hello, nem vagyok nagy légkondi használó, de ez a meleg már indokolta…szóval megnézettem, félig volt, feltőltettem, és most hibátlan hideget fúj.(persze le is nyomáspróbázták)
Tipikus hiba , zörgött a jobb eleje, gyors megnézés után az ítélet: felső lengőkar
csere,,…. nem akartam drágát, úgyis évente kell cserélni, így meitzer? lett , középáras …
berakva csütörtökön….
fél napig síri csönd :-), majd újra vmi más hang… zörög...stabpálca valszeg….csere jövőhéten.
Köszönet a segítségért Antinak, villámgyors csere volt, munkadíj nélkül, mert én meg a bringáikat szerelem…:-)
Most hogy már jó az idő, a belső áplása is megtörtént, a műanyag elemeket Rivax spéci cuccal, a bőrűléseket pedig házi méhviasszal kentem le 2X.
Nem volt előtte sem nagyon lelakva, de most majdhogynem újszerű a belső tér :-) és mégsincs az az autókozmetikás "mű újszag/állag".
A méhviaszt konkrétan ajánlom minden olasz bőrös autóhoz, nagyon szereti, és puhítja, kezeli, és még kicsit vízálló is lesz tőle, de azért lélegzik…
Nehéz beszerezni eredetit, én is méhész barátomat kértem meg, h készítsen nekem.
Mint említettem, csöpögött a váltóból az olaj, ezt orvosolni kellett, de rosszul hittem, h csak a kihajtásnál levő 1-1 szimering adta meg magát az időnek, nem (csak) ez volt, hanem a jobbos kihajtásnál sajnos már volt valami tákolás(csak gyári szimering van bele 1700Ft-ért, ezt valami ragaccsal helyettesítették), és a szimering ház volt elrepedve a szakszerűtlen visszarakás miatt..), így túrni kellett egy szimeringházat is, valamint belement a 2 új szimering , és persze kapott 2liter új olajat is.
Most persze már jó, és száraz...
Lassan befjezettnek nyíilvánítható a karbantartás.. bekerültek előre a új KONI lengéscsillapítók, illetve a még gyári , és megviselt hűtő is megújult(nissens?), a szétszedéskor derült ki,hogy a váltó szimering háza/fedele repedt, ezért taknyolt a váltó, így azt is kicseréltük, a szimeringből (jobbos, csak gyári van!), házból bontottat kapott…
gyakorlatilag most "újszerű" az autó műszaki álapota :-), a futómű pedig csendes, és kanyarvadász..
A múlt héten lemaradtam egy utángyártott tetőcsomagtartóról, de jobb is így, mert most meg megcsíptem egy gyárit :-), könnyü, aluminium, zárható, szép...
már a 2 hátsó lengéscsillapító ki lett cserélve, most kapott 2 új monroe rugót is a hátsó traktus….
Az autó kapott szép gyári 16"-os alufelni szettet, az 5 lyukas "tojástartósat 205/55 gumikkal…..
Eredetileg 17"-st akartam, ahhoz volt/van is egy szett király gumim (205/50 17r!!!) ami ritka jó méret, de meggyőztek, hogy a magyar utakra nem igazán ajánlott , szét fog rázni, és cseszi a futóművet is, hát ez lett…
kép később :-)
igaz, h csak 8 ezret mentem amióta megvan, és elvileg friss olajcserével kaptam, de azért inkább előbb cseréltem olajat, és szűrőket, bár 10ezernél amúgy is meglett volna.
nem Selenia lett… , hanem castrol magnetic 5w-40…
van egy kis szivárgás a váltóból, de csak harmatcsepp…
kapott új olajleeresztő csavart is, az is ratyi volt…
ha megkapja majd a nyári gumikat az újonnan beszerzett 16" felniken, akkor meglátogatunk egy futóművest is…
bekerült a saját "kabala" fejegységem, (pioneer p6900), első ajtókba sony hangszórók, csomagtartóba egy kivehető kicsi mélyláda. nem nagy érték, minden a polcon volt, és használt, de így szebben szól, ha meg nem kell , csak ki kell vennem :-)