Blog >> dob

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2012-03-23

A múlt nyár vége óta többet és hosszabban kell utaznom a munkám miatt, így kezdett zavaró lenni a kipufogó hangossága. Győrben a Bánfi kipufogó szervízben rendeltem meg az új doobot. Első körben egy natúr dob lett volna, amit a kipufogós szerel be és lát el véggel. A kipufogóklinika volt a szállító. Megbeszéltük, és abban maradtunk hogy megrendeli. Este hívott, hogy van a szállítónál egy kész dob 156-ra, gyakorlatilag pont olyan mint amit szeretnék, és olcsóbb. (gondolom megmaradt nekik). Küldött képeket, rábólintottam, 2 nap múlva meg is érkezett és fel is szerelte. Nagyon kellemes hangja van. Sokkal halkabb, de azért maradt néma morgás is.

>> Tuning és extraaatis // Alfa 145 1.6 TS // 2010-10-11

A héten vettem egy sportdobot a kocsira, el is vittem a szerelőhöz, hogy dobja fel a kocsira, viszont azt mondta, hogy érdemes lenne lecserélni a katalizátor után mindent a végéig, mert elég rossz állapotban van a rendszer. Így a direkt 145-öshöz való utángyártott rendszert kapott. (A hátsó dob kivételével felkerült az egész - így a végdob eladó ;) )
Már majdnem ki voltak lyukadva 1-2 helyen a dobok, meg a középdobban zörgött is valami. :D
A képeken látszik az előtte-utána állapot. Azt hiszem magáért beszélnek a képek. :D

Az eredmény: szebb hang a kocsinak, sokkal tisztább hangzás. És szerencsére nem lett túl hangos sem, utazó sebességen teljesen normális hangja van, nem süketülök meg bent. :) Vagy csak jó a hangszigetelés a kocsiban... :P


Update: Ilyen lett a hangja.

>> SzervizNano // Alfa 156 Sportwagon // 2010-09-14

Mikor megvettem az autót lassabban mentem vele mint a bekötött szemű csiga és már kétezres fordulatnál váltottam… (túúúdom, túúúúdom, elmúlt!) Aztán miután elértem addig, hogy menjek vele rendesen, hallottam, hogy 5000 körül kicsit zizeg a kipufogó (szegénynek fel volt már válva a borítása, kissé el volt rohadva). Egy idő után hangosabb lett, aztán már minden fordulaton volt hangja.
Aztán még nagyon motoszkált a fejemben az amit a szerelőm mondott a nem gyorsulásával kapcsolatban, hogy esetleg el lehet tömődve a dob vagy a karburátor. Nem szó szerint kipufog, csak árasztja a meleget mint egy jó ventilátor. Aki tudja mi a baj megírhatná.:)
Elvittem a Kipufogó Klinikára, ahol megnézték és ki is cserélték.
Halkan azért megjegyzem, hogy az első emberke akivel beszéltem megkérdezte, hogy a króm véggel mi legyen? Mondtam, hogy szeretném, ha levennék és feltennék az új dobra. Kicsit csóválta a fejét és mondta, hogy a tartó csavarok nagyon el vannak rohadva, nem biztos, hogy fog sikerülni és elment…
Egy másik munkatárs nekilátott, kicserélte a flexi csövet és a dobot is, majd ő is megkérdezte, hogy mi legyen a króm véggel. Neki is mondtam, hogy szeretném az új dobra. Levágta és szó nélkül felhegesztette az újra. Erről ennyit.
Ezt leszámítva gyorsak voltak (másfél óra), de ott helyben csinálták a dobot, lemérték a régit, csináltak hasonlót. Működik jól és adtak 18 hónap garanciát.
Most már valami más zörren meg 5000-es fordulat körül.:)
Ja és persze a gyorsulása nem javult, marad a vezérlés módosító, mert az még életében nem volt cserélve és 126000 kilométernél jár (121-nél vettem).

>> SzervizBFMSE // Alfa 166 V6 TB // 2010-07-13

Kilyukadt, ezért cserélni kell. A gyári 70e Ft. Elég húzós, ezért Asso-t kapott, új gumibakokkal.

Kilyukadt a kipufogóm.Először csak azt hittem ereszt valahol a toldásnál,szép öblös hangja volt.Lassan azért kezdett zavarni,így aláfeküdtem,hátsó dobot leszedtem,és itt az eredmény.
Szépen kiégett.A kék szín a rozsdaátalakító színe,ami aztán megfeketedik.
Végül ha már aláfeküdtem,lekentem a hátsó hidat is.

>> Tuning és extraNaTo // Alfa 75 3.0 V6 America // 2007-10-31

A hátsó sport dob is felkerül. Sok fojtás ezen sincs. :)
Nem akartuk hogy lelógjon a vég, ezért a hátsó lökhárítót némiképp módosítottuk a végső cél érdekében. Ezt Bányai Elvtárs hathatós közreműködésével eszközöltük, aki munkájából adódóan nem mindennapi kézügyességgel rendelkezik... én meg rábíztam, hogy legyen szép. :)