Több blogban is láttam már, úgy döntöttem, gátlástalanul lekoppintom :-)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083569t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083570t.jpg)
Úgy kezdődött, hogy világított az ABS lámpa.
Mivel most már vagány gyerek vagyok, mert ki tudom olvasni, kiolvastam :-)
Azt mondja a gép: „bal hátsó jeladó megbízhatatlan”. Na, ez meg mit jelent?
Nem lehet nagy baja, mert a hiba törölhető, tehát nem állandó. Némi guglizás után találtam egy olyat, hogy csapágyhiba is lehet.
Aki nem tudná: ez az ABS már nem fogakat számol, mint régen, hanem a csapágyba van integrálva egy mágneses érzékelőgyűrű, amiről a jelet veszi.
Hát akkor cseréljük ki, mi baj lehet? Csapágyrendeléskor figyelni kell, hogy ABS-hez valót vegyünk, mert a simában nincs benne a mágnes, és akkor ott vagyunk, ahol a part sz@rik. Ja, ez az első csapágyra is igaz. A különbség annyi, hogy hátra csak komplett csapágyat tudunk venni, kerékaggyal együtt. Aminek előnye, hogy könnyebb cserélni. Akkor lássuk.
1. Felbakol, kerék le. Úgy néz ki, nem véletlen a hiba, a csapágy nyugdíjazásra szorul. Kb. centit kottyan.
2. Fékmunkahengert szabadítsuk ki. Hátul nem fontos az egész féket lebontani.
3. Vegyük le a tárcsát.
4. Vegyük ki a porvédőt. Szerezzünk 32-es fejet, és a hozzá való szárat, és vegyük le a csavart.
5. Én nem kínlódtam vele túl sokat :-)
6. A csapágy fele rajta maradt a tengelyen, ez tényleg kaka.
7. Szedjük rendbe a tengelyt. Van egy alátét, azt ne felejtsük ki.
8. Toljuk fel az új csapágyat a tengelyre. Passzos, de óvatosan kocogtatva felmegy. Ne felejtsük ki a nagy alátétet.
9. Tegyük vissza a csavart, majd a porvédőt. Forgassuk át kézzel, hogy minden rendben van-e.
10. Rakjuk össze a féket, majd tegyük vissza a kereket.
Kábé ennyi lenne, nagyjából fél óra az egész, kézügyesség függően.
És újra van ABS. :-)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083485t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083486t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083487t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083488t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083489t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083490t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083491t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083492t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083493t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083494t.jpg)
Megirigyeltem, hogy mindenki csak úgy kiolvassa az autóját, amikor csak akarja :-)
Ismét köszönet Warbinak a segítségért!
Most már én is kiolvashatok :-)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083276t.jpg)
Ennek is eljött az ideje, új hűtőket kapott a vas.
Vízhűtő: 14504 Ft (Iharos)
Klímahűtő: 27085 Ft (Hella)
Kiegyenlítő tartály: 7078 Ft (Birth)
Munkadíj: 0 Ft (sk)
A próbakör sikeres volt, nem folyik, nem csepeg :-)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082650t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082651t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082652t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082653t.jpg)