Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

bb182005-04-07 17:14:08 // 4173
egy vonalzó és jó szem meg precizitás kérdése. szerintem.
Charlie 1662005-04-07 17:02:37 // 4172
Igen, nálam is valami hasonló az effekt. Azért vagyok tutira a csere mellett, mert kipróbáltam két másik 166-ot amben kevesebb km volt, és egyiket sem Bp-en használták. Basszus, ég és föld a különbség. Mindezeken túl már mindent kicseréltem rajta amit kellett, egyedül ez maradt mega szélvédő. Ha ezeken is túl leszek, akkor az állapota vetzekszik majd egy max 1 évesével.
Paco2005-04-07 17:01:09 // 4171
Ha meg tudnám nézni a videot lehet hogy válaszolnék valami marhaságot, de így látatlanba nem merek. Megmérni hogy síkban van-e pedig te is megtudod ha elég preciz vagy (annak ismerlek)
Paco2005-04-07 16:59:54 // 4170
Még az is elképzelhető hogy egyszerűen csak tárcsát kell cserélni......
Paco2005-04-07 16:58:44 // 4169
Van 8 gyertyád. 8 egyforma, vagy 4 nagy 4 kicsi? A megoldás ismeretében a válasz adja magát :)
Robi2005-04-07 16:32:49 // 4168
Ha felpumpálod, akkor elvileg magasabban kell fogjon.
Robi2005-04-07 16:31:24 // 4167
Attól lehet nagy a holtjátéka, hogy levegős. Levegősödni akkor tud, ha valahol tömítetlen a rendszer. Ha pedig tömítetlen a rendszer, akkor ott folyhat az olaj. Ez az összefüggés a mélyen kiemelő kuplung és az olajfolyás között.
Cgo2005-04-07 12:45:07 // 4166
tovabbra is magas jutalom :) annak, aki megoldja az ekszijas gondjaim... reszletek a http://www.cuoresportivo.sk/remen.htm oldalon.... Az is eleg lenne, ha megirnatok, hova vigyem, hol tudjak muszerrel vagy akarmivel bemerni, hogy sikban van-e, stb.
Atek2005-04-07 12:22:22 // 4165
Olaj nem folyik.Nem az a baj hogy beesik a pedál és pumpálni kell, hanem egyszerűen nagy a holtjátéka.
2005-04-07 12:11:50 // 4164
Én úgy tudom, hogy ilyesmit nem lehet állítani viszont könnyen lehet, hogy javítandó/cserélendő az egyik munkahengered, valszeg a pedál soron levő. Ha felpumpálod felkeményedik? Folyik a fékolaj valahol?
2005-04-07 12:11:40 // 4163
Én úgy tudom, hogy ilyesmit nem lehet állítani viszont könnyen lehet, hogy javítandó/cserélendő az egyik munkahengered, valszeg a pedál soron levő. Ha felpumpálod felkeményedik? Folyik a fékolaj valahol?
Atek2005-04-07 11:20:17 // 4162
Sziasztok! 156-nál kuplung holtjátékot lehet állítani? Nagyon bent fog, nagy a holtjáték.Hogy és hol tehetem ezt meg?
Don Gombóc2005-04-07 09:29:46 // 4161
A tüsszentő csak turbóson mükszik mert ő engedi el a fölös levegőt. Szívo mocinál inkábba direktszűrőt alkalmaznám a hanghatás kedvéért.
pb_2005-04-07 09:24:25 // 4160
Ha jól tudom lefújószelepet(BOV), turbós autókban használnak, de lehet tévedek. Nem véletlenül 1 Q4-ben láttad?
wwwSentinelwww2005-04-07 09:09:15 // 4159
Skacok egy kérdés, talin láttam 155 ben lefújószelepet, ami sziszeg rendesen, hol lehet ilyet szerezni és nehéz e beoperálni?
Don Gombóc2005-04-07 09:07:11 // 4158
GT Mindjárt átmegyünk csöcsök minden mennyiségben című topicba.
granturismo2005-04-07 08:59:19 // 4157
Gomboc "Azok újonnan is úgy lengedeznek mint a csöcs." Ez jó:-)) De azért ez erősen csöcsafüggő is.:-)
zolee1452005-04-07 08:57:24 // 4156
Basszál le!!!:))) Sajna segghülye vagyok az autószereléshez, és az innen-onnan kapott információkat ütköztetem, így talán közelebb kerülök a megoldáshoz! TSak mellesleg jegyzem meg , hogy kitérő választ adtál...most akkor fel lehet az enyémet újítani vagy nem???:)))
Don Gombóc2005-04-07 08:52:08 // 4155
Azok a régi szép idők! Ma már nem lehetne megcsinálni mert push up cicifixet hordanak a csajszik.
