istvan - Alfa Amore: Az internetes Alfa Romeo közösség

Mutasd

>> Egyéb2009-11-09

Hát ez most nem lesz egy olyan post amivel közszeretet tárgya leszek, de legalább öszintén láthatja mindenki az érzéseimet. Szal egy kis történelem. 2009. április végén elkezdtem autót keresgélni nézegettem mindent mindenhol majd egy hirtelen döntés alapján bevállaltam, egy felújított motoros alfát ezt május közepén át is vehettem meg van fúrva alapméretes főtengely jó dugattyúk kussba a motor szépen jár... Ezt a csodás felújított motort 6000km-ig élveztem amikor megállt. A képeket az okáról már láthattátok régebben csapágy összeforgott a hajtókarba... Ez akkor megrázó volt számomra. Szétszedtem a motort az összes csavar randomba volt lehúzkodva nyomaték kulcsot akkor látott amikor rátettem és azzal nyitottam meg a csavarokat és nézegettem melyik hány newtonnál nyílik meg. Ekkor az, hogy jó legyen az autóm vagy legalábbis motorikusan müködőképes legyen az 300e forintomba került (430ért vettem ezt azért tudni kell). Közbe a csodás állapotú gumikat cserélni kellett persze azonnal mert olyan állapotú volt és ezért tűzoltás néven felkerült két használt. Ez is szereléssel együtt 10e forintomba volt. Kipuffogó lógott és ki volt lyukadva ezt 5000ért csináltattam meg. Most akkor 745e forintnál tartok. Aztán most itt volt az október lejárt a műszakim egy jelképes összegért 35e-ért átrúgták műszakin akkor úgye tartok 780e forintnál. Cserébe mit kapok ezért az összegért egy csodás autót amibe nem lehet megbízni heti 2-3 ts motornak a szétesését hajtókarosodását hajtókartörését olvasom el csak itt. Nem lehet közlekedni vele a magyar utakon, se Pesten, se vidéken se sehol. Egy tök jó példa audi a4 98as 94 óta gyártják én egyesbe próbálok egy úton átlavirozni ott a német technika 3. 50 és meg se szólal a futómű nem ér le a kipuffogó nem törik össze a jófajta alu olajteknő és a többi. 2003ba lett jogosítványom onnantól kezdve egy opel omega kombit használtam leginkább mentem vele csak én 250e km-ert 2009ig bezárólag. Egy kezemen megszámolom, hogy hányszor volt szerelőnél és mennyit költöttünk rá. Na meg persze hányszor kellett kötélre rakni az autót (1 alkalom). Pedig ennek az autónak van a világ egyik legszarabb dizel motorja vasöntvény a hengerfej max sikolni lehet ha gátasodik akkor onnantól kuka. A motortömb meg minden eredetileg a régi 4 hengeres motortömb alap (manta rekord motor) és pl az adagolót nem szíj vagy lánc hajtja hanem ahol a motortömbből kiáll a gyújtáselosztó na annak a helyére van beszúrva az adagoló ez miatt pl előtöltést állítani horror... De ez a motor ami konkrétan ebbe volt nálunk elment 250e km-ert és előtte már ment németországba és itthon visszatekerték. Tegnap kicseréltem az autómba a két hátsó gátlót. Majd belegondolva az egészbe, hogy mit költöttem az autóra és mit kell még a sírógörcs kerülgetett még Mórról hazaértem Dunaharasztiba. Ez nem autó ez egy katasztrófa és megint én szoptam be. Tegnap pl miért írta más is, hogy a franciák a németek a japánok megtudják oldani, hogy ne szakadjon szét egy hajtókar. Egy olasz miért nem tud minőségellenőrzést csinálni mi az, hogy minden alapméretes főtengely más és más méretű cserébe kereskedelmi forgalomba egy fajta csapágy van. Miért van az, hogy egy felújított alfa féltengely ezt a 170 nyomorult newtonméter nyomatékot nem bírja ki amikor Cinkotán felújított féltengelyt nem 110kw-hoz meg 170nm-hez rakunk hanem slick gumihoz meg 500-550lóerőhöz... Egy olyan 1.4 ts motor ami nincs kihasználva igazából női tulaj nem bántja nem rúgja mindig jó olaj kerül bele vigyáz rá bemelegíti nem volt bontva kevés kilométeres folyik a hengerfej alól a víz ez akkor őőőő mi?!?!?!?!?! Ha sikerül eladni a szaromat soha a büdös életbe, többet olasz autóm nem lesz. Lehet, hogy fiatal vagyok meg amúgyis, de ezt a szopást nem veszi be a gyomrom. Összesen 11000km-ert mentem az autóval 400e forint ráköltéssel 3 napot szerelem, hogy 3 napot menjen mert mindig van vele valami...