valami átok folytán kb fél évente megeszik egy bal belső kormányösszekötőt az autóm , ha vki tudja az okát, kérem jelezze …:-(
szóval újra csere, plusz futóműves.
Most a próba kedvéért gyári minőségű(és árú) TRW-t vettem bele...
ha már szétszedtük, akkor nagyjából kicsit idő előtt meglett a kötelező olajcsere is..örülök neki, hogy ismét kiderült , hogy egy ciklus alatt alig 0,5 deci olajat eszik az autó, eddig ezt CAstrol olajjal tette, most 5w40-es ENEOSt kap(premium hyper), kiváncsi vagyok, ezt mennyire szereti majd…persze összes szűrő cseréje is megtörtént..
hirtelen érezhető remegés vett erőt nagy gázadásra az autón , az ítélet : lendkerék, vagy jobb esetben féltengely…még lehet elment volna jópár ezer km-t, de én nem szeretek kockáztatni... most sikerült összeszedni pénzt, időt, embert és szédszedtük…
sajnos lendkerék… ami csak azért tesz morcossá, mert az eladó szerint pont a vétel előtt lett cserélve… a valóság az, hogy a kuplunk valóban ki lett cserélve , de a lendkerék nem…
SZÓVAL KAPOTT ÚJ VALEO kuplungszettet, és lendkereket, király lett persze…
de van egy szett alig használt kuplungszettem eladó, ami ujszerű állapotban van, akinek kell, csak külön egy csapágyat kell venni, és királyság..
Tegnap levizsgázott Alfikám, persze botlás nélkül vette az akadályokat..:-), kék matricát kapott, fékek átlagon felül teljesítettek, a FUTÓMŰ ELŐL 68%, HÁTUL 69%, király !
A vizsga előtt nem csak a szélvédőt, hanem a futóművet is rendebe akartam tenni, bár az sose lesz okés… :-(, a multkori kormányösszekötőcsere konkrétan 4 napig tartott, most ujra ki kellett cserélni, most monrooe-t kapott(plusz egy stabpálca, ha már úgy volt..)… kiváncsi vagyok, hány napig lesz csöndes a futómű….
lassan jön a m.vizsga ideje, így a szélvédő köfelverődéseivel kezdeni kellett vmit… 12e lett volna a javítás, 14e az új+9e a beszerelés, és akkor tuti jó a dolog…
így pénteken csere lett…Nordglass, nagyon szép, tetszik,h semmi tükrözödés,fénytörés… :-)
miután nemrég a jobb oldal lett felújítva, így várható volt a bal oldal belejentkezése..kb 3 héttel ezelőtkezdte, de csak most lett rá időm…ezért cserébe nem csak a kormány -belső-összekötőt kellett cserélni, hanem a bal felső lengőkart is…
most újra csend van…
viszont futómű beállításra csak később viszem, amikor a téligumik rákerülnek majd… elvileg, ha addig el nem megy..:-(
viszont újra költséghatékony lett a dolog, majdnem nagyker ár, köszönet érte szerelőbarátaimnak !
képeket most nem csináltam,úgyis látszik az új...
egy meglepő, ritka futómű darab adta meg magát, a hosszanti stabrúd bal oldal…
kissé el volt rozsdásodva… és Egerben egy fekvőrendőr megindította a folyamatot, majd még hazahozott, de itthon, a háztól 50 méterre lévő másik fekvőbiztos megadta a kegyelemdöfést, és eltört….
bontott 10e, az új 12e… szóval vettem újat, és ezt én is raktam be...
A sok jövés menés -meló miatt nem volt idő pont 10e-nél cserélni, de 11800nál meglett ez is. ismét castrol magnetic 5w40(kb 1 decit evett meg), olajszűrő, pollen, levegő és gázolaj szűrő…
Alfacity után utba esett HAhót, egy kis diagnosztika, ha okés akkkor kis "optimalizálás"…minden okés volt , kivéve 1 nyugtalanitó hiba, ami a magasnyomású szivattyúnál jelzett hibát…itthon ujra kiolvastuk, és "szerencsére" csak a a szelep(bosch)…amit 58e helyett megkaptam 40e-ért, optimalizálás 40e, olajcsere 20e.
optimalizálás: városban nincs különbség, klimával 6,3l, kint kb 5,5l, a gázpedál is élénkebb lett, jobban harap de még figyelem...
a légkondi használatával előjött eg ymár meglévő probléma, zörög-nyöszög a ventillátor/motorja, ki van kopva a persely…
Útba ejtettem az érdi bontót, és előttem bontották ki a cuccost, így hibátlan lett….
otthon beszereltem gyorsan, hibátlan, csöndes