Mutasd

>> Esemény2022-11-25

A nyári gumik második szezonjukban kereken 13.111 kilométert futottak, tavaly többet mentem velük, mert akkor 17.785 került beléjük (összesen 30.896).

Remélem, még egy szezon lesz ezekben a Pirelli P Zero Luxury gumikban.

A kétszéles téli szettnek ez lesz a második szezonja, a Continental ContiWinterContact gumikba tavaly 6034 km került.

 
>> Szerviz2022-11-25

Már világított a sárga a műszerfalon, hogy ellenőrizzem a fékbetéteket...
Szóval első fékcsere volt, betétek és tárcsák is újak.

Az első fékbetéteket kicsivel több, mint 30 ezer kilométerrel ezelőtt cseréltettem, egészen pontosan 61.043-nál.

37.635 km-nél pedig az első és hátsó fékbetéteket, valamint a hátsó féktárcsákat is cserélték.

Összességében az a durva, hogy az első féktárcsák nagyon jól bírták, 93.400 km-t!

 
>> Esemény2022-11-02

Ismét belecsavartam 2000+ kilométert a Giuliába, ráadásul 3 nap alatt.

Régi terv volt, hogy az Alfa Romeo Múzeum Open Bonnets rendezvényét meglátogassuk, ez most végre összejött. Ezen a hétvégén kinyitják a múzeumban kiállított összes Alfa Romeo motorháztetejét, ráadásul nagy kedvencem, a Carabo ajtajait is felnyitották. Ráadásul egy 8C mögött autózhattam négy kört a múzeum versenypályáján!!!

Csináltam a programról videót, nézzétek meg! :)

A túránk érintette a Comói-tavat, visszafelé pedig Triesztet, sikerült jó helyeken parkolni :)

Fogyasztás-mániásoknak: szabályok betartásával (na jó, néha volt azért 140-150 is), sikerült egy 7,5 literes átlagfogyasztást hoznom a Giuliával.

 
>> Szerviz2022-10-07

Sikerült tartanom magam a 10 ezres csereperiódushoz, szinte pontosan: legutóbb 80.077-nél cseréltettem olajat.

Ezúttal volt minden, pollenszűrő, levegőszűrő csere is, illetve kicseréltettem a hosszbordás szíjat is. Elég szép állapotban volt még a szerelő srácok szerint, pár apróbb repedéssel, még bírta volna, de inkább menjünk biztosra.

Rendberakták még az első kamera konzolját is, múltkor sajnos elütöttem egy cicát, és sérült a konzol. Szerencsére csak az, maga a kamera kicsit drága lett volna... A konzol beszerelése után újra kellett kalibrálni az ACC kamerát, elvileg minden ok :)

Lassan érik az első fékbetétek és féktárcsák cseréje is.

Az eddigi olajcserék:
90.040 km (Budaörs)
80.077 km (Budaörs)
71.320 km (Budaörs)
59.166 km (Budaörs)
50.197 km (Budaörs)
40.003 km (Budaörs)
30.000 km (Atlasz Autónál)
15.000 km (Atlasz Autónál)

 
>> Esemény2022-06-18

Úgy látszik, ezzel az autóval minden évben kötelezően útbaejtünk egy vagy két hágót.

2019 júniusában - még tesztuató korában a Transzalpinán jártunk vele, (2020-ban a covid miatt sehol), aztán 2021-ben a Transzalpinát, a Stelviót és a Tonale hágókat is megjárta a Giulia...

Idén a Transzfogaras következett, ahol utoljára még 2017-ben a fehér GT-mmel jártunk és akkor írtam is egy élménybeszámolót .

Megint a romániai AlfaFesten jártunk, amelyet Kovásznán tartottak. Az egyik nap elszöktünk, hogy útba ejthessük a szerpentineket. Szerencsére alig volt forgalom és mire felértünk a tetejére, egész szép idő lett.

