Tagok >> Halesz >> Giulia Super 200 Le >> Blog
- Típus:Giulia Super 200 Le
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2018
- Színe:Silverstone Grey
Felkerültek a téligumik, még épp időben!
Szokásos statisztika:
Az új nyári gumik fél szezont (5334 kilométert) futottak, augusztus 1. és november 28. között.
A kétszéles téli szettnek (Continental ContiWinterContact) ez lesz a harmadik szezonja.
A második szezonban 4818 km-t, míg az elsőben 6034-et futottak, azaz összesen 10.852 kilométert.
Az egyetlen dolog, ami nagyon hiányzik az autómból, az a Veloce ülés. Gyakorlatilag, Mióta megvan a Giulia, azt nézegettem, hogyan lehetne upgradelni, de mint kiderült, ritkán bontanak még Velocékat, ráadásul hogy még a szín is egyezzen... szinte esélytelen voltam erre a projektre.
Az autómat eredetileg a memóriás bőr Super ülésekkel rendelték, amik egyébként nem rosszak, de a hásó ülések nem dönthetőek, szóval nem volt a legpraktikusabb ez a szett.
Aztán egyszer csak feltűnt egy hirdetés a Facebookon, az Etuners Motorsport oldalán. Ott voltak az ülések, amikre vágytam!!! Halálra nagyítgattam őket, hogy megnézzem, van-e bármi bajuk, meg írtam Jad-nek, hogy ezen én most nagyon gondolkozom... Persze, egyből jött a válasz, hogy mások is nagyon gondolkoznak rajta, van aki már utalás előtt áll. Aztán elborult az agyam, és leütöttem. Nem titok az ára, hiszen Ti is láttátok a hirdetést, 1600 elrettentő euróért volt felrakva. Egyébként egy 65 ezer km-t futott autóban voltak.
Összehasonlításként: a 2018-as árlistán a Veloce csomag 1.1016.000 forintért volt rendelhető a Superhez, amely a perforált bőr, memóriás, oldaltámaszos, fűthető, hátul pedig 40/20/40 osztásban döntető üléseken kívül a tűtött ablakmosó fúvókákat és a fűthető kormánykereket tartalmazta. (Ez utóbbi kettő nekem benne volt a Téli csomag részeként).
Később aztán a Super felszereltségű autókhoz ez a csomag meg is szűnt. Ekkoriban amúgy a Superhez még külső Veloce csomagot is lehetett rendelni, 390 ezer forintért, ami tartalmazta az első és hátsó Veloce lökösöket (ez sem volt az enyémhez, de ezt sosem éreztem annyira fájó pontnak).
Az ülések ára végül 1500 euróra csökkent kis alku után, ugyanis volt egy pici szakadás az egyik hátsó üléstámla oldalán (nem a bőr részen). Ez az ár egyébként tartalmazta az oldalkárpitokat is, de nekem azok adottak voltak, hiszen ugyanilyen színű az autóm belseje.
Ezután le kellett szervezni a szállítást Olaszországból (két raklapnyi cucc) - köszi, Juhász Ati!
Miután megérkezett a cucc, bepakoltam mindent a Doblóba, és irány Kiszely Mátéhoz, aki csinált nekem egy fullos, alapos bőrtisztítást a GTechnik telephelyén. Hatalmas köszönet érte!
Mindent visszaszállítottam a raktárba, majd szakadás miatt felkerestem a Bara Kárpitot. Ők gyönyörűen kijavították a hibát a hátsó balos üléstámlán. Az oldalán lévő szövetet teljesen kicserélték (ez a rész egyébként csak akkor látszik, ha ledöntöm az ülést).
Szereznem kellett hátsó ülésdöntő karokat és bowdeneket is, ez szettben érkezett Schiff "Tudok adni" Mártontól, köszi nagyon, Marek!
Majd végre jött a kiszerelés és a beszerelés, Rohodi Misi barátommal közösen. Bruttó 3 óra volt az egész művelet.
A legvégén még szükség volt egy gyors proxi rendezésre, Csadó Bencének is köszönet!
És az autóm végre úgy néz ki, ahogy nekem a legszebb! :)
A teljes projekt kb 750 ezer forintban állt meg végül. Nem kevés, de nekem minden fillért megért. Ha pedig valaki szeretne sima Super bőrülést, van egy szettem eladó, hamarosan ott lesz az adok-veszekben.
A bal első gumi oldalán felfedeztem egy puklit. Mivel már több mint 2 szezont futottak, ezért úgy döntöttem, hogy mindegyik gumit cserélem. Ismét defekttűrő Pirelli PZerók kerültek fel.
225/40R19 93Y R-F XL (AR) L.S.
255/35R19 96Y R-F XL (AR) L.S.
A gumikat a Strausz Guminál rendeltem és szereltettem fel.
Az előző pirellik 2,5 szezont futottak, összesen 34.903 km után kukáztam őket.
Felkerültek ismét a nyári gumik, kezdődik a harmadik szezonjuk a Pirelliknek. Eddig 30.896 km-t futottak.
A kétszéles téli szettnek (Continental ContiWinterContact) ez volt a második szezonja, 4818 km-t futott, nem mentem sokat ezen a télen az autóval. Az előző szezonban 6034 km került beléjük, szóval eddig 10.852 km-t futottak.
Új akkumulátort vettem. A régit újra kellett már töltenem, mer másfél hét állás után lemerült. Az előző akksi még az autóval jött újonnan, szóval 2018 júliusa óta van benne (akkor gyártották a Giuliát)a
Az új akksi egy Exide EXE950-es, a CarNet Alfa Romeónál rakattam be, náluk is rendeltem.
Utántöltötték a fagyállót is.
A nyári gumik második szezonjukban kereken 13.111 kilométert futottak, tavaly többet mentem velük, mert akkor 17.785 került beléjük (összesen 30.896).
Remélem, még egy szezon lesz ezekben a Pirelli P Zero Luxury gumikban.
A kétszéles téli szettnek ez lesz a második szezonja, a Continental ContiWinterContact gumikba tavaly 6034 km került.
Már világított a sárga a műszerfalon, hogy ellenőrizzem a fékbetéteket...
Szóval első fékcsere volt, betétek és tárcsák is újak.
Az első fékbetéteket kicsivel több, mint 30 ezer kilométerrel ezelőtt cseréltettem, egészen pontosan 61.043-nál.
37.635 km-nél pedig az első és hátsó fékbetéteket, valamint a hátsó féktárcsákat is cserélték.
Összességében az a durva, hogy az első féktárcsák nagyon jól bírták, 93.400 km-t!
Ismét belecsavartam 2000+ kilométert a Giuliába, ráadásul 3 nap alatt.
Régi terv volt, hogy az Alfa Romeo Múzeum Open Bonnets rendezvényét meglátogassuk, ez most végre összejött. Ezen a hétvégén kinyitják a múzeumban kiállított összes Alfa Romeo motorháztetejét, ráadásul nagy kedvencem, a Carabo ajtajait is felnyitották. Ráadásul egy 8C mögött autózhattam négy kört a múzeum versenypályáján!!!
Csináltam a programról videót, nézzétek meg! :)
A túránk érintette a Comói-tavat, visszafelé pedig Triesztet, sikerült jó helyeken parkolni :)
Fogyasztás-mániásoknak: szabályok betartásával (na jó, néha volt azért 140-150 is), sikerült egy 7,5 literes átlagfogyasztást hoznom a Giuliával.
Sikerült tartanom magam a 10 ezres csereperiódushoz, szinte pontosan: legutóbb 80.077-nél cseréltettem olajat.
Ezúttal volt minden, pollenszűrő, levegőszűrő csere is, illetve kicseréltettem a hosszbordás szíjat is. Elég szép állapotban volt még a szerelő srácok szerint, pár apróbb repedéssel, még bírta volna, de inkább menjünk biztosra.
Rendberakták még az első kamera konzolját is, múltkor sajnos elütöttem egy cicát, és sérült a konzol. Szerencsére csak az, maga a kamera kicsit drága lett volna... A konzol beszerelése után újra kellett kalibrálni az ACC kamerát, elvileg minden ok :)
Lassan érik az első fékbetétek és féktárcsák cseréje is.
Az eddigi olajcserék:
90.040 km (Budaörs)
80.077 km (Budaörs)
71.320 km (Budaörs)
59.166 km (Budaörs)
50.197 km (Budaörs)
40.003 km (Budaörs)
30.000 km (Atlasz Autónál)
15.000 km (Atlasz Autónál)
Úgy látszik, ezzel az autóval minden évben kötelezően útbaejtünk egy vagy két hágót.
2019 júniusában - még tesztuató korában a Transzalpinán jártunk vele, (2020-ban a covid miatt sehol), aztán 2021-ben a Transzalpinát, a Stelviót és a Tonale hágókat is megjárta a Giulia...
Idén a Transzfogaras következett, ahol utoljára még 2017-ben a fehér GT-mmel jártunk és akkor írtam is egy élménybeszámolót .
Megint a romániai AlfaFesten jártunk, amelyet Kovásznán tartottak. Az egyik nap elszöktünk, hogy útba ejthessük a szerpentineket. Szerencsére alig volt forgalom és mire felértünk a tetejére, egész szép idő lett.