesek, az egyik felső lengőkar valamelyik csavarját nem húzták meg, így az az 1400 km alatt szétverte a lengőkart. Az út felétől érezni is lehetett, hogy nem az igazi, eléggé zörög, dobál.
Lehet, hogy hiba volt, de mivel itt van a közelünkben egy Zengő szervíz, oda mentem be, ahol pillanatok alatt kiderült a hiba, rendeltek egy új jobbos felső lengőkart, 3 óra múlva már mehettem is a kész autóért, futómű beállítás is történt (ami állítólag összevissza állt). Szerintem jó munkát végeztek, kicsit azért sokallom az óradíjat, de legalább most már jó a gép.

Ma reggel egy helyi szakihoz vittem a gépet, a gyertyák felmérésére. Több lyukban állt az olaj, a bennlévő NKG gyertákban már jó pár tízezer km benne van, így az autósboltban vásároltam a már többeknél felmerült Champion 3 illetve 1 pólusú gyertyákat, illetve egy szelep fedél tömítést. A beszerelésre ebben a pillanatban is folyik, várom a jó eredményt :)

>> AutóápolásAlfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2011-06-05

"Fél munkát ne végezz, fiam!"- ahogy a mondás tarja, ami persze mindig igaz volt rám, ahogy ma is :)

A mai sufni tuning lépései:
1., izzó csere a műszerfalban: sikeres csere, de persze a nagy mozgatástól egy másik mutatóban viszont elhalt az élet - műszerfal ismételt szétszedése késöbbre halasztva.

2., Lökhárító és oldalszoknyák lefújása, sikeres előkészítés, Motip 41350 Acryl Spray 2 réteg felvitele a hátsó lökösre ill. jobb oldalszoknyára, amikor elfogyott a festék a flakonból. Persze időközben minden bezárt, a többi felület előkészítése (mert szerencsére azokat nem kezdtem el) ill lefújása késöbbre halasztva. (Kicsit érdekesen néz így ki a vas, mondhatnánk felemás:D

3., Féknyereg ill, féktárcsa festés:
Mivel lusta ember vagyok, a műveletet a kerekek levélete nélkül oldottam meg (tudom, ez borzasztó tett és sokaknál szentségtörés is!), amihez Hammerite készítményt használtam 2 rétegben, amiből a kerékcsavarok is kaptak. Ez a művelet legalább 100%-osan sikerült, mivel jó nagy lyukak találhatók a felnin, ezért egyszerű volt ecsettel dolgozni.

Költségek:

Motip spray: 14,5 EUR
Hammerite (2 doboz): 22 EUR
Ecset: 0,39 EUR
stb.

Az eredménnyel elégedett vagyok részben, a spray színe megegyezik a többi elem színével, már csak egy színtelen acryl spray-vel kell rajta átmennem és tökéletes lesz (ennyi pénzből). A profilos képeimen látható a lökhárítók régi énje, annak már-már inkább rózsaszínnek mondható "árnyalata".

>> SzervizAlfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2011-04-21

Gondoltam csinálok egy listát magamnak, hogy szem előtt legyenek a dolgok, hogy mit is kell cserélni a jövőben:
- Alsó lengőkar pár (2x134 EUR)
- Felső jobb lengőkar (66 EUR)
- Hátsó fékbetét szett (77 EUR)
- Hátsó féktárcsák (2x56 EUR)
- Hátsó kerékcsapágy szett (156 EUR)
- Első és hátsó lökös fényezés (kb. 200 EUR - Mo.-on)
- Gyertya készlet (256 EUR)
összesen: 1135 EUR anyagár.

A légkondi valami miatt már tavaly megdöglött, azt fel sem írom a listára, mert itt max. 25 fok van nyáron ezért nem tartom nagyon szükségesnek egyenlőre.

Továbbá kiégett pár kis izzó a műszerfalban, gondolom az nem lesz számottevő összeg.

Eddig is sokat költöttem az autóra, elég sűrűn voltunk szervizben, a mostani állás 2220. A mostani anyagköltséggel együtt ez már 3355 +kb 1000 EUR munkadíj a fent felsoroltak beszerelése, szóval ez már 4350 EUR. Csodálatos....
Az autót 1850ért vettem, ami az itteni használt 156-os árakat nézve sem nem olcsó, de nem is drága vételnek számít.
Szerintem rossz vétel volt, be kell hogy lássam, bár amikor olvasom a fórumot, mindig újabb és újabb hibák jönnek elő nagyon sok autótulajdonosnál, én valahol szerencsésnek érzem magam, hogy csak a fentieket kell kicserélnem (egyenlőre).

Munkatársaim rendszerint kinevetnek, hogy ennyit akarok költeni egy "szarolasz"-ra, és miért nem veszek egy normális autót, mert hiába lesz a vége 6000 EUR felett (amiből már egy facelift-eset is lehetne venni, vagy egy vatta új Dacia Logan-t), eladáskor max. 3000 EUR üti majd a markom.

És kérem itt jön az egészbe az Alfa-vírus: ugyan is a szemem előtt az az egy cél lobog, hogy ha ezt mind megcsináltatom, akkor lesz egy csodálatos Alfám :)

>> AutóápolásAlfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2011-03-21

Mai napon még mindig szabin vagyok, és mivel is tölteném, ha nem szeretett járgányom csinosításával :) Van mit... :D

Gyors porszívózás és belső takarítás után egy régi vágyamat szerettem volna teljesíteni: a Youtube oldalán számtalan videót látni, miszerint a kicsit sárgás/ködös első lámpaburát csodák csodájára újjá varázsolják egy hagyományos fogkrém és egy szivacs segítségével. Fellelkesülve rohantam lefelé a fent említett kellékellel a kocsihoz, mondván: Most megkapod te gané lámpabura :D
Utólag bevallom, túl okos akartam lenni. Szerintem a mosogatószivacs rossz oldalával kezdtem el dörzsölni a fogpasztát a műanyagra, ami elöször jó ötletnek tűnt, majd az öblítés után már annyira nem. Most még jobban átláthatatlan lett, magyarul össze lett karcolva mint a fene. A másiknál már ügyesebb voltam, az egész szép lett. A hiba kijavítására autówax-ot javasolnak, amit holnap ki is fogok próbálni.

Továbbá az autógumik le lettek ápolva, ahogy a külső műanyag egységek is egy speciális "Bumper Black" nevű spary segítségével.

Az otthon vásárolt bőr kormányvédő és új váltógomb is beszerelésre került, ugyan nem olyan eredménnyel, mint amilyen elvárható, de későbbi korrigálás során megoldható.

Szerény véleményem szerint a nap sikere a kerekek szép fénye és a nap végén elkövetett autómosás :)
Az összes többi művelet meg lesz ismételve...