Paco2005-04-07 08:46:30 // 4154
Hogy mi az újabb és a régibb TS az relatív, de mégegyszer leírom. Vezérlés módosítot a 8V TS-ekben nem kell cserélni, sosem romlik el, örök életű darab. A 16V TS-ekben (egy kicsi, egy nagy gyertya a könnyebb felismerhetőség kedvéért) kell cserélni mert abban adja meg magát.
Gábor1662005-04-07 08:44:26 // 4153
Van egy jó sztorim: A szaküzemmérnökin a lengéscsillapító vizsgálat eredményét befolyásoló tényezők között azonos jármű eltérő súly hatását vizsgáltuk. Éppen glmű uzemis lányok is voltak a laborban. Beültettunk háromat hátra. Próbapad indít. A frekvencia visszaeseéekor (ha jól emlékszem) 5 Hz körül a női mell megfékezhetetlen lengésbe kezd, tehát ott az önlengése, mérettől függetlenül. :-)))
Don Gombóc2005-04-07 08:36:50 // 4152
1500 Kg + a te husikád.
Don Gombóc2005-04-07 08:35:34 // 4151
Hát már nem is tudom mi legyen. Legközelebb megméretem megint és felveszem diktafonra mit gabógyázik erről a diagnosztikás csávó. Gábor! Igérem nem hasonlítom többet össze a futómű karakterisztikáját az azonos súlykategóriába eső Audival és Mercivel. Azok újonnan is úgy lengedeznek mint a csöcs.
Gábor1662005-04-07 08:29:12 // 4150
Charlie: Nekem elöl több, hátul kevesebb 10-10%-al, Az úttartásom jó, de hullámos úton bólogat és kanyarban nagyon billen az autó.
Gábor1662005-04-07 08:27:51 // 4149
granturismo: Nem tudom mennyire autó specifikus az adat, De mintha 40% alatt minősítenék elöl és 30% alatt hátul rosszra.
Charlie 1662005-04-07 08:22:24 // 4148
Nálam is akut a probléma, 43 és 40% , én viszont érzem hogy "úszik" a kocsi, és nagyobb sebességnél jobban elemelkedik mint kellene. MIvel volt viszonyítási alapom, én most tervezem a cserét.
granturismo2005-04-07 08:22:03 // 4147
Sziasztok.
Itt egy Brava mérése. Látszik hogy a bal első gátló lett rosszra mérve.
Gábor1662005-04-07 08:12:51 // 4146
Gomboc: Az érték nekem elöl 52%, hátul 28%. Az adat a minimákis talpnyomás arámya a statikushoz százalékban, ezt tudom, de egy 166-osnál mennyi az annyi (értsd: a jó) arról nincs információm.
Don Gombóc2005-04-07 08:06:06 // 4145
Gábor 166 Hali! Én mérettem de lehet hogy nem meséltem. Az eredmény egy teljesen idióta viszonyszámban jön ki, ami elől 42% hátul 36% volt ha jól emlékszem. Ez valami csillapítási százalék vagy mi a franc, magyarázta a diagnosztikás haverom, és lefordítva annyit jelentett hogy 90% százalékosak a csillapítóim. Ekkor nyugodtam meg mert amikor azokat a 40% körüli értékeket láttam a printelt papíron akkor beszartam hogy cserélni kell, pedig semmi rendelleneset nem éreztem.
zolee1452005-04-07 07:48:46 // 4144
Tegnap beszéltem valakivel aki azt mondta, hogy a felújító készlet csak a régebbi TS motoroknál jó, az újabbakban már eldobós a vezmódosító. Erről mit tudtok? A 145-ösöm '98-as, az alapjárati motor szerint már az újabb 1,6 TS motorral, ami a 156-osokban is van. Az enyémben működik a felújítós dolog vagy komplett vezmódosító csere kell?
mx2005-04-07 01:34:14 // 4143
Direktszűrőt érdemes tenni a 156-ba? Tapasztalat? Hova szerelendő, simán a légtömegmérő előtt a cső végére (ami a légszűrőházba csatlakozik)?
Barni1472005-04-07 00:38:58 // 4142
A hétvégén , ha minden összejön, nekiesek a hidrotőkék és szelepszárszimeringek cseréjének, motor kivétele nélkül. Ha esetleg van valakinek tapasztalata a cselekménnyel kapcsolatban, megoszthatná velem.
