Kristyon - főkép
>> AutóápolásAlfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2020-12-26

Némi morajló hangot hallottam az autó bal elejéről. Csapágyra gyanakodtam, de úgy néz ki a féltengely hallatta magát. A belső oldalon szét csapta magából a zsírt. A gumiharang ép, viszont a bilincs hiányzott. Amennyire tudtam megtömtem grafitos zsírral, és gyorskötözővel rögzítettem a gumiharangot. Hiányzott egy kerékcsavar a bal első keréknél, végül is nem olyan nagy para, úgy is akartam kerékőrt rakni, így ezzel pótoltam.
Víszont azt felfedeztem, hogy a szélvédő mosó nem azért nem megy mert nincsen benne folyadék, hanem azért mert ennek a helyreállítását elsumákolták. Azért, hogy ne folyjon el a folyadék, összekötötte a két csöücsöt a szivattyún. A többit meg ott szabadon hagyták. Gondoltam márcsak annyira bekötőm, hogy legalább a szélvédőket tudjam mosni. Persze ahhoz, hogy a hátsó szélvédő tömlőjét rá tudjam kötni, majd fél méter tömlőt kellett betoldani. Az első szélvédőjé is csak épp, hogy elért a szivattyúig. Kötözgetés után teszt, a szivattyú felzúg, de sanos folyadékot nem szállít. Sem az egyik, sem a másik irányba. Igy most azt sem tudom, hogy egyáltalán jó helyre dugtam-e rá a tömlőket. A lámpamosó tömlőjét meg nincs is hova kötni, mert nem is lámpamosós tartály van beépítve. Ja és nyári szélvédőmosó folyadék volt a tartályban...
A lámpák, párátlanítás után, másnap délelőtt újra elkezdtek párásodni. A refi mögül levettem a takaró fedelet, hogy tudjon szellőzni. Este volt kiadós esső, amiben autóztunk, gondoltam na most rendesen tele lesz vízzel, de semmi, és azóta párának nyoma sincs. A kupakokat ezért nem is raktam vissza... (majd megpróbálok valami olyat gyártani oda aminél megmarad a szellőzés, és nem is megy tele porral.)

>> AutóápolásAlfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2020-12-23

Első alkalommal mikor voltunk megnézni az autót, akkor nem voltak bepárásodva a lámpái, elhozatalra viszont nagyon is durván. Ezt ma orvosoltam, legalább is páramentesítettem, de majd még meg kell keresni az okot, hogy miért jut be.
A start/stop rendszert nem vettem észre, hogy aktív lett volna, hibát ugyan nem jelez ezzel kapcsolatban, de elnézve az akkut, az nem start/stop-os, ahogy olvasgattam ezzel kapcsolatban, így nem is lesz aktív...

>> EgyébAlfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2020-12-22

70mai pro plusz kamerára esett a választás. A külömbség a pro-hoz képest annyi, a képre égeti a sebesség és GPS adatokat is. illetve valamivel nagyobb felbontással is bír, és beépített GPS-el rendelkezik. A tartókonzolt már a papirozáskor telepítettem az autóba, a kamerát csak elhozatalkor, így bőven volt ideje meghúznia magát a ragasztónak... Egyenlőre szivargyújtórol megy, de már rendeltem hozzá egy hardware kit-et.

>> Tuning és extraAlfa 147 Selespeed // 2020-11-11

Aliról rendeltem futófényes sötétített oldalindexeket. így a világos autón szerintem nagyon mutatós :)
Cserélni nagyon egyszerű...

>> SzervizAlfa 147 Selespeed // 2020-10-28

Sajnos csak eljött az ideje az akku cserének.
Eixide-re esett a választás a magas kapacitása miatt.
Már a múlt héten megrendeltem, ma hozta a futár.

>> SzervizAlfa 147 Selespeed // 2020-10-23

Cseréltem a hátsó féktárcsákat és fékbetéteket. A betétekben még lett volna, de a tárcsák már 2 tizeddel voltak a kopáshatár alatt, meg elég csúnyácskák voltak úgy egybevéve.
A jobb oldali nyeregbe az alsó csavart mintha már úgy ragasztották volna bele, látszólag nem most szakadt el, még is alig tudtam leveretni légkulcsal. A többi csavar meg simán indult villáskulcsal.
Beázás nyomait találtam a jobbos indexen. Szétszedtem kitakarítottam, de a krómozás is eléggé oda volt benne. Feltűnt, hogy valaki már megfúrta az alsó sarkát, hogy ki tudjon folyni belőle a víz. A beázási problémát kijavítottam de inkább vettem egy pár TYC füstüveges indexbúrát, és kicseréltem.
Eredetileg a jövő hétvégére terveztem a téliesítést, de a hajnali hidegek miatt előbbre hoztam. A téli szélvédő mosó folyadékot még februárban vettem. Ezt hétfőn már betöltöttem, mert kifogyott a tartály (Tök jó illata van :) ). A méretpontos gumiszőnyegek is bekerültek, bár a rögzítési pontjainak köze nincs a gyárihoz. Sajnos amit a szőnyegekhez kaptam rögzítőelemeket valahova elkevertem, de úgy tűnik nem csúszkálnak.
A nyári kerekeket úgy raktam el, hogy jelőlés szerint ugyan így kerüljenek vissza, mert átforgatásig még 2000km van bennük.
nyári gumikban: 22368km (2szezont futott)
Téligumiban meg nem tudni mennyi van. Mintázatra még elég jók. Nem is repedezett, viszont tíz évesek. Ezért a szezon után eldobós lesz.

 
>> Tuning és extraAlfa 147 Selespeed // 2020-10-20

Tegnap érkezett, ma beépítették a rendszámtábla világítás helyére rakható tolatást segitő kamerat.
A legmacerásabb része a vezetékeket kivezetni a kasztnin kívülre. Elég diszkrét, tetszik. Remélem hasznos is lesz...

>> Tuning és extraAlfa 147 Selespeed // 2020-10-20

A polírozás után sem voltam teljesen elégedett a lámpák teljesítményével, és a vetítési képe sem volt teljesen meggyőző, ezért vettem egy pár új lámpát. Úgy voltam vele ha jól világítanak, akkor csak simán kicserélem, de sajna összeszerelésükben is volt már egy kis baki. A tompított foglalatában a kupaknak annyira benyúlt a rögzítése, hogy billegett rajta az izzó.
Így még csúnyább volt a vetítési képe mint a gyári lámpának.
Maradt az átalakítás. Az új lámpakat könnyen melegítessel lehetett bontani, és már, ahogy a 156-nál korábban csináltam, kapott projektor.
Helyzetjelzőnek ledet szerettem volna bele rakni, érdekes módon a balosra nem reklamált, de a jobbos lámpába nem tetszett neki, és nem is adott neki teljes feszt. Gondoltam kiveszem a régi lámpákból, a balosból ahogy kivettem a H6W izzót rögtön meg is döglött. A jobbosba meg egy 4 wattos volt belerakva. Most ideiglenesen én is ezt raktam bele, és annak ellenére, hogy meg van feketedve, világít.

>> Tuning és extraAlfa 147 Selespeed // 2020-10-11

Próba képen beépítettem egy olcsó 2din-es fejegységet. Beépítéshez ezt a videót követtem, annyi külömbséggel, hogy inkább gyártottam egy ISO átalakítót, mintsem összegányoljam a gyári vezetékeket, és hiltiszalagot használtam a fejegység rögzítésére. Mert sem a videón használt, sem a beépítőkeret rögzítése nem tűnt elég jónak, illetve stabilnak. A GPS antenna jól működik a műzserfal alatt is. A multikormány gombjait jól be lehetett konfigurálni, és nem kelett hozzá megvenni semilyen plusz interfészt. A gombok világítását, a videó szerint a szivargyújtó világítására kötöttem. Amiben rossz volt az izzó, ezért nem is működött megfelelően, ezért még egy izzót is kellett itt cserélnem.
Jól néz ki, de aztán részemről kb. ennyi...
BOSE rendszer mellé valahogy nem az igazi, 1-es hangerőn is néha túl hangos, és a zene lejátszás közben van egy kis súgása, mintha rossz vételű rádiót halgatnék (magasabb hangerőnél ez megszűnik)... Gondoltam arra, hogy az aux kimenetét használom a fejegységnek, hátha így tisztább lesz a hang, de abból sajnos csak kettő van nek... (Lehet majd beszerzek egy kicsit komolyabb fejegységet, és akkor talán jól is fog szólni..)
Kicseréltem még az antenna gumi talpát. Idáig nem ázott be, remélem ez után sem fog...
Az emblémákat is lecseréltem, elől-hátul, meg még halovány kígyók kerültek fel az indexek alá...

>> EgyébAlfa 147 Selespeed // 2020-10-06

Utolsó tankolás után közvetlenül, alapjáraton néha furán bedadogott a motor (tegnap előtt). Hibát viszont csak tegnap este tárolt be, alacsonyabb fordulatszámnál, kövérebb gázadásra. Kezdetnek a kettes hengernél ellenőriztem a gyertyákat (jónak tűntek), majd kicseréltem a trafót. Csak most vettem észre, hogy a trafóról lelehet húzni a gyertykábelt. Na ez jó oxidos volt. Átnéztem a többi trafónál is, még kettőnél nézett ki ugyan így. Kipucoltam őket. Remélem jó lesz.
A kulcs hiba, meg gondolom abból adódik, hogy másoltattam kulcsot, hogy legyen egy tartalék, és az immo, meg az elektronika még a régi központi egységhez való benne.
Illetve megejtettem a kerekek átforgatását is, így kb 3000km után.