Mutasd

>> Tuning és extra2012-11-03

Ma kicseréltem a régi ledes helyzetjelző "izzókat" egy erősebb fényerejűre. A cserekor megint tanultam valamit: ezek az izzók polaritás függőek. Beszenvedtem a helyére az újat, majd próba és nem világít. Kiszed, majd egy próba foglalattal a régi akkumon sem világított. Még jó hogy 4db-ot rendeltem belőle -gondoltam. A következőt már beszerelés előtt teszteltem az oké volt. Beraktam a helyére és ez sem világított. Ekkor jöttem rá hogy csak meg kell fordítanom a foglalatban. Kipróbáltam az előzőleg rossznak hittet is, és az is jó csak -most már tudom- polaritás függő. A műszerfal hibát most sem jelez. Míg az előzőnél egy ellenállással oldották meg a CANBUS free problémát, itt már a 38db led áramfelvétele elegendő ahhoz hogy ne jelezzen hibát. Az első 3képen a régi a 4+5-ös képen az új szerzeményem. A 6-9 képeken az új "izzó" fényereje látszik.
Innen:rendeltem
Köszönöm a linket:Tibcsi166-nak :-)
Próbáltam úgy fotózni hogy látható legyen a különbség. Talán a 3. és a 6.-on látható a legjobban.

>> Szerviz2012-10-06

Ma megejtettem a Cartársak javaslatára a MAP szenzor tisztítást. Ha már ki volt szedve, akkor belenéztem a szívósorba is egy endoszkóppal. Ott is volt bőven a visszavezetett kipufogógáz kormos lerakódásából. A képekenl jól látszik hogy egyenletes rétegben mindenhol van belőle. Az 5-6-os képek kinagyítva vannak ezért olyan elrettentő a látvány. A 7. kép tükrözi a valóságot -ami nem vészes, csak a normál menyiségű lerakodás van a szívósorban.

>> Tuning és extra2012-09-24

2012. 01.16.-án azaz 4 napja előkerültek a gyárban elrejtett lovak. Vagyis a gyári butítás ill. még egy kicsi vissza lett írva a motor vezérlő elektronikába. Az OBD csatlakozón keresztül mindenféle megbontás nélkül. Nagyon sokat vívódtam a témában, olvastam itt-ott aztán Tibcsi166 ajánlására döntöttem. Füst nincs hátul, a fogyim meg úgy néz ki hogy csökkent, de majd egy hónap múlva már pontosabb értékeket tudok mondani. +30LE és + 70Nm. A hosszútávú működésről majd beszámolok.

Update: 2012.09.24.-én 120000km-nél a fogyasztásom a 7.02 l/100km. A remap után már 9000km került a vasba, azóta is teszi a dolgát. Annyi változott (az erőnléten kívül) hogy a fedélzeti szerinti fogyihoz előtte 0.2 litert kellett hozzáadni a valós értékhez, utána viszont 0.6 litert kell hozzá adni.
Ricsi mester munkájával maximálisan meg vagyok elégedve. DPF +EGR..stb minden gyári maradt. Az átlagos DPF regen 800km-ként van. A fogyasztás csökkent-e? Nem tudom., mert azóta élvezem a nagyobb nyomatékot:-) Végül is nem a spórolás miatt csináltattam.

>> Szerviz2012-09-14

Megérett a gyári akku a cserére. Tibcsi166 cartárs pár hónapot használt EXIDE 74Ah 680A-es ex akkuja került bele ( Ő vett egy nagyobbat a 2.4-be). Már a múlt telet is nehezen viselte, idén nyáron 2 hét állás után alig akarta életre kelteni a vasat.

>> Szerviz2012-07-19

Ma pollenszűrőt cseréltem, mert úgy vettem észre hogy ha belső cirkulációra van állítva a szellőzés akkor erősebben fúj a ventilátor mintha a levegőt a pollenszűrőn keresztül kellene szívnia. Mit ne mondjak rá fért a csere.
Lépésről lépésre: 1; kesztyű tartó kinyit. 2; a bal oldalon található kis fedél kipattint. 3;a nagyobb fedél kiszed. 4; alatta lévő szellőztető rendszer házán a pollen fedélből a csavar egy 5.5 mm-es dugókulccsal kiteker. 5; fedél felnyit, pollenszűrő kihúz. 6; majd végy egy porszívót + egy résszívó fejet és takarítsd ki a szűrő kihúzásakor beesett töménytelen falevelet, bogár hullát...stb.
Ezután told be az új szűrőt és a fentiekkel fordított sorrendben szerelj vissza mindent. Én az aktív szenes szűrőt vettem 3990 pénzért, de volt nem egész 2K-ért is csak az nagyon gagyinak nézett ki.Pl:nem volt masszív kemény kerete ami megakadályozza a szűrő összehorpadását. Ezért döntöttem a drágábbik mellett.
Pár kép a cseréről:

>> Tuning és extra2012-05-17

Ma felragasztottam az Alfacity matricát a hátsó üvegre -köszönöm Halesz- és kicseréltem a csomagtartó világítás szofita izzóit a neten rendelt magasfényű Ledesre. Köszönet a linkért és a bíztatásért:Tibcsi166-nak. A ledek darabja 290Ft volt postaköltséggel együtt. Fényereje pedig többszöröse a szofitának, áramfelvétele viszont töredéke. Minden 59 gazdinak ajánlom, mert a praktikumon kívül védi a mikrokapcsolót ami működteti a raktér világítást. Sajnos nagyon határra van méretezve, már nekem is tönkre ment és barkácsolás nélkül nem cserélhető csak a csomi zárral együtt horror pénzért.

>> Szerviz2012-05-05

A héten végre túl lettem a két első sárvédő rozsdásodó alsó peremének a javításán. Ami a gyárilag nem a helyére felragasztott védőfólia hiánya miatt következett be. A találkozókon néztem a többiek vasát, akinek a helyére sikerült a fóliát felrakni annak megvédte a küszöböt az idő vas fogának a nyomától. Kiszerelésre került a belső kerékdob, de alatta korróziónak nyoma sincs így ott kapott alvázvédőt, kívül pedig rozsdátlanítás, festés, lakkozás + felszerelésre került 2db gyári első sárvédő gumi, ami tavaly óta pihent a garázsban a polcon. Ezután már nem keni össze az oldalát a legkisebb szemerkélő esőben sem + télen a sós latyak nem a fém sárvédőre rakodik hanem a gumira. A 7. képen jól látszik hogy nem lóg ki a kaszniból így a vas karakterén nem változtat. Szerintem több a haszna mint amennyit esetleg módosít az összképen, de ez is gyári kiegészítő tehát ALFA így csak jó lehet :-) Már tavaly ősz óta húztam, halasztottam mert nem akartam megválni szeretett vasamtól egy napra sem, de győzött a józan ész: Hé Koma tovább nem húzhatod ha igazán szereted. Már pedig imádom még midig:-)

>> Szerviz2012-03-12

Ma megvolt a tervezett olaj + olajszűrő + légszűrő csere. Gyári szűrők kerültek bele. Az ECU-ban a szerviz intervallum lenullázásra került a diagnosztikai programmal. Legközelebb 30K múlva fogja dobni a menü: "change engine oil" jelzést, de azt nem várom meg max 15K és csere.

>> Szerviz2011-09-27

2011.09.27 / 107587km. Ma cserélve lett mind a 4 izzítógyertya. A hibajelzés megszűnt. Tárolt hiba törölve. A 4 közül egy teljesen KO volt, egy még langyított, de már nem sok volt neki hátra. Ezért úgy döntöttem hogy mind a négy cserére érett. Gyári izzító gyertyák kerültek bele.

>> Autóápolás2011-09-23

Eljött az ideje az első embléma és a pajzs cseréjének.2011.09.23/107452km. Mindkettő megkopott, fakult, kőfelverődésektől csúnya volt. Azt hittem hogy le kell szednem az első lököst, de a réseken befért a kezem. A régi pajzsot 6db csavar fogja belülről, a két középső igazán sz@r helyen van, de sikerült kiszenvednem. Az újban viszont pont azt a két csavar helyet hagyták ki. (két 5-ös csavar+két rézbetét a pajzsból). Így sikerült a tank súlyú vasat 0.05grammal csökkenteni. Azóta "megy mint állat" :-DDD