- Típus:155 Q4
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1993
- Színe:Rosso
Végeredményben akármekkora roncs ez, szeretem. Erre mindig rájövök. Még jó hogy nem adtam el... :)
(Most épp beszart a fordulatszámmérő...)
A mogyoródi tömítésestől sikerült szerezni öcsém jóvoltából ELRING tömítésszettet.
Mostmár biztosra menve a HF kapott előtte kis LOCTITE pasztát.
A videón a korábban lefolyt olaj leégése látható.
http://www.youtube.com/watch?v=l2P3vfwQjMM
A jó kis Victor Reintz szelepfedél tömítés szett ennyit ér. Ez kb 1500km műve. Elszomorító...
A gyári Nardi fakormány eléggé viseletes lett, így kicseréltem egy Lancia bőrkormányra.
A móka ott kezdődött, hogy elhatároztam, felújítom a kormányt.
Hát félnapos szarakodás következett a régi lakk eltávolítására.
A titka sok kromofág, és egy rozsdamentes spakli. Miután sikerült az utolsó mm2 lakkot is leszedni, kézmeleg szappanos vízzel mosás következett.
Sikerült tisztává varázsolni a fa sérülése nélkül.
Levont következtetések:
- A kormány fém része horganyzott, nem festett
- A fekete csík az első részen festék volt, nem műanyag betét a fában :)
- A gyári lakk marha vastag és kemény volt, nehéz lesz hasonlót találni
Jelenleg 0,8bar a nyomás, bár nem én hanem tesóm próbálta.
Egyelőre marad ez, eddig minden oké.
Mivel a gyári elektromos szabályozás nem tudta megoldani a wastegate alacsony nyitási nyomásásnak problémáját, szombat délután vettem egy manuális szabályzó-berendezést. :)
Ez remélem végleg megoldja a nyomás kérdését.
Hosszú állás után végre eljutottunk ide. Ezzel a kis turbóval nagyon harap, viszont max 0.5-0.6 bar-t tudtunk elérni. Konklúzió: rosszul kötöttem be a nyomásszabályzó szelepet... :)
No majd holnap ismét felizzítjuk a leömlőt.
- Első gólyalábak felújítása (MONROE)
- Hátsó gátlók felújítása 30%-os keményítéssel (SACHS)
Köszönet a gyors, korrekt, precíz munkáért a RAJ-lengéscsillapítónak.
- Balance-tengelyek ki, ledugózva
- Vezérlés fel
- Karter tömítések cseréje
- Szelepfedél tömítés cseréje
- Vezérműtengely tárcsák cserélve
- Balance-szíj tárcsa kiiktatva
- Olajpumpa csere
- Vízpumpa könyök illesztésének megoldása (leflexeltem a blokkból) XD
Ami alkatrész kell még jelen stádiumban (biztos kifelejtek valamit):
- 50mm-es fagydugó 1db
- Osztómű szilentek 2db
- Kipufogócső 2m
- Kipufogó flexibilis cső 1db