Mutasd

>> Szerviz2022-11-16

Cserélve:
- motorolaj: castrol 5w30
- oaljszűrő
- légszűrő
- pollenszűrő

km: 137.620

 
>> Szerviz2022-11-02

~136.400 km-nél felkerültek a téli gumik.
A nyáriakba most kb 8.400 km került, így összesen ~20.400 km van bennük.

 
>> Szerviz2022-10-12

Már tavaly nyár végén is produkálta azt a tünetet az autó, miszerint hidegen alig lehetett sebességbe tenni. Akkor egy váltóolaj csere úgy nézett ki megoldotta a problémát. Idén nyár végére ez a jelenség megint előjött, olyannyira, hogy hideg reggeleken egyáltalán nem lehetett sebességbe tenni. Kuplungra kezdtünk gyanakodni, hogy hidegen nem emel ki rendesen. Érdekes hogy km is kevés van az autóban, és nem is csúszott meg soha a kuplung. Ettől függetlenül csere lett. Elvégzett javítások:
- Kuplungozás
- Váltóolaj csere
- Főtengely szimering
- Kézifék beállítás (nagyon szarul fogott)

Másfél hónap múlva műszaki, remélhetőleg csont nélkül átmegy.

km: 135895

 
>> Esemény2022-07-09

Mi már csütörtökön odamentünk a környékre, nem kempingeztünk, hanem a környéken voltunk egy szálláson (több más alfás is választotta ezt a hotelt :) ), és beleterveztünk néhány kirándulást is a környékre, nem csak Cityt. Jó hétvége volt, jól éreztük magunkat, sok autót nagy ámulattal néztünk, és a kinti parkolóban is lehetett találni gyöngyszemeket bőven. Úgy gondolom a szervezők levonták a megfelelő tanulságokat, és tudni fogják miben hol tudnak még javítani, hogy a következő évi még jobb legyen. :)

 
>> Tuning és extra2022-07-07

Régóta tervezett sötétítés és uv védő fóliázás történt meg Alfacity előtt nem sokkal. Jól áll az autónak a sötétítés nagyon. A polír ris sokat segített, de sajnos a motorháztető, és az egyik tükör újrafényezése elkerülhetetlennek tűnik... Majd egyszer.

>> Szerviz2022-04-15

~128.000 km-nél ismét felkerültek a Viking nyári gumik. A télibe (Barum) ~11.000 km ment bele az első szezonjában. Egyébként ezekkel is elégedett vagyok, csak ajánlani tudom, a vezetéstechnikai tréningen is jól teljesítettek.
Plusz a vásárlás utáni futóműállítás is beigazolódott hogy jól sikerült, szépen egyenletesen kopnak a gumik, nem nyalja el a belső felét egyiknek sem.

 
>> Szerviz2022-03-30

Aktuális lett az olajcsere, most se sikerült 10e-nél lecserélni kicsit több lett, kb. 12e, de az előző orlen olaj teljesen jól viselkedett, nem volt gond vele, még most is jó állapotú volt, és nem is csipegetett belőle semmit a motor.
Cserélve: olaj (ezúttal motul 5w40, orlen jelenleg nem beszerezhető), olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő

km: 127.200

Kicsit átnézve a kocsit, ha már csápon volt, a következő dolgok várnak rá szerviz szempontból:
- hátsó rugó (+ lengéscsillapító?)
- féltengely szimeringnél látszódik némi szivárgás
- teljes kuplung szerkezet (ezt tudtam eddig is, eléggé oda van, nem ártana cserélni)

 
>> Szerviz2021-11-01

A nyári gumik (Viking) után új téli gumikat (Barum) is kellett vennem, amikkel kaptam azok botrányosak voltak. Ezek most hétvégén fel is kerültek, ~117.000 km-nél. A nyári gumikba ~12.000 km ment egy szezon alatt, egyébként pedig elégedett vagyok velük, az én vezetési stílusomhoz pont jók. Most majd meglátjuk az új téliek hogy viselkednek.

+ Eddig az egyik téli gumim volt a pótkerék, ahelyett most lett egy bontott 16-os felni + kerék, ez még pont befér, a 17-es már nem...

>> Szerviz2021-10-08

- olajcsere (légszűrővel, pollenszűrővel együtt, orlen olajat kapott)
- új féktárcsák és fékbetétek elöl
- új fékbetétek hátul
- felújított féknyergek elöl
- fékolajcsere
- bal tükörlap csere (nem fűtött)

km: 115.350

 
>> Szerviz2021-08-24

Egy ideje hidegen nehezen, később pedig már egyáltalán nem bírtam a váltót befeszegetni sebességbe. A diagnózis szerint a váltóolaj elvesztette a viszkozitását, emiatt van ez, úgyhogy kapott egy cserét. Elsőre megijedtem, mert másnap hidegen ugyanúgy nehéz volt sebességbe tenni, aztán mentem az autóval kb. 200 km-t és a következő hideg reggelen már teljesen jól működött. Úgyhogy csak át kellett járódnia a rendszernek.

Egy másik probléma is felütötte a fejét, miszerint eleinte csak néha néha, majd végleg nem volt hajlandó bekapcsolni a belső ventilátor, természetesen a legnagyobb melegek közepette. Ugye így klíma sincs... Első próbálkozásra cseréltünk egy ventit, motorral együtt, bontott-ra. Első blikkre jónak tűnt, majd másnap már ez se volt hajlandó működni. Ezután megindult a keresgélés a csatlakozóknál, és meg is lett a hiba, nem a motor közvetlen csatija, hanem amibe az vezet, egy nagy fehér csatlakozó-ba volt beleolvadva az olcsóbb fekete műanyag csati, és emiatt volt érintkezési probléma. Kapott kis farigcsálást, meg kontakt sprayt, és életre kelt. Úgy látszik nem mindenhol bírják a nagy melegeket a csatlakozók, pedig takargatom bőszen a műszerfalat, ha már csillaggarázs...

Km állás: 112.400