Blog >> kapcsoló

>> SzervizKuccer24 // Alfa 159 1.9 JTS Ti Sportwagon // 2020-09-30

Sajnos előjött újra a VDC & Hill Holder hiba!

Most a féklámpa kapcsolót cseréltem a pedálnál és úgy néz ki, hogy ismét minden rendesen működik. (Lekopogom!)

>> Szerviztdemeter // Alfa Giulia B-TECH 200LE // 2020-05-27

Első, komolyabbnak nem mondható hiba az autón, hogy egyszer csak megadta magát a csodálatos DNA kapcsoló. Az első anomália még tavaly kezdődött, akkor A-ban használva fogyasztási világrekordot akartam felállítani egy 800 km-es úton, de a felénél visszaválltott N-be és többé nem lehetett kapcsolni. Aztán jött a szervíz és újratanította a computert, ami immár ismét hajlandó volt kezelni a kapcsolót.
Aztán idén egy kereszteződésben arra lettem figyelmes, hogy a kilométerszámlálóm villog, ami tipikus jele annak, hogy a canbuson valami változott. Persze megint meghalt szegény kapcsoló. Így most rendeltek egy másikat, amit a mai napon meg is kapott a drágaszág.
Furcsa dolog, de azt tapasztaltam többször, hogy a kapcsoló nagyon melegszik. Talán a melegtől halt meg, vagy azért melegedett, mert haldoklott már. Remélem az új jó lesz sokáig

>> SzervizAtoska // Alfa 156 1.6 TS // 2016-10-20

Hi!

Újabb szép nap és szabadidő hasznos eltöltése.....
Ha esik az eső, használni kell az ablaktörlőt. Ez idáig szerintem evidens :-)
Viszont az nem, hogy az ablaktörlő kapcsolót szakaszoló törlésre állítom, akkor vékony kis fekete füstcsíkot ereget. Beköltöztek az indiánok és sms-t írtak. :-(
Vettem egy használtat. Igaz SW kapcsoló, így a hátsó vezérlés is rajta. De ez nem zavar.

Munkaidő: 1ó

>> SzervizWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2016-10-19

Mai modellező szakkör eredménye: két megmaradt azonos oldalon törött billenő összeműtése.
Frankón oldja ezt a fajta műanyagot makettragasztó, így reggelre vélhetőleg egybeköved.
Oldalnézeti képen még csak próbaragasztás végleges befaragás előtt, szépen húzta szálra műanyagot, így befaragtam, ragasztottam, belül ragasztóval erősítettem. Kívül ahogy nézem mert simán elfér fog kapni egy kis mikroüvegszálas epoxi erősítést. Icipicit ferde lesz, ahogy néztem végénél kb fél milliméter. Ez van ingyen ennyit tudok.

No, szépen eltelt egy év a legutóbbi bejegyzés óta...

Mindegy, ugorjunk, "máma történt":

-a műszerfal a kormánytól balra :-) kész. A vészvillogókapcsoló eddig is rendben volt, a ködlámpáét még egyszer átnéztem:, ott a visszajelzőlámpa fénye picit foltos, de takarítással már nem javítható, val'sz'eg a színes fényvezető öntése miatt. De ez már szőrszálhasogatás, műszakilag perfekt. És - a fórumos kommentekből levezetve -szinte 100%, hogy bármilyen furcsának is tartottam, logikailag is jól működik ; gyárilag is úgy van, hogy már a helyzetjelzőnél kapcsolható ez első ködlámpa. Feladat: relét - mivel a fűtésé van benne - beszerezni, ehhez magamhoz venni ! (boltban, villamossági szerelőnél esély nincs, hogy bemondásra ismerjék, amúgy sem kizárt, hogy szám alapján a neten hamarébb találok...)

-elkapott ez a "nem igaz, hogy semmilyen szekció nem véglegesíthető" érzés és tényleg: a legmagasabb ponton kezdve találtam elfoglaltságot. Kapóra jött, hogy a mennyezeti lámpa/óra visszaszerelése valamiért nem jött össze korábban és csak ott lógott - így kiszerelhettem az "anternát" (pontosabban a talprészét) mintának. Alatta letakarítottam a 24 éves mocskot , természetesen meglátszik a helye, de ezen a tetőn esztétikailag nagyobb gondok is akadnak - szerencsére korrózió nincs a lyuk körül. A kábelt kimértem, jó. Az utastéri csatlakozója eltört, így azt levágtam, jön velem mintának, vagy a hi-fisnél vagy az utcánkban lévő két híradástechnikai bolt valamelyikében veszek a vezetékre, illetve leginkább a mostani rádiókhoz való csatlakozót.

>> Egyébsparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2013-05-16

Kikapcsolásának, bekapcsolásának menete:

- fordítsd a gyújtáskulcsot OFF állásba
- a hőfokszabályzót fordítsd max hőmérsékletre
- a középső kapcsolót fordítsd 0 állásba
- a jobb szélső kapcsolót fordítsd teljesen balra
- tedd rá a gyújtást (- ha a klíma be van kapcsolva, akkor kapcsold ki)
- a középső kapcsolót fordítsd 0 helyzetből AUTO-0-AUTO-0 helyzetekbe
- vedd le a gyújtást

>> Tuning és extraGTPeti // Alfa Spider / GTV 2.0 JTS // 2013-05-09

A GTV-t gyárilag motoros antennával szerelték fel. Az antenna pedig minden rádióbekapcsoláskor automatikusan kijön a helyéről. Ez már zavart egy kicsit, tekintve főleg CD-t hallgatok.
(Mifelénk nincs olyan nekem tetsző, "fiatalos" adó, mint pl. Bp-n. Ausztriában és No-ban főleg a "Bon Jovi - Shakira" vonal megy. Csak nagyvárosokban vannak helyi "fiatalosabb kínálatú" rádiók. Na jó... a DAB+ elterjedésével ez is megváltozottt. Nálunk "vidéken" 29 adót lehet így fogni. Már csak egy kompatibilis autórádió kéne. De ez még a jövő zenéje.)

Visszatérve az antennához... Magas prioritása volt a dolognak, hogy a Remote-szálat kapcsolhatóvá tegyem. A legszebb márpedig az a kapcsoló, ami rejtve, illetve gyári helyre kerül. Nos ezeknek sikerült eleget tenni, mert a kesztyűtartóban a csomagtérnyitó-gomb alatti vakkapcsoló immáron nem vak (vagyis "látó").

Egy Alps gyártmányú kapcsolót találtam a célra a legalkalmasabbnak. A vakdugóról lecsíptem a fixáló-füleket, majd zsírtalanítás után több epoxyragasztóval való "kiöntéssel" ráragasztottam a kapcsoló tengelyére. (Ügyelve arra, hogy az epoxy szabadon hagyja a fent és lent található "vezetősíneket".) Fűrészeltem hozzá egy kis tartó NYÁK-ot, ahol felesleges volt, ott lecsiszoltam róla a rézbevonatot. Nem mindenhol, mert a kapcsoló lábai a megmaradt rézfelületre lettek kétoldalasan beforrasztva. A NYÁK-ot műanyag távtartógyűrűkkel és 3-as csavarokkal rögzítettem a házhoz. (Nem félórás munka, ha az ember precízen akarja megcsinálni.)
A vezetékre tettem egy kétpólusú csatlakozót, hogy a modul továbbra is kivehető legyen.

A modult lehet, hogy egyszer feltuningolom egy LED-es szofitával, illetve egy időkapcsolóval, hogy gyújtás nélkül is világítson egy darabig.

>> SzervizJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2013-04-10

A tempomatom nem működött a kuplung felső munkahengeréek cseréje óta. A pumpálásnál felcsapódott a pedál, és beküldte a kapcsolón lévő gombot a ház belsejébe. Emiatt úgy érzékelte,mintha folyamatosan ki lenne nyomva a kuplung. Bontódott bele egy kapcsoló és kész.

Az autó megvételekor már feltűnt, hogy a hátsó üléssor mennyezeti világításával valami zűr van! Egészen pontosan a kettőből az egyik kapcsoló nem működik. Az izzók világítanak, de működésükre a kapcsoló nincs hatással. Miután megjöttek a patent-, és kárpitleszedő szerszámok, nagy lendülettel álltam neki a probléma elhárításának. Kiszereltem a világításpanelt (1. kép), de az áramköri paneleket rögzítő sok-, és merev tartófül-, és a hideg miatt, felvittem a lakásba, majd ott, nagy műgonddal szétszereltem azt (2-4. kép). Az izzókat magában foglaló panel könnyen lejött, bár meg kell jegyeznem, hogy a szalagkábelt rövidre hagyták. A kapcsolók paneljét óvatosan, a pöcköket hajszárítóval felmelegítve - az alsó három darab rögzítőfül mellet -, két darab késsel, a füleket egyesével kifeszítve kiszereltem.
A kapcsolók működése egy mezei távirányítókhoz hasonlatos.
A panelt kontakt tisztítóval lemostam, a gumilapot vízben tisztítottam, a műanyagelemet pedig alaposan lezuhanyoztattam, kiveretve belőle a beleszállt és az azóta bentrekedt szúnyogokat.
A panelt lepróbálva működött, majd miután összeraktam ismét megmakacsolta magát és a helyzet ugyanaz lett.
Következőnek gondoltam jól belefújok kontak spray-vel, de ez sem oldotta meg a problémát, ellenben a gumit jól szétkapta megdagasztotta. Gondoltam, ez Luigi bosszúja.
A mai nap - egy barátommal kiegészülve -, arra a megállapításra jutottunk, hogy a kontakt hiba, az izzókat tartalmazó panelen található. A szalagkábelt és a csatlakozót összekötő szakaszon. A gond talán a nem megfelelő forrasztás lehetett...
A problémát egy nem éppen elegáns, de annál biztosabb, kábel híddal hárítottuk el (5. kép).
Munkákat bandázs szalaggal vontuk be (6. kép). A munka gyümölcse jól látható (7. kép). Végre működik mindkét kapcsoló!
És majd elfelejtettem: Ha már kiszereltem, akkor a plexin levő karcokat polírozással eltüntettem.

Multkori diagnosztikán hibát mutatott a kuplunpedál kapcsolónál. Nemis nagyon tulajdonítottam neki jelentőséget, amíg utánna nem olvastam. Az alábbi kisebb iromány után döntöttem úgy, hogy rámozdulok a témára:

"Kuplungpedál kapcsoló
Működési leírás:
A kuplungpedál kapcsoló szolgáltatja a jelet, hogy a kuplungpedál működtetve van-e vagy nincs.
Az Üzemanyag mennyiség szabályozás rendszer komfortfunkciója megakadályozza a motor rángatását.
A kuplungpedál működtetésekor rövid időre lecsökken a befecskendezett mennyiség.
A kuplungpedál kapcsoló> részegység jelét a következő rendszerek használják:
- Üzemanyag mennyiség szabályozás
- Menetsebesség szabályzás
- Motor vezérlőegység

Kihatások a kuplungpedál kapcsoló kimaradása esetén:

- Bejegyzés a hibatárolóba.
- A motor vezérlőegység elindítja a kényszerjárati programot."


Ergo erősebb lesz a motorfékem, az injektorok is lelövik magukat amikor mindegyik pedál felvan engedve. Nameg az egésszel úgy voltam, hogy ilyen kis alaktrészen ne múljon :) Remélem siekrrel járok a cserével. Előreláthatólag a katalizátorral egy időben lesz ez is kicserélve.