Blog >> v6 >> trafó

>> SzervizPoló // Alfa 156 GTA // 2023-03-19

6 db új NGK platina gyertya
6 db új Hella gyújtótrafó
6 db új Bosch befecskendező

Szívócső és a trafó burkolat ezúttal gyöngyszórva lett. A két üzemanyagcsövet ismét galvanizáltattam. A fojtószelep alá a tömítés nem kapható, így ismét vágtam egyet klingeritből. A szívócsövek és az adapterek alá Victor Reinz-ek kerültek. 3 db befecskendező csatlakozóm sérült a motorkábelen. Sajnos amiket korábban vettem, azok nem teljesen ugyanolyanok, mint amik a kábelen vannak, így a külső henger sorra tettem ezeket. Pár nap múlva kézhez kapom az ugyanolyanokat, ekkor azokat ismét kicserélem.

>> SzervizBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-05-15

Volt egy kis időm végre hétvégén így folytattam a diagnosztikát az alapjárati rángatással kapcsolatban.
Tehát röviden : hibakód nincs ,most már gyári célműszerrel is ellenőrizve (Autófórum Riegler) , kompresszió mérést javasoltak...ám legyen legalább megtudom milyen állapotban van a motor.
Gyertyákat még tavaly nyáron cseréltem, akkor átnéztem a trafókat is de most gondoltam ha már szét kell szedni újra megnézem változott-e vmi. A képen láthatóan a gyertyák nem kormosak sőt szinte olyanok mint az újak :) Bár itt elgondolkoztam ,hogy talán túl szegény a keverék attól néz ki így? Fehér a szigetelő... (a gyertyákban kb. 12 ezer km van)
Trafókat bemértem mind a hat db-nál 0,6 ohm ellenállást mértem tehát azok is jók, repedés,sérülés, áthúzás nyoma sem látszik.
Következő lépés tehát a javasolt kompresszió mérés, kíváncsian várva az eredményt:)
Nem tudom az óra mennyire pontos de az megnyugtató hogy mindegyik hengerben ugyanaz az érték , 15 bart mértem egyedül a 2. hengernél kb 14 bar. Kevés olajat töltve ebbe a hengerbe, majd újramérve itt is 15 bar, tehát a szelepek rendben vannak, minimális gyűrűkopás okozhatja az 1 bar eltérést. Úgy gondolom ez is teljesen megfelelő több mint 200 ezer km után, ez nem okozhat alapjárati problémát...rendben van a motor, megkönnyebbülés :)
Mértem még benzinnyomást is (kicsit trükkösen , ezt inkább nem írom le:) , kerek 3 bar tehát ez is ok.
Ha már ennyire szétszereltem a dolgokat így befejeztem a motor csinosítást is, a szívósor- levegőházat is felcsiszoltam és újra írtam a V6 24V feliratot, eredmény a képeken, nekem nagyon tetszik gyönyörű ez az Alfa V6 motor!:) legtöbb új konstrukció megirigyelhetné, sok mai autón max. csak egy olcsó műanyag, szívósort jelképező burkolat van.
A végeredmény tehát gyertyák,trafó, benzinnyomás,kompresszió rendben. Még egyedül az injektorok tisztítása, beméretése van hátra és talán bezárul a kör...addig is élvezzük továbbra is a 2.5 V6 hangját és erejét :)

>> SzervizBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-05-08

Egy ideje már nem írtam blogot most pótolom az elmúlt 2 hónap eseményeit röviden:
Újra letelt 10 ezer km így megkapta a Selenia 10W-60 Racing olajat, Mannfilter szűrőt.
Kicsit újítottam a motortérben is, fúrógépbe fogható drótkoronggal lecsiszoltam a trafósor fedelet (nem tudom mi a hivatalos neve én így hívom:)) és újra írtam pirossal az "Alfa Romeo" feliratot, következő lépés a hátsó rész amit úgyis le kell majd vennem mert a trafókat szeretném ellenőrizni. Még mindig kicsit rángatós az alapjárat így most trafó-ügyben nyomozok:) Tegnap az első hármat leteszteltem ,lemértem, átnéztem nincs repedés ilyesmi...sötétben vizesen sem húz át szóval jónak gondolom. Majd a hátsókat fogom előre rakni és hasonló módon megvizsgálom őket. ->Update: megtörtént a csere, hátsó 3 trafó az első hengersorba, megvizsgálva...rendben vannak!
Kipróbáltam pár napja egy új légtömegmérőt is de nincs változás így nem az lesz a gond, a régivel és újjal is ugyanúgy viselkedik az autó és a multiecuscan-el mért adatok is ugyanazok. Elég nehéz volt kivenni a régit , a csavarok be voltak rohadva már ,így most új csavarokat is kapott.Volt TPS reset, fojtószelep tisztítás is. Tervben van Koni állítható gátlók vásárlása:) Szóval röviden ennyi történt...amúgy nagyon jó érzés még mindig ezzel az autóval járni, imádom a hangját és ahogy megy, nagyon jól gyorsul:) nem lehet megunni :)) Nem készült mindenről fotó, de amiről csináltam az feltettem.