Fórum >> Típusok >> 159

Bckk2009-07-06 14:57:10 // 5459
badboy mar irt egy cikket, majd ma este feltoltom. az én véleményem talán tul elfogult és pozitiv, bar a hiányosságaival egyutt el tudnám fogadni a TBi-t
GEORGE2009-07-04 20:40:33 // 5458
Hát igen, még mindig a legszebb 159 a TI csomagos 159.

Írhatnál, hogy milyen volt vezetni, milyen evvel a mocival?
Kivi lennék a te véleményedre.
Bckk2009-07-04 20:14:40 // 5457
egy csodalatos hetvege utan a TBi-rol keszult fotok

Carlos2009-07-03 17:40:25 // 5456
Más.
tud-e vki segíteni 159hez passzoló (SW, tetősín) tetőcsomagtartó + tetőbox kapcsán?
július végétől, 2 hét erejéig, csak csomagok számára.

örömmel s hálával adóznék,
Carlos
GEORGE2009-06-30 18:57:51 // 5455
159-Brera-Brera Spider 1750 TBi teszt, 2009.06.24 - 25. Olaszország Balocco Ring

Nem mindennapi körülmények közt próbálhattam ki az új 1750 TBi mocit, mindjárt 3 típusban is alkalmam nyílt, hogy "jól megkergessem" őket...

Vegyes érzelmek és kismértékű csalódás volt a két napos teszt vége....

Fura 1:
Alapjáraton meg akartam "túráztatni" a mocit de oly bágyadtan vette fel a fordulatot, hogy inkább nem "b@szogattam" tovább.

Fura 2:
Miután átlépi az 1300-as fordulatot megindul szépen, majd 5300-5400 felett rendesen lekókad ( mint a Wickey 1,9 jtd 8v-je) és ez nem vicc, nem én voltam az egyetlen aki "ledízelezte" a TBI motorkarakterisztikáját...szóval még várni kell a 7000-ig húzatható TBI benzin motorokra.

Fura 3:
A hang, illetve ami nincs neki. Még a nyitott Spiderben sem adott hangot a 1750 TBi, egy kis dörmögést azért elvártunk volna....cserében minden fordulaton diszkréten dolgozott...

Összefoglalóul, az 1,9 -2,2 JTS-től sokkal jobb a 1750 TBi motor. Sőt a JTS erőforrások meg is fognak szűnni, őket váltja a TBi.

Kíváncsian várjuk lesz-e másik TBi moci az Alfáéknál :-)
BeeGee2009-06-28 17:34:11 // 5453
A hajtási veszteségbe azért igensok minden más is beleszól.
Mire a főtengelytől eljut az erő a kerekekig, ott van a váltó, difi, féltengely. A keréken pedig más volt a /per érték. Ebből például sok erő elveszik. A Brerán /45ös a TBin /55ös volt, ami ennél a típusú padnál nagy eltérést jelent, mert sokkal nagyobb a gumikon a gyúrási hajlam a közrefogó görgők miatt, mint az utakon. Ez az ellenállás a tempóval nő, ezért egyszer csak kiegyenlítődne - mint menet közben a légellenállás például. De a két érték aránya mindig állandó, tehát összeadva a veszteséget és a keréken mért értéket, az mindig ugyanannyi lesz.
BeeGee2009-06-28 17:27:02 // 5452
Ismét köszi :)
mesa2009-06-26 19:11:44 // 5451
Plusz lóerőt és negyven newtonmétert ad ajándékba a gyár

320 helyett 341. Szerintem az csak 21 ajándék Nm !!! ;-)
Benőke2009-06-26 13:58:40 // 5450
Közben nézegettem az értékeket tovább és:
Míg a Brera 3670 -es fordulaton adja le a 205,9 Lovát ehhez tartozik az 54,8 ló hajtási veszteség.
A 159es tbi 5490 -es fordulaton adja le a 209,4 lovat és itt van ekkor 68 ló hajtási veszteség.
A 159 TBi 3670 -es fordulaton köbö 35 ló veszteséget produkál a grafikon szerint.
Valahol oda át lehet az igazság, az világos hogy fordulatszám különbség miatt van a két érték között különbség de hogy azonos fordulaton mér a 2.4 -es Breranak van nagyobb vesztesége? A tbi 5500 nál 70 ló körül a jtd nek 5400 nál 80ló a vesztesége.

