Fórum >> Típusok >> 159

RomeoOne2017-11-05 19:09:50 // 101459
De még így is nyitott a kérdés. Mire lenne jó? Műszakin is azért kellene, hogy hiányolják, mert akkor bizonyos funkciókat nem lát úgy let el a kocsi, mnit kéne. Más autókon pl. zajcsökkentés. De ezen nem. Akkor meg minek kell rá?
yani🍀2017-11-05 19:03:49 // 101458
Ha normálisan működne nálunk a műszakiztatás, lehet, hogy nem díjaznák.
Én ezért csináltattam anno így.
RomeoOne2017-11-05 18:59:18 // 101457
Én sportdobot akartam rárakatni, de amikor elvittem a kipufogóshoz és levettük a dobot, majd a dob előtti csőcsonkból ugyanúgy semmi hang nem jött ki, akkor inkább a srác tanácsára beheggeszttettem egy csövet. Azóta sem bántam meg. Nem is nagyon értem, hogy mi lenne a funkciója a hátsó dobnak ezen a kocsin? Talán megfog egy kis kormot?
blog
yani🍀2017-11-05 17:21:30 // 101456
Picit drágább, mint a gyári, de azzal ellentétben örök élet. A hangja ugyanolyan, mint a gyárié: semmilyen. Ha leveszed a dobot, akkor sem lesz hangosabb.
Macccy2017-11-05 17:06:08 // 101455
Csináltatva drágább mint egy gyári ? Vagy aftermarket? Hangra jó?
Haddel2017-11-05 16:27:31 // 101454
Na akkor jól emlékeztem😃
Szerintem én is ilyet fogok majd csináltatni ,ha még meg lesz az autó addig.
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-05 16:16:45 // 101453
Pont így nézett ki a 21 éves autómon is a dob :-P A nyáron hámoztam meg teljesen. Az is igaz, hogy szintén 148e-t bírt ki. Remélem még ennyit kibír, mert az következő 20 év :-)
yani🍀2017-11-05 15:58:02 // 101452
Igen, én csináltattam rozsdamentes dobot.
Piritu - 1.000.0002017-11-05 15:27:50 // 101451
Az előzőt neked szántam...
Piritu - 1.000.0002017-11-05 15:27:00 // 101450
A képeim alapján van rajta lyuk gyárilag. (4-es)
Piritu - 1.000.0002017-11-05 15:12:21 // 101449
Mondjuk ez 183e km-t ment mire ilyen lett.
Piritu - 1.000.0002017-11-05 15:10:57 // 101448
A később betett gyári nem sima vasnak tűnt.

Hardy! Hogy néz ki most?
Piritu - 1.000.0002017-11-05 15:07:07 // 101447
Anno az enyém kívülről rohadt szét:

Miután lefejtettük a külső réteget, a maradékkal még jó sokat mentem.
Roll19832017-11-05 14:16:14 // 101445
Miért nem próbálkoztok meg egy kondenzvíz leeresztő furattal a hátsó dobon?
Attis2017-11-05 11:55:47 // 101444
Egyetértek, szerintem is belülről rohad. A 147-en én megpróbálkoztam azzal, hogy vettem nagyon drága hőálló festéket és lakkot. Tapasztalatom annyi, hogy felesleges időpazarlás illetve pénzkidobás. :(
Haddel2017-11-05 11:12:06 // 101443
Szerintem belülről rohad szét. Inkább le kéne gyártatni saválló anyagból.Mintha valaki csináltatott volna már ilyet. Talán Yani.
Nekem már a 3. hátsó dob van a 7.5 éves autón.😃
SzJanos2017-11-05 10:58:12 // 101442
Az új dobot le lehetne kezelni valamivel, hogy ne korrodálódjon, de a hőnek is ellenálljon?
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-05 10:51:02 // 101441
Egy olyan Croma-t bevállalnék simán :-)
Haddel2017-11-05 10:27:27 // 101440
Csak a 2.0 jtdm kipufogója rohad szét hamar. Az 1.9-é tartós volt.
SzJanos2017-11-05 10:06:58 // 101439
Nem tudom a kipufogó rendszer más autókon is atomjaira hullik-e szét, de azt már láttam sok képen, hogy a 159 csövei mind uganolyan rozsdaette vacakká válnak, a dobról nem is beszélve. Az enyém is kezd eltűnni, és cseréhez találtam ezt a dobot. Van esetleg tippetek, kinél lenne érdemes még rákérdezni, vagy mind egyformán fos és 3-4 évet fog bírni?
sty2017-11-05 09:58:14 // 101438
Húzni kell vagy tekerni?
Chris1592017-11-05 08:47:10 // 101437

