Blog >> lendkerék

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2013-12-13

Pontot tettem a találgatások végére. Kezdett zavaró szintet megütni a boxeres hang, és az autópály komfort is már a Wartburgét közelítette néha. Lendkerék vagy porlasztó? Porlasztó vagy lendkerék?
Beméretni nem volt kedvem, ez itt nálunk kicsit drága móka. Szétszedik, kitisztítják, és ezután mérik be. Mindezt kicsit sem olcsón. Úgyhogy megoldásként Ferkétől korrekt áron kaptam egy egy garantáltan jó porlasztó szettet.
Vettem új tűzkarikákat és megbeszélt időpontra irány Sanyihoz. Jó hogy nem magam kezdtem neki, látszott a rutin, én még most is küzdenék a kiszedéssel, mellesleg ilyen jó kis kerámia zsírom sincs amivel berakta az új porlasztókat.
Egyben gázolajszűrőt is cseréltünk, annak ideje volt. Indítás után Sanyi mondta nekem, "Te ez szebben jár".
Szebben hát, nem remeg a motorháztető. A kormány még reszket kicsit, az már a lendkerék lesz, de a motor szépen, rezzenéstelenül kattog. A 4-es porlasztón láttunk gázolaj nyomot, valószínű az okozta a rázkódást és a boxerhangot. Persze hogy lehetetlen volt eldönteni hogy lendkerék vagy porlasztó, ha pont a lendkerékkel szomszédos porlasztó bír vicceskedni.
Elmentem egy 20km-es próbakörre. Eleinte ugyanúgy morgott 2000 fölött, de csak hidegen. Amint bemelegedett, szépen háttérbe vonult, és már csak a háttérből morcogott. Ezaz, ezt vártam. Az elsőre feltűnt, hogy a gázreakció élénkebb lett, kisebb gázlenyomásra elkezd reagálni az autó. Egyértelműen pozitív változások sora, jó döntés volt a csere!
A próbaút végén, már rendesen üzemmelegen örömömben elkezdtem előzgetni, amúgy szokványosan 3-ból letalpalva. Na itt jött az amire nem számítottam. A sárkány megébredt a kis 1.9-es blokkban és olyat de olyat pörgött, hogy szétnéztem, hogy miféle autóban ülök. Eddig is nagyon ment, akik próbálták vagy ültek mellettem biztosan ugyanezt mondanák. Nade eeeez amit most művelt az nagyon kész...

A kis Adventi installáció már a következő lépést vetíti előre, már itt pihen egy 150 lovas m-jet lendkereke alig várva, hogy átvihesse végre a nyomatékot.

>> SzervizJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2013-04-02

Itt a tavasz ideje költeni a pénzt :-)

- kettőstömegű lendkerék (ez fájt a legjobban...)
- kuplungszett
- termosztát
- 2db felső lengőkar
- bal oldali kormányösszekötő gömbfej
- kuplungmunkahenger felújító készlet
- jobb-bal hátsó hosszkitámasztó szilent
- 1db hátsó lengőkar
- 1db féltengely gumiharang
- Eibach -30mm ültetőrugó

km: 197.500

>> SzervizRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2011-06-18

Megadta magát a kuplung, verda szerelőnél áll, anyagra várva, mert ha ők szerzik, akkor nagyon drága.
---------------------

Erhard-tól megszereztem a szükséges alkatrészeket, Csütörtökön kész a verda!

--------------------

Kész lett a kocsi, nagyon puha a kuplung szinte szokatlan! 175000 Ft-om bánta ezt a műveletet, de miután újra beleülhettem a kocsiba, már el is felejtettem neki a dolgot!
Számlát elraktam, hátha egyszer eladom a kocsit.

>> Szervizbbb80 // Alfa 166 2,4 JTD // 2011-02-01

2011 februárjában a vizes úton gyanúsan erős lett a kocsi, sokszor kipörgött 3. ban is. Kezdett gyanús lenni talán kuplung lesz? Másnap gondoltam kipróbálom száraz úton elindultam Pécsnek, gondoltam a Mecsek nem fog hazudni. Nem kellett addig menjek az első emelkedőn már éreztem, hogy baj van. Telefon az alkatrészesemnek, mennyi a kuplung a 166-oshoz? Megvigasztalt, hogy kettőstömegű van ebbe, is mint Fater Passatjába, úgyhogy nem lesz olcsó.
63000Ft. a kuplung,
80000Ft. a lendkerék AKCIÓSAN csak nekem, csak ma...
Egyeztettem a szerelővel, megállapodtunk, hogy első körben csak tárcsa+szerkezet csere, és ha muszáj, akkor megy a lendkerék is.
Elég volt a tárcsa csere, jó lett megúsztam 80000Ft.-ból munkadíjjal. Ja és 5 óra alatt megvolt a szerviz.

>> Szervizpe-Ti // Alfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2009-06-20

Már egy ideje zavart, hogy egyre keményebb a kuplungom de a cserére ösztönző kegyelemdöfést a tuning-box beszerelése adta! Már nem volt képes a teljesítmény és nyomatéktöbblet átvitelére és szépen elkezdett megcsusszanni főleg 4-5-6. -ban!
Gyors utánajárás alkatrész ügyben megint Erhardnál kötöttem ki de most jobbnak láttam személyesen elhozni a cumót ( Valeo kuplung szett + kettőstömegű) mivel a postaköltség egy horror lett volna!
Ha már úgy is szétkaptuk a fél autót megejtettük a belső stabszilentek cseréjét is mivel melegben elviselhetetenül nyekeregtek!
Eredetileg hátsó főtengely-szimeringet is cseréltünk volna de mivel teljesen száraz, szivárgásmentes volt illetve a kartert is bontani kellett volna a cseréhez ezt jobbnak láttam nem bolygatni!
Az érdemi munkát kollégámmal (köszi Leó) ketten végeztük munkaidő után éjszakába nyúlóan!
Ég és föld a különbség az új szettel élvezet a kuplungolás olyan könnyen működik végre nem zsibbad a talpam meg nem lesz izomlázam egy félórás dugóban araszolás után! Km óra állás 117000.

>> SzervizFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2007-09-26

Úgy nézett ki, hogy a kettőstömegű lendkerék jó, és csak a kuplung miatt rázkódott a kasztni induláskor.
Most a kuplung hibátlan lett, de a rázkódás az új, harapós kuplungtárcsával felerősödött, egyszerűen nem lehet elindulni az autóval.
Tehát a projekt újraindult...

Kettős (bazinehéz) tömegű lendkerék+kuplungszett beszerez...(egy kisebb autó ára volt)...Váltó megint le...összerak...váltó fel...mindez begyakorlottan 9h-tól délig kész is volt, sima ügy...:)))

A stabszilent viszont jó lett, és érezni az EGR tisztítás jótékony hatását is!:)