Na mindegy ez csak érdekelt, egy ideig nem fenyet az a veszély hogy le tudom cserélni az autómat ilyenekre :o)
G-MANN🍀2009-06-26 12:51:42 // 5449
jó a kérdés :-)))
G-MANN🍀2009-06-26 12:50:14 // 5448
a Brera taraktornál is ugyan ezek a körülmények voltak, szintén 120kg az anyós oldalra :-))) ..... :-)))
Selmak2009-06-26 11:26:18 // 5447
A 159 még mindig elhízott kategória a GTV-d hasonlóan nagy lendtömegű motor mint a 2.4 JTD, a 1.8 TBI meg hatásfokra hegyezték ki. Kis lendtömeg, kis surlódás stb, nagy feltöltés, multi air szívórendszer.
Seriff2009-06-26 10:52:09 // 5446
Há' nem ezt írtam tízzel lejjebb? :PP

"Az az 5-6 liter különbség meg normál használatnál 2-3 lenne inkább[...]"
András bácsi2009-06-26 10:30:55 // 5445
Mondjuk városban igazad lehet, de vegyesben az az 5-6 liter szerintem csak 2-3 liter lesz.
Seriff2009-06-26 10:30:14 // 5444
Ez a konkrét mérés körülményeitől függ. Mennyire sikerül leszorítani a kocsi orrá, mennyi súlyt tesznek az első lábterekbe. A TBi-nél 120kg ment csak a jobbos lábtérbe, hogy ne emelkedjen fel az eleje, amikor egy helyben megy 180km/h-val.
A veszteség, amit mértünk nem egyezik meg az utcai közlekedésnél tapasztalhatóval, csupán a mérés során fennállt konkrét esetben pont ennyi. Nagyságrendileg persze helyes.
Benőke2009-06-26 10:19:24 // 5443
Olvastam a cikket de azt nem értem mitől nagyobb egy Benzines 159 Hajtási vesztesége mint egy Brera 2.4 Traktoré. Elvileg a hajtási lánc ua... Nem? Első kerék első kerék... Vagy hogyan van ez?...
Seriff2009-06-23 23:23:37 // 5442
Télleg, az még jobb ;)
GTPeti2009-06-23 23:22:20 // 5441
Vagy Cápabéemwé. :))
Seriff2009-06-23 23:21:41 // 5440
Bálnamerga? :D
GTPeti2009-06-23 23:21:13 // 5439
Kéne a fenének egy vizes benzines. :)))
Seriff2009-06-23 23:15:42 // 5438
Viszont szépnek szép. Még mindig :)



Mondjuk az a TBi felirat nagyon homasitás, vazze :S
Seriff2009-06-23 19:17:33 // 5437
Az lehet jobb lesz :D
Buksi2009-06-23 17:45:07 // 5436
Vágom a borsót! :-DD
Tom122009-06-23 16:14:04 // 5435
Sebaj! Majd a 2.5 TBi... ;-)))
Seriff2009-06-23 14:28:38 // 5434
Nem az enyém a legjobb, de biztos nem is a TBi. Sajnos. Lehetne jó pedig. Nem baj, hamarosan elolvassátok :)
Buksi2009-06-22 21:50:29 // 5433
Látod? Ezért nem kell kipróbálni másmilyen verdákat, mert akkor legalább biztos vagy benne, hogy a tiéd a legjobb gép a világon! :-DDDD
Mondjuk ahogy látom, te így is biztos vagy benne! :-DD
Seriff2009-06-22 21:40:43 // 5432
Személyes tapasztalatom alapján - hiába vagyok benzinhívő - a 2.4 JTDm-et választanám a TBI helyett. Utóbbi nem húz nagyon alulról, mvészet Vele nem lefulladni. Egyébként remek kis szerkezet, de a gétévém százszor jobb. A turbós MiToból visszaülve nem volt ekkora a különbség, fura...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-06-21 09:09:31 // 5431
egyébként biztos jó lehet ez a benyás 1.8 TBi a saját autóm 1380kg ez meg 1400, nekem 1800-tól indul meg ez meg 1400-tól....
Erhard 242 (Pure Energy)2009-06-21 09:03:13 // 5430
nálam meg igen évi 30e-et autózom kb...nem mind1 ...ha kitekerem a belét az Mjet-nek akkor sem eszik 8,5-nél többet
GEORGE2009-06-21 08:51:54 // 5429
Igen, 36hsz-el lejebb már belinkelték :-)
gekki2009-06-20 22:00:20 // 5428
nem tom látta-e már valaki a cikket!!!???


http://www.origo.hu/auto/20090619-alfa-159-1750-tbi-menetproba.html

végre egy újabb cikk ami jókat ír hőn szeretett márkánkról :)
GEORGE2009-06-20 21:38:55 // 5427
igazad van!, bár lentebb Turbos benyást akart elforgatni 7-ig :-)
GEORGE2009-06-20 21:37:43 // 5426
Azért a 3,2 JTS-re mégis köpköd mindenki.....