Olasz vér nem hazudik, nem csak a 159-esbe passzol a pollenszűrő :P
Giuntini2017-11-05 08:33:44 // 101436
Én most vettem kupakot. Elaforgnál a gyári 1800, az utángyártott 1400 ha jól emlékszem. Gyárit vettem, de elvileg csak annyi a különbség, hogy a gyári kék, az utangyártott sárga.
Kunyho2017-11-05 07:18:24 // 101435
Én ugyanígy jártam.
Fogóval könnyen kijött, és nem nagy összeg az új sem bele.
Liquid2017-11-04 23:03:33 // 101434
köszi :)
Giuntini2017-11-04 22:21:39 // 101433
Jól néz ki.
Giuntini2017-11-04 22:20:59 // 101432
Én emlékszem arra az esetre, mikor először vettem észre hogy regenerál. meglepődtem miért jár a ventilátor mikor nem kellene, és éreztem, hogy valami más... Aztán utánanéztem, és kiderült hogy regenerál. Azóta már figyelem. Igen, én is van hogy rákényszerülök hogy rövid távokra menjek, de érzem, hogy ez az amit nem szeret ez az autó. Valahogy az autógyárak nagyon elmentek abba az irányba, hogy városi autó vagy utazó autó. A 2,5TD Cromával nem volt ilyen gond. Az mindent kibírt, autópályán falta a kilométereket, de a dugókban is elboldogult, és nem tömődött el benne semmi. A környezetvédelem beáldozza a mindenre való használhatóságot.
droberto2017-11-04 22:02:51 // 101431
Roland barátom hívott németből, hogy kollégája ugyanígy járt. Ott viszont már akkora volt a tömődés, hogy nem bírta lefuttatni a k. regent.
Mondtam, neki, hogy szedje le és tisztítsa ki utána már fog menni. :)
Kíváncsi lennék, mire jutottak....
Haddel2017-11-04 22:02:17 // 101430
Nekem azért tetszik a 17-es felni ,mert a féktárcsa tök szépen kitölti elől.
Liquid2017-11-04 21:31:47 // 101429
Hát lehangoló lesz :) de lehet vele együtt élni.
Kis szerencsével nem lesz vészes, azért nem árt az óvatosság. Egy szezont el voltam vele én is. (Mármint az alapméretes 17-es gumikkal)
Csabi2017-11-04 21:18:56 // 101428
Jól mutat! Nekem ez holnapra marad...előre félek a 19után, hogy mutat a 17es felni, és mennyire fogom odaverni az alját ott, ahol eddig nem.
Csabi2017-11-04 21:13:54 // 101427
persze, csodát nem fog tenni, de sok esetben segít.
Liquid2017-11-04 21:06:11 // 101426
Ma délelőtti elfoglaltságom:
Erhard 242 (Pure Energy)2017-11-04 21:04:43 // 101425
kényszer regen sem old meg sokszor semmit már a pucolás érhet valamit de ha már nagy a gáz akkor az sem egy 2,4-es ismerősöm csináltatott kényszer regent majdnem kigyulladt az autó, utána 20e-ért kipucoltattam a DPF-et kb 1 hónapig volt jó aztán megrendelte az újat ... az érdekesség, hogy pl nálam sosem volt hibakód a rossz DPF miatt nem is értem...
Csabi2017-11-04 20:47:57 // 101424
Alapvetően hosszabb távokra használja, csak most bejött neki egy ide-oda ugrálós időszak.
Amúgy is 5-6éve használ 2,4-et, csak idén nyáron lecserélte egy újabb Q4-re... Soha nem nézte a regeneket, azt sem tudja hol van a DPF, és meglepődött, hogy lehet vele gond... :)
Liquid2017-11-04 20:46:21 // 101423
Hát igen, sajna ez mutatja, hogy milyen az amikor nem megfelelő szerelőhöz viszi az ember az autót :(
Liquid2017-11-04 20:45:17 // 101422
Kb. azért mert most erre van kényszerülve. A héten 3x mentem dolgozni az Alfával 2km-re...
Haddel2017-11-04 20:37:04 // 101421
Nem semmi,ez a hűtőfolyadék vesztés a keresztem lett. Tegnap éjszaka egy nyest úgy döntött ,nem kell nekem a céges autóba hűtővíz. Elrágott egy csövet,el is folyt az összes vizecske 😃
Giuntini2017-11-04 20:35:35 // 101420
Jól látod! Mindenesetre én nem értem, hogy aki 3 km-es etapokra használja autóját, miért vesz egy 2,4-es részecskeszűrős dízelt. Ennek a motornak legalább 6 km kell hogy bemelegedjen. Hidegen zabál és a motornak nem jó.
Az természetes, hogy a hosszabb távon jönnek ki e hibák. Csak az a gond, hogy vissza fognak térni ezek a jelenségek, ha a kollégád nem arra használja, amire ez az autó ki van találva. Már előre hallom, hogy ki kell kapni a Dpf-et. Azzal semmi sem oldódik meg, mert a motor állandóan hidegen jár.
Csabi2017-11-04 20:14:08 // 101419
DPF téma...
A héten szomorúan újságolta Kollégám, hogy behalt a részecskeszűrője,vészüzemmódba vágta az autót, alig megy(2,4 210 lovas). Szerelője megnézte aki mondta, hogy 40ezerért kipucolja, vagy 120ért kiveszi, kiírja... Mondtam neki, hogy nézzünk rá, nem kell mindjárt 10ezreket elpacsálni, vagy kidobni még többért, első lépésként...
MES-sel megnézve, látom,p1206 hiba, aktív, nem törölhető. 64%-os tömődöttség mellett, alapjáraton 40mBar a nyomáskülönbség, 3500fordulaton már 580mbar, az nagyon sok...(normál esetben alapjáraton 0-5 mbar, 3500fordulat mellett 50-200mbar-nak kell lennie. Utolsó 5regen átlaga 80km...
Ebből már több dolog is lejött: Első, hogy ez egyértelműen egy programhiba, 60% tömődöttség egyszerűen kamu adat, a 600mbaros szűrő ellenálláshoz viszonyítva...
A második, hogy folyamatosan regenerálna szerencsétlen, de nem tud...Közben mondja Kollégám, hogy mostanában csak hidegen, és rövid távokra használta 1-3km-es etapokra. Egy hosszabb táv(60km)alkalmával vágta vészüzemmódba, hol ment, hol pedig nem... Az érzékelők rendben, minden jól mér, élőadatokkal ellenőrizve...Akkor jöhet a kényszer regeneráció.
Rendben le is futott. Zöld vonal a DPF hőmérséklet, sárga a szűrő ellenállása mBar-ban

600-ról 100mbar-ra vitte le az ellenállást...Eredmény: a hiba törölhető, az erő is visszatért...Nem is jött vissza (eddig)
Azért írtam ezt le, mert a legtöbb esetben van kiút ,és nem kell mindjárt kidobni, ezt gondolom...
Felmerült bennem az is, hogy a szerelő aki megnézte, vagy ennyire nem ért a részecskeszűrős autókhoz, egyszóval a szakmához sem, vagy egyszerűen már annyira "rutinos", hogy inkább nem futtat le egy kényszer regent -míg ott a tulaj- és elkér csak 5-10ezer forintot(én erre szavazok)....Hanem tisztítás címen 40ezerért futtatja ezt le, vagy 120-ért egy kicsivel többet dolgozik rajta. (Az átlag autó felhasználónak azt adnak be amit akarnak, tisztítás 40ért, és soha nem veszik le a DPF-et) Sok verzió létezhet, de nem vagyok optimista az ügyben.
Nagy valószínűséggel kell majd erre az autóra is egy szoftverfrissítés, (mint ahogyan itt már páran túl vannak ezen, és a p1206 hibakódon is) , hogy előbb regeneráljon, és több tartalék legyen a DPF-ben...
sty2017-11-04 19:57:53 // 101418
Srácok téli felkészités közben a hütö kiegyenlitő tartályról csak a kupakot tudtam lecsavarninem hallottam és éreztem recsenést a az a szelem vagy mi nem jöt ki. Gondolom annak a kupakban volna a helye. Hogyan tudom azt kivenni a tartályból,mert igy se utántölteni se a fagyálót nem tudom ellenörizni?
Dömpi (il dottore)2017-11-04 18:16:58 // 101417
Link újra
https://www.facebook.com/groups/1426070591014730?view=permalink&id=1969801533308297

(telóról nem megy a linkelés)
Dömpi (il dottore)2017-11-04 18:10:39 // 101415
https://www.facebook.com/groups/1426070591014730?view=permalink&id=1969801533308297Like rám?
Szabister2017-11-04 16:31:39 // 101414
Nah ma megejtettem a cserét tényleg nem volt nagy meló, csak szar volt meglazítani a csavarokat. Előkerült a légkulcs azzal már piskóta volt :) Egyébként bőven megért a cserére. Köszönöm a segítséget ;)
SanyiJTD2017-11-04 13:55:28 // 101413
Na, ez jó hír, köszi.
Smith2017-11-04 13:49:12 // 101412
MES-sel vissza lehet buveszkedni mindent a muszerfali menube es utana ott lehet allitgatni.
SanyiJTD2017-11-04 13:36:58 // 101411
Sziasztok. Ha kicserélném a navit egy androidosra, akkor ,hogy fogom állítani az időt? Mert gyári navisba navin kell, kis kijelzőn nem lehet... A másik... Eladható a gyári navi? Van yatour is , és a kódja is le lett kérve egy vagyonért.
multizseti2017-11-04 08:00:33 // 101410
Szívesen. Én már megtanultam, ha segítesz másokon, rossz ember nem lehetsz.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak