Mutasd

>> Szerviz2019-06-25

Egy csodálatos novemberi napon adódott egy lehetőség, hogy CW fékrendszer gazdája legyek, csonkállvánnyal és konzollal együtt. De szép is ez a fejlődés - gondoltam. A lényeg természetesen a fékrendszer volt, 305-ről 330-as tárcsára váltani, ahhoz készült nyereggel együtt, királyság. Nem kell a 166 nyergét faragni, újra konzolt gyártani, csak felrakom a CW állványt komplett és boldogság. Aha.... hát a mesék így kezdődnek, kár, hogy nem ott épül a kocsim. A gondok már rögtön Márciusban kezdtek mutatkozni, a Spax futómű nem igazán fért el a helyén, pedig sokkal jobb építésűnek tűnt, mint a TA előtte. Itt-ott beleért egy-két alkatrészbe, fura hangokat adott, majd mikor a kocsi alá mentem és láttam mi a szitu, csak tátogtam, mind hal a szatyorban. A felső lengőkar gyakorlatilag az őt tartó konzolra feküdve, a lengéscsillapító/rugó páros 90%-ra kihagyva a futómű mozgásából, az összes úttól kapott pofont a torony kapta. Szuper, gondoltam majd a Novitec szett segít ezen és ha magasabban lesz a kaszni, majd megoldódik minden ilyen gondom. Nem lett szerencsém, kb 1000 km után jelentkezett újra a probléma, nyikorgó hang és kellemetlen rugózás. Ouyeah, jöhet a cumi újra.
Első körben szükségem volt 2 darab sima 156/147/gt csonkállványra. Semmi vész, bontókban biztos annyi van, hogy utánam dobják. Hát nem nagyon lett szerencsém, a legolcsóbb darabja 5 ezer Ft volt, Kecskeméten. Ha hozzászámolom az utazást vagy a postaköltséget, nem nagyon állok jól anyagiakat tekintve. Volt GTA csonkállvány 45 ezerért darabja, viszont abból is csak egy balos (talán). Szuper, első körben bukfenc. Félretettem a témát pár órára, majd jött az az ötlet, hogy megkérdezem egy ismerősöm a 13. kerületből, akitől már szereztem be alkatrészeket jó áron, hogy nincs-e elfekvőben 2 csonkállványa. Az ötlet jónak bizonyult, volt neki. ABS szenzorokkal, aggyal, csapággyal együtt 8 ezer Ft volt a 2 db csonkállvány. Legjobb az egészben, hogy nem került rá más, mint eredetileg, a donor egy 2.4 20v JTD Ti felszereltségű 156 volt. Na ez kipipálva.
Elkezdtem a szétszerelést, majd Dunakeszin leadtam a csonkállványokat szemcseszórásra. Egy munkanap alatt elkészültek, másnap reggel már a fényezőkamrában küldtem rájuk a fekete festéket. Pár óra száradás után készen álltak a konzol felszerelésére.
Konzol. Az egyik legérdekesebb része az egésznek. Évekkel ezelőtt olvastam egy blog bejegyzésben, hogy a GTA nyereghez nem lehet konzolt gyártani, bár nem hittem el, mégis félve kérdeztem meg Norbi ismerősöm. Szerencsémre előttem pár héttel gyártott már ilyen nyereghez konzolt egy GT-re, így nem okozott neki nehézséget a feladat.
Ha valaki sokallja a 45 ezer ft-t a 2 konzolra, leírom miért annyi, amennyi:
{Van egy jó minőségű fémből készült alap, CNC gépen ebből az acélból van forgácsolva század (vagy ezred) pontossággal a konzol. A furatokba menetek kerülnek. A maró asztaláról leszerelve átkerül egy nagy csiszológépre, ahol a felfekvő felületek még kisebb toleranciával be vannak csiszolva és a végén kap felületkezelést, amitől a konzol színe fekete lesz és így már nem kell félni a korróziótól sem.}
Megbeszéltük az átadás időpontját, aztán más nem volt hátra, mint felcsavarozni őket a csonkállványokra. Minden furat pontosan a helyén, ahogy illik.
Ma jött el a csonkállvány cserének a napja. Mivel a futóművesnél kiderült, hogy pár gömbfej látott már szebb napokat is, így megrendeltem pár szükséges lengőkart is. A bal oldallal kezdtem, kb 30 perc alatt kikerült az autó alól a komplett felfüggesztés, pár perc alatt vissza lettek csavarozva az új lengőkarok, király. A CW csonkállványról leszereltem a terelő lemezt, felment a Ti csonkállványra, majd ugyanezt megcsináltam a csapággyal is. Össze már egy kicsit lassabban ment a dolog, de össz-vissz 3 óra alatt végeztem egy oldallal. Miután a földre tettem az autót és egyszerre láttam a jobb és bal oldalt a két különböző csonkállvánnyal, eléggé meglepődtem. A Ti csonkállvány és a gátló közt kb centikben mérhető a távolság, a felső lengőkar nincs az egekben. Messzebbről nézve az autó jobb és bal oldalát még jobban szembetűnő a változás. Bal oldalt ugyanannyi nyomtáv mellett kb a sárvédőhöz jött ki a kerék, míg a jobb oldalon a sárvédőtől a gumi kb 1 cm-re van. A Bal oldalon alacsonyabbnak tűnik az autó, jobb oldalt magasabbnak. Sajnos túl sok élményt nem tudok elmondani, milyen az úton, mert kb 100 métert tettem meg vele a műhelytől a parkolóhelyig. A héten mindenféleképpen sort kerítek a másik oldal átszerelésére is, aztán ismét futóműállítás és remélem a futómű fejezet befejeződik most már.

Az 5. és 7. képen a csere utáni állapot látszik, a 6. és 8. fotón a CW csonkállvány látható.