Az ItalDesign-Giugiaro által 1997-ben tervezett Scighera az Alfa Romeo palettájáról hiányzó szupersportkocsit testesíti meg.
Agresszív kompromisszumok nélküli megjelenésű kétüléses kupé karosszéria, hatalmas légbeömlőkkel, aerodinamikai elemekkel kiegészítve, magas műszaki tartalommal.
A 4320 mm hosszú, 1980 mm széles, és 1145 mm magas sportkocsi alumínium és szénszálas anyagokból készült. Tömege csekélynek mondható: 1450 kg. A tökéletes súlypont és stabilitás érdekében a 3.0 V6 erőforrást az autó közepébe építették hosszában, melyből a szekvenciális sebességváltón keresztül, állandó öszkerékhajtás juttatja a vonóerőt az aszfaltra. A megállásról pedig a hatalmas belső hűtésű, lyuggatott féktárcsák gondoskodnak, melyek teljesen kitöltik a központi anyával rögzített Sparco könnyűfém felniket. A tökéletes tapadást Pirelli Pzero gumik biztosítják.
Az Alfa Romeo 3.0 V6 "Sportos Szív"-et két turbó lélegezteti, melyek elé beépítettek egy kompresszort is. Ennek köszönhetően alacsony fordulatszámon is magas nyomaték leadására képes az erőmű. A 3 literes motor így 400 LE-t képes felszabadítani, 7500-as percenkénti fordulatszámnál. Menetteljesítményei szupersportkocsihoz méltóak. A 0-ról 100 km/h sebességig történő sprintet 3.8 másodperc alatt teljesíti, míg a maximális sebessége meghaladja a 300 km/h-t.
Az oldalablakok szárnyszerűen elektromosan felnyithatóak, viszont az ajtók hagyományos módon nyílnak. Az ablakok kiszedhetőek, így a sportcoupe cabrio jelleggel is használható. A belső tér hangulatát a sötétbarnás-bordó árnyalatú teljes bőr kárpitozás uralja. Az egyetlen hangsúlyos rész, a szekvenciális váltó rúdja, és az azt körülvevő alumínium borítás a kardánboxon, valamint az utas lábterénél ékeskedő hatalmas Sparco felirat. A Scighera GT egy Le Mans-i versenyautó hangulatát idézi, hatalmas hátsószárnnyal, módosított légbeömlőkkel, slick gumikkal, dekorációval, fehér Cromodora verseny kerekekkel. A Scighera és Scighera GT kísérleti prototípusok, ezért valószínűleg soha nem fogjuk őket viszontlátni az utakon.