Fejlesztéséről még 2013-ban döntött az akkor még Fiat Group Automobiles-nak hívott anyavállalat, miután eldöntötték, hogy újra megpróbálják feltámasztani a vergődő, akkor kétmodelles palettával rendelkező, nagy múltú márkát. Az idő közben Fiat Chrysler Automobilesra változott cég 5 milliárd eurót fektet be az elkövetkezendő években arra, hogy felfrissítse és kibővítse a kínálatot, ennek első példánya a Giulia.
Az első tervek szerint a Giorgio nevű moduláris padlólemezre építették volna, de végül a Maserati Ghibli műszaki lapajait használták fel, így kaphatott alap verzióban hátsókerék-meghajtást, de rendelhetővé tették az összkerekes rendszert is.
A motorok erejét hatsebességes kézi, vagy dupla kuplungos TCT automata váltó továbbítja a kerekek felé.
A bemutatón egyelőre csak a csúcsmodell, a QV adatai derültek ki: a 2,9 literes, V6-os turbómotor 510 lóerő leadására képes, gyorsulása 3,9 másodperc. A karbon-kerámia fékek, illetve az elektronikus rendszerrel összekötött fékek a biztos megállásban, az első kötényből automatikusan felnyíló spoilerek a jobb aerodinamika elérésében segítenek.