Blog >> stabilizátor

Kopogni kezdtek az első stabilizátorok, így cserélni kellett őket párban. Frap márkájú került bele.

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2019-10-17

Ha már ilyen remek lett a futómű a felső lengőkarok cseréje után, nem hagyhattam, hogy a belső stabszilentek ritmusos kopogásukkal elrontsák az összképet, így ma kicseréltük ezeket is.

Ennyire jó még talán soha nem volt ez az autó mióta nálam van...

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1,8 SW, Rafi // 2019-03-15

Stabpálca csere... TC! És a hátsó ablaktörlő sem működött. A tengely eléggé be volt rozsdálva és volt egy kis kontakthiba is, amik javításra kerültek, friss zsírral összerakva, működik.

A régiben minden futómű kb. 5-6e km-t futott csak... így ami lehet, beköltözik ebbe.

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2019-01-20

Nem akartam külön posztot írni emiatt, de ha nem jön közbe semmi váratlan esemény, akkor valamikor április környékén kellene billentyűzetet ragadjak, ami miatt kicsit torzulna az időrendiség és a tér idő kontinuum a blogon, így egyszerűbb ha pár sorban összefoglalom a történéseket.
Már karácsony előtt feltűnt, hogy laposabb a jobb első kerekem, így első körben rápumpáltam, s vártam, hogy újra leenged-e, s ha igen, mennyi idő alatt teszi mindezt. Január első hetében szúrt szemet, hogy ismét leengedett, s szerencsémre úgy is állt a kerék, hogy észrevettem a bordák közt megbúvó rozsdás szöget. Lassú defekt volt, így ismét rápumpáltam, majd pár napra rá kijavíttattam a hibát.
Visszaszerelés előtt felcsiszolták a felni peremét, s merítőkádban ellenőrizték a szivárgást, de most abszolút nem enged. Aztán (csak mert még eszemben van, pedig ilyen apróságokat nem szoktam a blogba leírni) örülhetnek a "szarolaszozók", túl vagyunk egy nagyon komoly elektromos meghibásodáson is - igen, kiégett a jobb első H7-es tompított izzó. Szerencsére még akadt elfekvőben a garázsban, így pikk-pakk ki is cseréltem (ezen még nem kell sem a lökhárítót levenni, sem a lámpákat kivenni)...
Aztán kedden reggel volt kollégám elvitte, majd vissza is hozta az autót, csak közben kicserélték a két belső stabszilentet. Kár volt eddig húznom a dolgot, tényleg ezek csinálták a fesztivált, azóta egy apró zörej sincs a futómű felől, így apránként összeérett az is. Most legszívesebben ki se szállnék belőle, annyira jó, hogy végre csendben teszi a dolgát. Szeretném hinni, hogy ez most egy darabig így is marad...

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2018-06-26

Kicsit nyiszogott jobb elől, így kihasználva hogy nyári szabadságom alatt Budapesten voltam, el is vittem Németh Misihez.
Stabilizátor rudat kellett cserélni, nyiszogás azóta megszűnt.

Kértem még Misit, hogy nézze át alaposan Ezüst Rókát, van pár dolog ami idegesít:

1. Hosszabb dugózás után nagyon nehéz tekerni a kormányt.
2. A hűtőventillátor kettes fokozatban már rázza az egész kasznit.
3. Nézzünk alá mennyire rozsdás.

Túl sok jó hírrel nem tudott szolgálni Misi.
1. A szervóolaj nem fogy, olaj nem jön sehonnan. Így a hiba oka ismeretlen. Lehet kísérletezni, hogy maga a kormánymű szar, vagy valami egyéb.
2.. A hűtőventillátor egyik lapátjáról hiányzik a súly, ettől rezonál be. A hibát csak az egész ventillátor cseréjével lehetne orvosolni.
3. A főtengelyénél folyik az olaj - tömítéscsere csak a motor kivételével lehetséges.
4. Rozsda - van. Nem túl vészes, de záros határidőn belül foglalkozni kell vele.

Hát nem túl jó hírek. Misi szerint amennyit most rá kellene költeni, hogy tényleg tipp-topp legyen, annyiból, meg a kocsi árából már tudnék venni egy keveset futott, mondjuk Dél-Olaszországból származó rozsdamenteset is.

Úgy, hogy most meg az agyalás mi legyen... De ezt majd egy következő posztban.

Na szóval az van, hogy kellett 2 új hátsó kerékcsapágy, mert már búgott.

Ha már Csörinél volt az autó, kapott 2 új első alsó TRW lengőkart, egy vadonatúj stabilizátorrudat (nem pálcát, piha! Komplett rúd, az kell ide!), és ha már gágog, fogyasszon is alapon két első féktárcsát betétestül, hiszen miért is ne?

Fun fact: a stabrúd 2009-ben elvileg már volt cserélve, nem a gyári volt benne már. Ebből le lehet vonni a következtetést, miszerint a 156 7-8 évente igényel ilyen beavatkozást. Persze a futáshoz biztos semmi köze, meg ahhoz se, hogy egy ideje kishazánkban használják szegényt :)))

A lengőkarokban csúnyán koppant a gömbfej, időszerű volt már..

Mintha új autóm lenne, de tényleg. Minden nyeklésnyaklás eltűnt, marha jó!!!

Diagolás közben kiderült egy jó hír is, de erről majd egy új bejegyzésben... :)
Km. óra állás: 279.400

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-05-14

Már egy ideje a polcon pihentek a stabilizátor összekötők hátra. Várták a mai napot, amiről úgy gondoltam, hogy ideális lesz a cserére. Megy ez hipp-hopp. Vagy nem. Az első csavarral vagy két órát szopattam magam. Hogy miért, azt nem tudom. A többivel már nem is próbálkoztam, csak nyissz. Szakszerű kiszerelést követően már gyerekjáték volt a dolog. A jobb hátsó volt a rosszabb állapotú, az anya mögött már kirágódott a gömbfej szára, és lötyögött. Próbaút majd, ha újra üzemképes lesz.


Km: 165134

>> Szervizmarci91 // Alfa 146 1.6 TS // 2018-04-06

Miután már szinte teljes felújításon esett át az autó futóműve (korábbi tulaj pesti közlekedéseinek az eredménye), tudtam jól ,hogy az első stabilizátor felújítását sem fogom megúszni. Mióta megvan az autó, azóta kísért egy tompa, jellegzetes néhai kopogó hang rossz úton. Ez a 6 év használat után már zavaró volt számomra. Először kicseréltem a külső, lengőkar és rúd közötti stabilizátor pálcákat Birth gyártmányúra, de ezeken 2 év után betonkeményre érett a gumi. Végül cseréltem Monroe gyártmányúakra, ezek remélem már többet ki fognak bírni.

A belső stabilizátor szilentekből, ami ugye a rúd és a bölcső között van, Bárdinál csak gyenge minőségű utángyártottat lehet kapni, így Strongflex poliuretán szilentekre esett a választásom, ami alig drágább. Ebből a piros színű az, ami puhább és ebből is 2 fajta méret létezik, 22mm és 23mm vastag rúdra. Ezt a rendelés előtt meg kell mérni (sokan itt szúrják el és a rossz méret nem passzol). Nekem a 22mm-es kellett. A rendelést időben kell végezni, mire 1 hét minimum, mire legyártják és elküldik. Mivel sajnos nincs aknám, ezért ezt a feladatot a jól bevált miskolci szerelőmre bíztam. Nem volt olcsó, mivel a teljes bölcsőt le kell engedni és csak úgy szerelhető ki a stabilizátor rúd, de a futómű stabil és feszes lett, tompa koppanásoktól mentesen. Így már jó érzés átülni bele még egy új autóból is :)
Remélem sokáig így marad, nagyon szeretem ezt a kis vasat :)

>> SzervizB.bika // Alfa 156 2.0 JTS // 2017-08-24

A hétvégén bekerültek a stabpálcák, és a hátsó szilentek a kocsiba, de ezt sajnos 2 teljesen berohadt ABS jeladó bánta.
Ma vettem át az új jeladókat (mindkét oldalra), plusz egy flexicsövet, így az autó futóműve, kipufogórendszere nagyrészt új, a fékrendszere jól működik.
A motoron pár hónapon belül vezérléscsere lesz, akkor további szervizelések jönnek (pl. szelepfedél-tömítés) várhatóak, addig remélhetőleg nyugi lesz. :)
Alkatrészek:
2x ABS jeladó hátsó (Bosch)
Flexi kipufogó cső
Km állás: ~175.000

>> SzervizB.bika // Alfa 156 2.0 JTS // 2017-08-14

Vettem ma 2 stabpálcát előre, 2 kipufogó felfüggesztőt az új első dobomhoz.
illetve a fiúk a fórumban kisegítettek, így kiderítettem, hogy a megvásárolt szilent valóban AZ a csonkállvány szilent, amit cserélni akartam.
Ezek a hétvégén kerülnek a helyükre.:)
Alkatrészek, szervizeszközök:
2 Stabilizátor (Meyle)
2 Kipufogó felfüggesztő
Kipufogó tömítőpaszta
Féktisztító