Mutasd

>> Tuning és extra2018-02-05

Régóta a fejemben volt, hogy valamit kellene kezdeni a műszerfal megvilágításával. Azt aláírom, hogy szép az eredeti zöld árnyalat, de nekem nagyon a 90-es évek Fiat hangulatát idézi és vágytam már egy kis modernizálásra, de igényes keretek között.

Tehát nézelődtem a neten, a plazma számlapok drágák, nehéz beszerezni és nekem annyira nem is tetszett a kidolgozásuk. Utána kitaláltam, hogy a zöld színlapot kiszerelem a megvilágításból és fehér ledet kap. A szétszerelés után kiderült, hogy a zöld árnyalat bele van égetve a számlapokba természetesen. Némi gondolkodás és színkeverési elmélet után eljutottam addig, hogy a zöld és a mélykék kombinációjából kellemes és divatos világoskék szín jön ki. Elfogadtam ezt az irányt :)

Rendeltem dip ledes rizsszem izzókat kék színben. Miután becsavargattam őket, nagyon bénán nézett ki a műszerfal. Foltos volt, itt-ott váltakozott a világoskék-zöld árnyalat, bazáros tuningvilágítás lett belőle. Már majdnem feladtam a történetet, amikor kitaláltam, hogy egyszerű 3528-as sötétkék led szalaggal végigragasztom a belsőt, hogy egyenletes fényereje legyen. Ez nem volt olyan egyszerű, a kritikus helyeken műanyag ragasztóval megtámogattam a szalagot. A szalag tápellátását a rizsszem izzók helyére forrasztottam, két különböző izzó helyére.

Az eredmény így már magáért beszél :) A kép nem adja vissza sajnos azt a szép kék árnyalatot, de én nagyon elégedett vagyok. A megvilágítással fiatalodott az utastér jópár évet. Vár rám még a középkonzol ledesítése is, igyekszek majd erről is írni pár sort.

Itt a jó példa arra, hogy a ledesítést nem szabad ész nélkül végezni a külső izzóknál sem. Teljesen más a hagyományos izzók és a ledek karakterisztikája.