Gabesz2005-04-06 22:19:56 // 4141
Tényleg a fékfolyadék a hibás! De szerencséra csak a tartálytól vezető cső van áttázva/elernyedve,úgyhogy holnap csere. + a kuplunggal is van v.-mi ,holnapra okosabbak leszünk. Köszi a választ! Üdv!
GPti(V6)2005-04-06 21:09:21 // 4140
Ha szemben állsz akkor a bal oldalon az ablaktörlő alatti müanyag burkolat alatt
Majom2005-04-06 21:05:10 // 4139
Tudja valaki hol talalom a klima pollenszurojet? 146
Gábor1662005-04-06 20:00:03 // 4138
166-oson valaki méretett-e lengéscsillapítót, talpnyomás mérős műszerrel? Ha igen, milyen eredmény jött ki?
Robi2005-04-06 16:18:07 // 4137
Tudom én, hogy mi van a felújítókészletben. :) Én is arra gondoltam, hogy az anyaggal lehetne variálni, de egy percig se hittem, hogy egyszerű feladat.
Paco2005-04-06 16:15:57 // 4136
Azért nem. Csak úgy viselkedik mintha rossz lenne benne az alkatrész és nem optimális a motor működése.
Paco2005-04-06 16:14:12 // 4135
A felújító készletben pont ez van benne :-P Amúgy nehéz lehet legyártani, mert itt a hőterhelés is bagy, az is beleszámít, erősebb sem lehet, gyengébb sem, szerintem a mérete is korlátozott, szal nem egyszerű ügy. Csak az anyaggal variálhatsz, meg a menetszámmal.
admirális2005-04-06 16:07:48 // 4134
Elég baj, hogy nem találnak megoldást erre, és gondolom a mostani TS motorok is mind időzített bombával gördülnek le a futószalagról. Mindenesetre biztos megéri nekik garanciában cserélgetni, mert különben már áthidalták volna... Egyébként meg azon gondolkoztam, hogy ha rossz a vez.mód akkor abszolut nem is tudja ellátni a funkcióját, és úgy viselkedik, mintha nem is lenne benne alkatrész?
Robi2005-04-06 15:54:27 // 4133
És ha esetleg legyártatsz egy egyedi rugót, ami rugalmasabb, és nehezebben fárad el?
Paco2005-04-06 15:45:12 // 4132
Komolyan gondoltam :) A vezmod azért megy tönkre mert a 16V-ben nem megfelelő a tervezése. Egy idő múlva elfárad minél többet használod magas fordulaton annál hamarabb. A 8V-ben pl örök életű darab soha sem kell cserélni. Így ha használod az autót akkor előbb utóbb meg fogja magát adni olajtól és adaléktól függetlenül.....
Atek2005-04-06 15:44:55 // 4131
:-) lehet :-) Erre mi is gondoltunk, de csak nem ilyen barbár.
admirális2005-04-06 15:30:28 // 4130
OK. Végülis én is 10ezrenként cserélem az olajat, de adalékot még soha nem kapott.
admirális2005-04-06 15:29:32 // 4129
HOgy erre miért nem gondoltam......
Robi2005-04-06 15:27:38 // 4128
Akkor attól lett csapágyas, hogy az ürge tudta, hogy úgyis elveszik tőle a gépet, és ezért direkt kitaposta a belét.
Atek2005-04-06 15:25:31 // 4127
Kösz a választ! Elmentük megallgattuk a gépet a hang inkább egy szelepes motór hangjára hasonlít.Gázfröccsre a motor tortyog nem kapja fel a fordulatot egyből.Inkább felülről jön a hang mint a blokk felöl. 56 000 km van benne. Nem tudják mitől lett csapányas. Ez ilyen banki lefoglalt autó 1 590 000-et kérnek érte.
granturismo2005-04-06 15:23:08 // 4126
Jaja az én Boximon 1% címke van. A Bravon van 1.3%.
Don Gombóc2005-04-06 15:13:47 // 4125
1 méteren 1cm-eshet az a jó.
Paco2005-04-06 15:08:40 // 4124
De, lehet. Erre emlékeztem, de lehet, hogy rosszul. Számoljunk :) 10% az 10 méteren egy métert esik. Akkor 5% 20 méteren esik egy métert. Nekünk 40 méteren kell kb 50 centit esnie, tehát az 1-1.5 % a helyes érték :-P
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak