Mutasd

>> Szerviz2013-12-24

Kicseréltem az akkumulátort. A régi kapocs feszültsége három nap állás után 11,39V volt, ami kimeríti a "mélykisült" állapot fogalmát. Napi használatban is csengusz volt nulla alatt. Cserében az új sem éri el az elvárt 12,7V-ot annak ellenére, hogy kapott egy CTEK-es töltést az éjjel, bár ez lehet, hogy a műszer pontatlanságából fakad. Remélem bejön az Exide.

A hővédő "bugyi" nyújtható volt egy mérettel nagyobbra :-)

Régi akku:
Banner P6212 62Ah 540A (EN)

Új akku:
Exide EA770 77Ah 760A (EN)

Töltés alapjáraton:
13,47V

Töltés emelt (2000) fordulaton (?):
13,53V

>> Szerviz2013-10-26

A mai nap jó híre, hogy nem lett rosszabb mint volt. Ezt is megtapasztaltam, csak az álljon neki aki nem normális. Fontos! Az eLearn ugyan nem írja, de a hűtővizet le kell engedni. Legalább a felét.

A szívósorral együtt az LMM ill. a komplett működtető szerkezet cserélve lett. Az EGR korábban lett cserélve egy úr darabra. Szívó rendszer tiszta és új. Pityukoma autójából cseréltük (kölcsön) a következőket: Légtömegmérő, légmennyiségmérő, turbó geometria izé ill. gázpedál elektronia. Ezek sem vezettek eredményre. Az autó jelenleg a gyári sw-vel rendelkezik, tehát most full gyári és mindene jó. Ami még játszik: porlasztócsúcsok, turbó geometria mechanika.

Mindezek után van egy jól működő 2007-ig szerelt , jelenleg koszos, szívósor a tartozékaival, ha valakinek kellene...

>> Egyéb2013-10-20

Vásároltam Piritu cartárs javaslatára egy CTEK MXS 5.0 akku töltő- ill. regenerálót, aminek az akku-ra kötendő fix gyorscsatlakozó részét beépítettem az autóba. Marha jó találmány...
Egyúttal a sarukat is megpucoltam és kezeltem...

 
>> Szerviz2013-10-13

Megérkezett az Angol eBay-ről egy BMW-s alkatrészekkel foglalkozó emberkétől az alig használt műanyag szívósorom. Ezt 2007 közepéig tették a 16 szelepes Alfákba, állítólag ezzel a típussal nem szokott gond lenni. Fém lapátkák és mozgató mechanika akadásmentesen működik, némi olaj és koromsár eltávolítva a szétszedést követően brigéciol, csavarlazító, féktisztító, 3db poló, festőecset stb... segítségével. Belülről kb. új állapotra hozva. Lehet, hogy tök ugyan olyan mint amilyen benne van, csak jó ötletnek tűnt látni mielőtt szétbombázom az autót. Beszerelés az őszi szünetben.

2013. 10. 18.
Erhard meghozta a gyári tömítést, ezzel minden akadály elhárult a csere elől ami az Október 28-i héten fog megtörténni az őszi szünet alatt.

>> Szerviz2013-09-09

Elkezdtem szétbontani autót. Úgy néz ki holnap menetjavítás lesz az EGR csatlakozásánál. Magam is meglepődtem, de eléggé szét lehet kapni pill. szelep felől.

>> Szerviz2013-09-02

Ma LIMP-elt egyet az autó P1206-os hibával. 1-es kép szerint semmi baja a kocsinak, bár csak álló motornál néztem. Több leállítás-indítás után egy erőltetett tisztítás mellett döntöttem, aminek folyamata a 2-7. képeken követhető. Utána a 8. képen látható értékek fogadtak, ami furcsa az az eltömődöttség mértéke, mert felugrott 56%-ról 70-re. Tehát ez egy előre programozott érték, 85-90% környékén fog egy automatikus tisztítást végezni remélhetőleg.

>> Szerviz2013-08-19

Barátom intézett 4db, egy kocsiról származó, egyenletesen kopott 6-6,5mm-es profil mélységű gumi garnitúrát. A GoodYear Eagle F1-eket beszámították és a szerelési díjat is elengedték. Így került 40e Forintba.
Hát van különbség. Az újak komfortosabbak, halkabbak, később csúsznak fékezéskor ill. kevésbé tudom elpörgetni őket.
Soha nem veszek többé erősített oldalfalú (XtraLoad) gumikat. Lehet, hogy nem torzulnak annyira kanyarban, de szétverik a veseköveket.

>> Tuning és extra2013-08-19

Találtam egy kiskaput a rendszerben, miszerint nem Bose módban (A2-n nincs12V) beállított EQ tartja a beállítást Bose módban (A2-n van 12V). A sok próbálkozást, pénzt, adaptert, konvertert mind megspóroltam volna ha erre hamarabb rájövök. Bár ezt csak az új fejegységgel tapasztaltam.

 
>> Szerviz2013-08-19

Kíváncsiságból vissza kapcsoltattam az EGR-t. AZ összes rossz dolga visszajött. Ismét jelen van a 0,9Bar-on finom gáznál történő rángatás ill. a kelletlenebb felpörgés, turbó nyomás felépülés.
Szerény számításom szerint a gyári 4X7mm-es szűkítés megfelel egy db 14mm-esnek ami így is kevesebb mint felére csökkenti a kipufogó felőli cső keresztmetszetét. Tehát a gyártó is kompromisszumot kötött az EGR hasznos és káros tulajdonságai között.
Tovább feszítve a kompromisszumot, az EGR és kipufogó közé vágtam egy szűkítőt 0,5-ös alu lemezből 10mm-es lyukkal, tovább szűkítve a gáz útját.
Eredmény: nincs rángatás, nem pörög túl a turbó, nincs hibajel és megy is az autó.

>> Szerviz2013-07-28

Miután nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, visszatetettem a részecskeszűrőt. Nem lett szignifikánsan kevesebb a fogyasztás, max. 3-4dl, de az sem biztos, mert más volt a két tankolásnál a vezetési stílus, ill. a körülmények. Cserébe szürkén (?) kormolt mint egy átlag TDCI és a kipufogó hangosabb, morgósabb lett. A csatolt képen az hő érzékelő helyét pótló cucc látható, köszönhetően annak, hogy a mester levágta azokat korábban. A mélysége nem sikerült tökéletesen mert lötyögött benne a hőmérő, úgyhogy kellett gyártanom egy tűzkarikát alátétből ~7,5mm belső és ~13mm külső átmérővel :-( A MESTERnek ez vajon miért nem tűnt fel? Egyből mellette a nyomás különbség jel csöve !!!!