 
>> Esemény2022-06-17

Egy gyors kiruccanás Triesztbe. A Giulia most csak közlekedőedény volt, de azért autópályázni is imádok vele. Szlovénián keresztül pikk-pakk Triesztben voltunk. Találtunk egy jó airbnb-t, közel a belvároshoz, ahol még a parkolás is ingyen volt, szépen leparkoltam a Giuliát és három napig be sem indítottam. Triesztben azért láttunk pár izgalmas Alfát, például egy aranyszínű Montrealt! Találtam egy silverstone grey Giuliát is :)

Utolsó nap feldobta a Facebook, hogy Olaszországban ezen a hétvégén mutatják be a kereskedésekbe a Tonalét, így gyorsan rákerestem, van-e Triesztben Alfa szalon. Persze, hogy volt! :) Beugrottunk hát gyorsan a De Bona Motorshoz, és végre élőben láthattam az autót, amire 2019 óta várunk. Az első benyomásaim nagyon jók voltak, vagány, feltűnő, kényelmes. Itt már nagyon vártam, hogy AlfaCityben végre bemutathassuk - bár ekkor még mindig nem volt 100%, hogy ott lesz... :)

 
>> Szerviz2022-04-11

Múltkor nem sikerült tartanom az általam kitűzött 10 ezres olajcsere-periódust (12.154 km telt el az utolsó és az azelőtti között), ezért most ezt picit jóvátettem, mert csak 8757 km telt el a kettő között. :)

Az eddigi olajcserék:

80.077 km (Budaörs)
71.320 km (Budaörs)
59.166 km (Budaörs)
50.197 km (Budaörs)
40.003 km (Budaörs)
30.000 km (Atlasz Autónál)
15.000 km (Atlasz Autónál)

>> Esemény2022-03-28

Végre vége a télnek, ami nem is volt igazi tél. Nagyon szerettem az autómat a kétszéles 18-as sport felniken, de azért mégiscsak a Performance Dark felnik teszik a legszebbé. Friss kép még nincs, majd lesz :)

A Continental ContiWinterContact gumikba első szezonjukban 6034 km került.

A nyári Pirelli P Zero Luxury abroncsok eddig egy szezont futottak, most van bennük 17.785 km.

>> Esemény2022-01-25

Végre, ez itt már tényleg a pont a történet végén.

Először mágnessel szerettem volna felrakni a rendszámot. Rendeltem speckó "szupermágnest", amit fel is ragasztottunk a lökhárító belső felére. Tökéletesen tartaná így a rendszámot, viszont mivel a másik oldalra is elég vastag mágnesek kerülnének, így nagyon eláll a lököstől... Lásd képek. Egyébként tökéletesen rögzítené, bár az érdekelne, hogy _nagyobb_ sebességtartományban lekapná-e a menetszél...

Egyelőre elvetettem ezt a megoldást. Sima kétoldalú ragasztóval raktam fel végül.

>> Esemény2021-12-16

Miközben más autókat nézegetve - és alfás blogokat olvasva - úgy tűnik, hogy úton útfélen hozzád vágják a B-típusú rendszámot, ez nem minden esetben ilyen egyszerű. Íme az én kálváriám röviden.

Elöljáróban néhány alapvetés:
- az importőr a Giulia 2016-os típusbizonyítványába csak az A-típusú rendszámot jegyeztette be.

- a Giulia elején szinte lehetetlen küldetés úgy felszerelni a rendszámot, hogy ne zavarja a parkolóradar érzékelőit, legjobb esetben max tiszta időben nem csipog be, de amint esik, a rendszámról úgy csöpög le a víz, hogy a piros lámpánál állva folyamatosan csipog a radar.

- konzol nélkül lehetetlen szépen felrakni a rendszámot, rá kell hajlítani a lökösre (ami állítólag szintén nem szabályos!).

- a matricarendszám még opció, de aki azt fel tudja úgy rakni, hogy sehol se csavarodjon, és pár hónap alatt ne kezdje ki így az alá kerülő víz és kosz, az jelentkezzen a strand bejáratánál a fagyiért.
- B-típusú rendszám akkor rakható fel, ha a normál méretű nem fér el vagy akadályozva van a jármű kialakításából adódóan.

Az az utóbbi hónapokban egyértelműen kiderült, hogy csak a lakcím szerinti NKH vizsgaközpontnál lehet szemlére jelentkezni. Azaz én nem mehetek például Szolnokra (ahol azt mesélik, hogy akár még hátra is felajánlják a B-típusú rendszámot), de a Mozaik utca sem jöhet szóba, ahol ha jó a dumád (ugye, Csabi?), szintén megkaphatod előre a B-rendszámot.

Én az autómmal a Pest megyei NKH vizsgaállomásai közül választhattam, a Szigetszentmiklósi volt a legközelebb.

Első forduló, augusztus 30.:
Már az is meglepő, hogy míg pl a Mozaik utcába jelentkezhetsz a kormányablakon keresztül, addig ide nem, csak emailben, és el kell küldened egy netről levadászott jelentkezőlapot, csatolva a forgalmi másolatával. Egy sima szemlére jelentkeztem.
Vittem magammal egy igazolást arról hogy az én autómon az alapmodelltől eltérő lökhárító van. (Az alapmodellen ugye nincsenek patkolószenzorok, se esőérzékelő).

Nyitásra, 7 órára érkeztem, hogy gyorsan végezzek. Ez valóban gyors volt, mert miután megérkeztem, közölték, hogy a B-típusú rendszámhoz ez nem elég, kérnem kell egy átalakítási engedélyt a Komócsy utcában.

Második forduló, augusztus 31.:
Komócsy utca, a Pest Megyei Kormányhivatal Járműműszaki Osztálya. Ide is ugyanazokkal a doksikkal érkeztem, az ügyintézőnek elmeséltem, miért szeretnék B-típusú rendszámot. Kicsit értetlenkedett, visszatelefonált Szigetszentmiklósra (!), ahol mondták, hogy igen, ők küldtek. Beadhattam a kérelmemet az átalakításra. Kb. Két héttel később megérkezett az engedélyem, amelyben az szerepelt, hogy “az átalakítást követően engedélyezett rendszámtáblák: Elöl: B, Hátul: A”

Viszont ezt csak időszaki műszaki vizsgán lehet “véglegesíteni”. (Ezt sem értem, de mindegy).

Megjegyzés: a kormányhivatalban nem lehet bankkártyával fizetni 2021-ben.

Harmadik forduló, november 3.:
Ez rövid volt, mert nem volt nálam egy céges irat, amit amúgy simán lekérhettek volna az interneten, ezért elhajtottak.

Negyedik forduló, december 10.:
Újra ott, kora reggel 7 óra előtt, kezemben minden papírral, engedéllyel. 7.30 körül közölték, hogy várnom kell a főnökre, aki majd 8-kor érkezik, mert “vannak fenntartásaink az üggyel kapcsolatban”.

Főnök 8.30 után jött, kihívott beszélgetni, akinek újra el kellett magyarázni, hogy miért is szeretnék B-típusú rendszámot. Fényképeket mutogattam, rendszámot tettem az autó elejére, hogy lássa, nem jó sehogy sem, majd mondta, hogy ez így akkor sem jó. Mondtam neki, hogy de hiszen ez a vizsgaállomás küldött a Komócsy utcába. Közölte, igen, ő volt, de így akkor sem jó, de ha már itt vagyok, és megvannak ezek a papírok, akkor megcsinálják, de több autót ide ne vigyünk ilyen problémával….

Már csak a vizsga volt hátra, kb 10 óra után beállhattam újra a sor legvégére…

Az autómnak csak 2022 szeptemberében kellett volna vizsgáznia, de most így előre lett hozva és ezért 3 évre kaptam meg a műszaki vizsgát.

Ja, és az is milyen, hogy egy ilyen helyen, ahol autónként otthagynak 15-25 ezer forintot, nem lehet bankkártyával fizetni.

Most már csak a rendszám legyártatása van hátra.

Költségeim:
Átalakítási engedély: 11.800 forint
Vizsgadíj: 16.290 forint
Átalakítási szemle díja: 4.600 forint
B-típusú rendszám gyártása: 12.300 forint
Műszaki változás bejelentése: 6000 forint
ELjárási illetek: 2300 forint
Ügyintézés díja: 5000 forint

Mindösszesen: 58.290 forint

Vajon megérte? Nyilván van olyan, aki ennyit nem lenne képes utánajárni és azt mondja, hogy nem ér ennyit az egész. Én úgy voltam vele, hogy dafkéból is megcsinálom, ha másnak lehet, akkor olyan nem létezik, hogy nekem nem.

Ugyanakkor viszont nem értem, miért ilyen bonyolult ez, és hogy lehet az, hogy az NKH különböző viszgaállomásain eltérően állnak a B-típusú rendszám kérdéséhez.

Miért nem lehet az, hogy mondjuk 50 ezer forint felárért bármilyen autó esetén választhatok, hogy az A helyett B vagy matricarendszámot rakok fel? Miért ekkora mumus a B-rendszám? Miközben rengeteg autón látni, úgy is, hogy azt semmi sem indokolja.

Miért kell ezen ennyit vacakolni? Mindenki jól járna, az államnak is lenne belőle plusz bevétele (ahogy az egyedi rendszámokból is van nem kevés), és az ügyfél is elégedett lenne, mert a szabályt is betartja, és olyan rendszáma van, amilyet szeretne.