Fórum >> Típusok >> 159

Csabi2017-11-07 22:43:24 // 101559
Hétvégén lemértem a kerekeket, mert tippre azt gondoltam volna, hogy a TI felni legalább 2kilóval nehezebb mint a 17-es gyári...hát majdnem...:)
TI felni 235/40R19 22,8kg
Sokküllős 225/50R17 22,4kg
Fél kiló különbség sincs, viszont a km óra még jobban átver 120km/h-nál 113at mutat...döbbenet ;)
Angelo Bianco2017-11-07 22:37:50 // 101558
Sziasztok!

Tanácstalan vagyok... :(
Hosszas gondolkozás, utánajárás (és persze már meg is érett rá) után januárban elhatároztam hogy a fasza GM váltóm (1.9jtd 16v '08) felújíttatom. Egy szekszárdi cég (http://www.fiallakft.hu/) mellett döntöttem, nagyon szimpatikus, hozzáértő volt a telefonba az illető. Elmondtam neki hogy az autó egyes és kettes fokozatba is hallat egyfajta morgó hangot és a tipikus ötödik és hatodik fokozati fütyülő hangot is hallani, ez erősödött a km gyarapodásával. Az első és a második mindig állandó mondhatni a megvételtől (bár a próba út során nem vettem észre). Ez km-ben 72e-rel vettem és 150e-nél lett felújítva.
Tehát megcsinálta, azt mondta kicserélte az összes csapágyat (kettő szar állapotban volt), kihézagolta, kitakarította, Jónak kell lennie! Fél év gari.
Na most azóta elmentem az új váltóval 10e km-t és fokozatosan visszajött az egyes és kettes fokozati fordulatszám függvényében növekvő pulzáló morgó hang (a 5.,6. jó).
Beszéltem a váltóssal,ugye gari nincs már, persze megnézi... De talán már nem is szívesen viszem oda.
És akkor most jön a kérdés hozzátok! Mi a sz*rt kezdjek ezzel a szupi opel váltóval?!?! Hová vigyem?! Hol érthetnek tényleg igazán hozzá?! (Bár százezreket nem biztos hogy költök már rá) Nemtom, de zavar az biztos... :S
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-07 21:54:20 // 101557
A múlt héten nekem falsot jelzett, jót mulattam :-)
Városban utolért egy 156. Villantott, és nagyon nyomult rám. Én meg semmi mást nem csináltam, csak ugy ahogy 60-nal mentem, bevettem a 30-as kanyart. Semmi dráma, mentem tovabb 60-nal. Mögöttem az 56 csúszott, visító gumikkal keresztbe. Na a gumihangra aktiválódott a rendszer: 'na azért enyire nem kéne!'. Áá, mondom nem én voltam, ez még messze volt a csikorgástól, a mögöttünk lévő esett le majdnem az útról. Jaaa, tényleg???
A gyerekek pedig fel sem ébredtek. Ennyit a Ti futómű tudásáról :-)
Giuntini2017-11-07 21:52:27 // 101556
Édesanyám annak idején 140-nél szólt a jobb egyben, ha mellettem ült, hogy ne menj ilyen gyorsan. Most 180-nél azt kérdezi, a többi autó miért megy ilyen lassan? Na ezzel kimerítettem úgy érzem a téma lényegét.
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-07 21:47:51 // 101555
A tudását nagyon értékelem ennek az autónak, és óriási élmény vele menni. Ez így van, nem bántam meg :-) Az adrenalin fröccs lehet nekem mást jelent, de olyankor nincs igazán önkontroll. Nem érzem, hogy vezetek, összeforrok a géppel, kicsit elvesztem az eszem és olyan dolgokat csinálok meg, amiket normális állapotban nem merek, vagy lehet nem is tudok. Minden kicsit lelassul, és inkább érzésből megy, mint tudatosan. Kicsit olyan, mint egy őrült tánc. És amikor vége, akkor remeg a láb, kell pár perc visszatérni a valóságba. Nem tudom meg van e az, amikor mondjuk egy kutya kiugrik eléd, és szinte lelassul minden, felmegy a pulzusod, megoldod a manővert, és csak utólag gondolsz bele, hogy basszus, ezt hogy sikerült megúszni. Na olyasmi, csak folyamatosan. :-) Iszonyatosan jó :-)
Na ezt a varázslatot eddig a 159 nem tudta előidézni. Nem tudom megmodani miért. Helyette ad egy eddig ismeretlen érzést, pont azt, hogy bármennyire állat módon megyek, tökéletesen higgadt maradok. Nem kap el a gépszíj, kanyarban sort előzve is nyugisan felmérem a szitut és valahogy minden olyan simán, magától értetődően megtörténik.
Tomi Stark2017-11-07 21:24:59 // 101554
Egyszer volt, hogy egy lányt elvittem motorozni, ( na jó több ilyen volt) , mivel nem akartam semmi komolyat, ezért úgy gondoltam, hogy hazafelé elveszem a kedvét a továbbiaktól és ami a csövön kifér, húztam neki. A végén vigyorogva megkérdeztem milyen volt??? Azt mondta, hogy jó. Főleg a vége, amikor jó gyorsan mentünk... Azóta új a mérce, akinek nem tetszik a tempó, az mehet Ikarusszal!

De tényleg igaz, a 159 kiszámítható, a 166 V6 mennyei, a 155/Dedra halálfélelem ugyananannál a
/dedra tempónál (160 felett)
RomeoOne2017-11-07 21:07:27 // 101553
Én azt elég sokszor ki szoktam kapcsolni. Úgy kell ,hogy megállsz a lakás ajtajában és visszakiabálsz, hogy "na cső, kicsim, leléptem!" :DDD
Haddel2017-11-07 20:54:33 // 101552
Nekem 261e km van most a Bocinatorban ,a futómű még gyári . Egyedül az első alsó lengőkar hátsó szilentjét cserélték műszakikor ,mert volt rajta egy icipici repedés.
Igaz, főleg autópályás kilométerek vannak a verdában.
Liquid2017-11-07 20:52:12 // 101551
az igaz, hogy a sebességet nem lehet nagyon érezni benne, de nembaj, mert sokkal később aktiválódik a jobb-1-en lévő akusztikus menetstabilizátor :)
Giuntini2017-11-07 20:50:15 // 101550
Én nagyon élvezem az együttlétet a 2,4-el. Nekem csak dízel autóim vannak 26 éve, de magasan ez a legélvezetesebb! Inkább a 159 merevségével lehetnek "gondok". Annyira biztos, annyira merev, hogy ezért érzik úgy többen, hogy elveszi a vezetés élményét. Nagyon kitolja a határokat.
Liquid2017-11-07 20:36:33 // 101549
Lehet nekem van alacsonyan az ingerküszöböm (bár ebben sok év UNO-zás után kételkedem), de én megtalálom a bugit benne. Aztán hogy a Q4 mennyire játszik be, illetve mennyire vagyok ön és közveszélyes az másik kérdés :)
Giuntini2017-11-07 20:19:52 // 101548
Még tanácstalan vagyok, de egy-két héten belül eldöntöm. Még számot vetek, osztok és szorzok. Most nincs időm foglalkozni vele, az elkövetkezendő egy-két hétben, de utána döntenem kell. Igen, én ilyenre gondoltam, 1,4 TS-re.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-11-07 20:13:30 // 101547
inkább már megszoktad :DDD ülj át anyós sanderójába aztán vissza egyből másképp áll a vigyor
Giuntini2017-11-07 20:08:30 // 101546
Úgy értettem, hogy ez is lehet adrenalin növelő, ha érzed, hogy az autó mindent halál nyugodtan megold. Egy V6 TB-hez nem lehet hasonlítani, olyat is vezettem, az más világ. Az hörög, csattog prüszköl. Ez semmit sem prüszköl, csak teljesen magától értetődően megy. Az sem semmi azért. Többször írtad, hogy elcsodálkoztál, hogy ez milyen természetességgel old meg egy előzést. Szerintem ennek az autónak a természetessége az óriási adu ász. Azt nem osztom, hogy az automata váltó miatt nagypapás lenne, amit FRC írt. Akkor minden modern autó nagypapás.
Liquid2017-11-07 20:01:25 // 101545
ráadásul 1.8-as, ritka
Zolibácsi2017-11-07 19:29:24 // 101544
Hirdetnek egy 145-t itt az amoren. Ilyet kerestél
Shadin2017-11-07 19:24:39 // 101543
Nem sokára megy OT-re :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2017-11-07 19:24:01 // 101542
ami jó és ritka tartja az árát... nem igazán mozdul lefelé lassan már 2 éve...
Shadin2017-11-07 19:20:45 // 101541
Pénteken visszakapja az összes Squadra pacit (by Manky) :-D
Shadin2017-11-07 19:17:13 // 101540
Sajna egyszer sem volt motoros tükröm :-(
Shadin2017-11-07 19:16:39 // 101539
Hát lassan tökéletes 5 milláért :-D
csokagm2017-11-07 19:09:23 // 101538
Neked esetleg van ötleted a tükör problémámra, Te nagyon benne szoktál lenni az ilyen műszaki dolgokban :)
Tomi Stark2017-11-07 19:06:37 // 101537
Bugi nem Bugi, de legalább nem úgy szól mint egy traktor! Viszont aránytalanul drága, +1,5 misi, meg mint kiderült azért van vele gond. Mondjuk a tiedet megvenném.
Shadin2017-11-07 18:35:33 // 101536
Én a Tibit sem tartom egy adrenalinlöketnek annak ellenére, hogy van benne bugi. Maga az autó nem olyan motortól függetlenül...
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-07 18:23:03 // 101535
Végre más is érti miről beszélek, nem érzem így olyan hülyén magam, hogy csak nekem van ingerküszöb alatt ez az autó, akárhogy nyomom neki. :-)
Én megbékéltem a dologgal amúgy, jobb így nyugalomban autózni. Kevesebb a gondom az utakon, ami családdal autózva igen pozitív. És olyan jókat tudok bambulni, nézelődni menet közben :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-07 18:12:28 // 101534
Ennek nem állítottam az ellenkezőjét :-) Alapjáraton szerencsére nem sok hangja van. Akkor morog, rezeg kicsit, ha D-ben állok a féken (pláne ha hideg még). Egyébként igen, elég csettegős orgánuma van, de nem túl hangos és hallatszik azért, hogy kiegyensúlyozottabban jár, mint egy 4 hengeres. Többen jegyezték már meg, hogy kívülről is milyen csendes. Menet közben bent, végképp nem sok motorhang van. Csak ha odalépek, akkor szólal meg, akkor viszont kellemesen szól.
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-07 18:07:40 // 101533
Igen, ilyesmit télen éltem át, sejtem milyen érzés. :-) Csak utólag csodálkoztam, hogy milyen állati stabilan oldotta meg az autó. Csúszós úton, ködben volt hasonló szitu. Akkor úgy éreztem, hogy bár én kormányoztam, de a manőverhez közöm nem volt. Ahhoz biztos nem, hogy semerre ne csússzon ki az autó és a saját sávomba érjek vissza. Megoldotta :-) Akkor kellett 1-2 perc relax.
csokagm2017-11-07 16:47:54 // 101532
Az hol van hol kell nezni?
RomeoOne2017-11-07 15:50:26 // 101531
Végállás kapcsoló?
csokagm2017-11-07 15:45:28 // 101530
Kis tanács jol jonne most.


Be volt hajtva a tükröm, kihajtottam de a motor tovább húzta es hallottam, hogy a fogaskereken pattog. A helyére állt be de valami nem jó.

Valami határoló van ebben? Hol a hiba?
Szabister2017-11-07 14:25:42 // 101529
Ááá elnéztem azt hittem 2 különböző tag szolt hozzá XD
Szabister2017-11-07 14:24:49 // 101528
Köszönöm szépen srácok ;)
Corben2017-11-07 14:12:57 // 101527
Szerencsés vagy,
Ti nagy kerék Borsod alsóbbrendű utak szinte kizárólag.
A lengővilla nekem is gyári felül,a szilentek lettek cserélve 140000-nél bal oldalt, jobb oldalt a gyáriak lettek kifúrva.
A bal oldal is csak azért mert azt hittem a kopogásból hogy totál KO és azt vágtam szét tesztre. A jobb oldalinál már óvatosabb voltam tudtam hogy bal oldalt hibáztam a korai szétvágással ;-)
Szergej2017-11-07 13:53:54 // 101526
Alatta a keverő elemnek meg 70x3.5mm
Szergej2017-11-07 13:52:34 // 101525
Szia. 55x3.5mm o gyürü
Szabister2017-11-07 13:08:06 // 101524
Ő rá lennék kiváncsi.
Szabister2017-11-07 12:49:37 // 101523
Sziasztok! Egy kis segítség kellene. Megtudja valaki mondani annak a gumitömítésnek a méretét ami műanyag szívócső végén van? Úgy emlékszem hogy nem o gyűrű,hanem lapított, de nem vagyok benne biztos.
Liquid2017-11-07 12:47:39 // 101522
hmm, a felső lengőkar ami most nekem kopog, még gyári. 205e km, TI futómű nagy kerék.
Corben2017-11-07 12:26:50 // 101521
A felső lengőkar szilent nyikorgást úgy oldottam meg hogy átalakítottam zsírzógombosra, -vettem utángyártott szilenteket, és szétszedtem
-a peremezésnél levágtam a külső tányért az új szilentről,
-kiszedtem a belső perselyt a szilentből
-egy 4-es furatot átengedtem kívülről-befelé a külső gyűrűn középen,
-visszatettem a belső perselyt
-esztergáltattam a szélére egy új tányért, azt visszatettem, és visszaperemeztem.
-a lengőkart alul mindkét szemnél középen kifúrtam és bemeneteltem 6-osra ( pontosan ott ahova a szilenteken a furat esik ha visszapréselem őket)
-zsírzószem becsavar,lengő visszamegy a helyére és kész.
-a zsírzógombokat érdemes letakarni gumikupakkal (fék légtelenítő kupak / motor akksi savkifolyó kupak esetemben)
-Full szintetikus zsírt használok, ami nem eszi a szilent gumiját.
Évente egyszer zsírzom őket.
Kicsit megemelem a kocsi orrát elforgatom a kormányt és már hozzá is férni a zsírzóval.
4 év és 70k kilóméter után sincs hangja, nincs nyikorgás és kopogás.
Még egy apró szösszenet:
Amit én észrevettem,mikor szétszedtem, a kopogás ami a szilenttől jött az nem a kopottságból adódott, hanem hogy a két fém persely ami egymáson el kell hogy forogjon be és -ki rugózáskor, az összerohad, és pattogva fordul el egymáson, ami úgy hallatszik mintha kopogna.
Buzi egy megoldás amúgy, hogy ott van a szilentben két egymáson elforgó fém persely mindenféle védelem nélkül, és a kerék csak veri rá a vizet, meg a sarat.
Bocs a hosszú hozzászólásért, de remélem segítettem valakinek ezzel.
Ha valakinek kellene fénykép szóljatok, tudok csinálni, szterintem még az előző kiszedett szilentek is megvannak amiken csináltam a próbát, azokon a furat is látható.
csokagm2017-11-07 11:51:54 // 101520
Mondjuk a 2.4nek szerintem pont menet kozben fordulaton jon ki a hangja. Alapjaraton csetteg csattog amit szépnek nem biztos hogy neveznék.
Csabi2017-11-07 10:21:02 // 101519
A hintőport még nem hallottam, egy próbát megér, ha nagyon zavaró...2.0-n szerencsére nincs :)
FRC2017-11-07 10:05:18 // 101518
Én heti pár napot inkább a 166 V6TB vel járok, annyira más világ mint a 159 2,4 Q-tronic,
Július vége óta van nálam, naponta küzdök a gondolattal, hogy meghirdetem eladásra. Sokszor úgy érzem magam mintha én lennék az a 60+ éves taxis bácsi aki a 190d mercijével vitt haza a disco-ból.
Akinek nem volt pörgősebb autója, biztos tudja szeretni, de én lehet sosem fogom tudni megszokni.
Tomi Stark2017-11-07 09:59:49 // 101517
A Lanciámban állandóan lengőkarokat cseréltem, komolyan mondom kb 30.000-nél egyik sem bírt többet, aztán utoljára Sidem márkájút vettem, de azóta csak kb. 25000-et mentem vele. Eddig egy koppanás se volt.

Most kipróbálom az Alfába is, a felső 20500 Ft., az alsó 45 ezer körül van.

Valakinek a blogjában olvastam, hogy az gömbfejről lehúzza a gumit, telenyomja zsírral, utána dupla porvédőt rakott rá, így örök élet meg egy nap. Ezt én is eljátszottam, csak az a baj, hogy a felső lengőkar szilentje attól még nyikorog.

Szerintem a TRW-t is meg tudod javítani, a garanciázás, ha már be van szerelve akkor eléggé necces, de ha sok időd van akkor hajrá. Nekem abból van a legkevesebb, így nem játszanék vele.
RomeoOne2017-11-07 09:52:34 // 101516
Egerbe mentem az M3-ason a hétvégén. Olyan 150 körül tempózhattam, amikor a felhajtósávról egy régi 5 ajtós swift betekerte elém a kormányt. Nem volt még vége a felhajtósávnak meg láthatta, hogy elég gyorsan jövök. Ő ment olyan 110-el.
Egy fél rénszarvas teszt befigyelt, rántottam egy nagyot a kormányon meg vissza. Szerencsére ez nem az az autó, ami zokon veszi az ilyen manővereket, mintha sínen mentem volna, sávváltás egy autóhosszon :D
Azt a kis papírkasztnit összecsomagolta volna a 159, a hosszú orra betolta volna a hátuljat a vezetőülésig, ha belemegyek hátulról.
Akkor utána azért elkezdett hevesebben dobogni a szívem :D
antonov2017-11-07 09:34:33 // 101515