Ezt a saját, vagyis nem valamelyik nagy designstúdió által tervezett kétüléses kupé tanulmányt 1996-ban mutatta be az Alfa Romeo.
A kocsi formái lágyak, nyújtottak, sehol egy sarkos, szögletes forma, amely ezidőtájt a gyártásuk végéhez közeledő 155-ösöket és 164-eseket jellemezte. Az orr-részen csepp alakú "lyukakban" kaptak helyet a fényszórók, az Alfa-pajzsból pedig ezúttal hiányoznak a keresztirányú bordák, amelyek számos korábbi modellen megtalálhatóak. A hosszú motorháztetőt buborékszerű utastér követi, majd a karosszéria rövidke hátsó résszel fejeződik be. Hátul hosszúkás lámpák, oldalanként két kipufogó és felettük apró, különálló ködlámpák teszik teljessé a gyöngyház fényezésű Nuvolát.
A beltérben a lábtér és a lyuggatott pedálok teljesen fémből készültek, a kormány fa-fém kombináció - amely utalás a legendás ősökre -, míg a középkonzolt és az üléseket elegáns krémszínű bőr borítja. Természetesen itt is csőműszerekről olvashatóak le a szükséges információk, a hatsebességes kéziváltó "fémgombóca" szintén krómozást kapott. Apró érdekesség, hogy a könyöklő alatt lévő box egy bőrpánttal zárható le. A motortérben egy hosszában elhelyezett, 3 literes V6-os, 300 lóerős erőforrás gondoskodik összkerékhajtás révén a 6 másodperces gyorsulásról és a 280 km/h-s végsebességről.