Az utolsó igazi 2,5V6 3.2V6 meg már rég nem gyártódik...
Satti2009-06-20 21:37:31 // 5425
Mondjuk persze a dieselt is lehet fokozni, mint azt a minap is olvastam, ha jól emléxem, a vezess.hu-n, az ABT kihozott egy olyan Q7-et, amiben 12 hengeres, 560 lovas 1200 newtonméteres teljesítményű motor van.
Satti2009-06-20 21:34:32 // 5424
A V6-ok elég jónak mondhatóak bármilyen márkánál, ahpgy szokták is mondani, az igazi motorok a V motorok.
Szilárd2009-06-20 21:32:24 // 5423
Akkor azt is tudod,hogy még rengeteg autó fut ilyen motorral,amit bátran el lehet forgatni 7000-ig.
Talán nem kellene nagy általánosságról írni...
GEORGE2009-06-20 21:32:16 // 5422
Mondj most egy jó benyást a tegnap megjelent 1.8 TBI-in kivül!
GEORGE2009-06-20 21:30:11 // 5421
Miért irjam azt, hogy nem megy meg szarul gyorsul ha egyszer az ellenkezője az igaz?
Satti2009-06-20 21:28:28 // 5420
....eldobnám....
Satti2009-06-20 21:27:09 // 5419
Ugyan már, nem kell érzékenykedni! :-)) Olvastam már jópárszor a 2.4-es dicshimnuszokat, ezt csak úgy jött! :-))
Ültem már néhány elég izmosnak mondható autóban az évek során, nem nagyon tudok meglepődni, bár még biztos van olyan amtől elcpbnám az agyam, de az valószínűleg nem diesel.:-)
GEORGE2009-06-20 21:23:15 // 5418
:-) volt nekem is ilyen mocis Afám....
Szilárd2009-06-20 21:21:00 // 5417
Még az én TS-em is elforgatható 7-ig...
GEORGE2009-06-20 21:20:44 // 5416
Kár gunyoskodni, de gurulj egyet a 120 lovas 159-el meg a 150 lovassal, aztán utána a 2,4-el........
Satti2009-06-20 21:18:44 // 5415
Vigyázz Tommi, mert amelyik Alfában nem 5 hengeres mjtdmjethússzelepes motor van, az már nem is autó! :-))
Szilárd2009-06-20 21:10:20 // 5414
A fogyasztás nálam nem igazán befolyásoló tényező.
GEORGE2009-06-20 18:03:42 // 5413
Ha meg az általánosságról beszélünk, már rég nincsnek a 7-ig forgatható benzines mocik az Alfánál...
GEORGE2009-06-20 18:00:46 // 5412
Ne vegyél mást addig mig nem érzed, hogy mást kell venned :-))
Tommi2009-06-20 17:48:40 // 5411
Az, hogy nem volt, nem jelenti azt, hogy sosem vezettem :) Elég sok dízel autó volt már a kezem között a 3 hengeres VW Polótól a 3 literes X5-ösig és nemcsak egy-két körre. Egyszerűen nekem nem jön be, ennyi. Ennyi erővel azt is kérdezhetnéd, hogy miért nem veszek más autót az Alfa helyett, mert kb ugyanez a lényeg :)))
GEORGE2009-06-20 17:42:26 // 5410
Na de Tommi :-)
A 2,2 JTS 1,9 JTS olyan mint a halott ember f.sza az az semmire sem jó, pörgetheted akár meddig.
3,2 JTS-t meg szintén lehurrogták.....az is elhangzott, hogy a 159-et kellő dinamikával a 2,4 JTDm mozgatja, tehát eddig a 159 a 2,4-el volt a csúcs.

Most megjelent végre a már nagyon hiányzó erősítés benyás oldalról.
Ennek mindenki örül végre, de ugy néz ki, hogy éppen csak megfogja a 2,4 JTDm-et az 1,8 TBI, viszont fogyiban meg durván ráver......ha 2,4 TBi is létezne az tuti 2szer körbe autózná a 2,4 JTDm-et....de annak a fogyasztását csak lottó ötösből lehetne fizetni......


Ha meg még sose volt dieseled akkor miért vagy negatív előitélettel feléje?????
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak