Kiégett a kilométerórában az egyik izzó. Kicseréltem abban is és a fordulatszámmérőben is mindegyiket.
Egyre több izzó kezdett kiégni a műszerfalamon és a középkonzolon. Végül már csak kettő világított. Mivel amúgy is tervben volt a nyagy változtatás, eljött hát az idő, hogy itt is frissítsük a dolgokat. A piros a domináns szín az autómon, a zölden világító műszerfal valahogy nem fért a képbe. Fehér számlapokat kapott, és teljes piros ledezést.
A szétszedés pillanatai.
Az elektromos ablakok kapcsolói, a tükörmozgató, valamint a fényszórómagasság állítóval sok gond nem volt. Utóbbiban volt egy zöld fényvezető plexi, ami kirepült belőle. Középen az elakadásjelző kapcsolónál sem volt igazán nagy gond, a kapcsolók, a kvarcóra és a nyitott ajtókat jelző téma is egyszerű eset.
Az első nehézségek a középkonzolnál akadtak. A 3 tekerő gombban zöld plexi van, valamint a középkonzol hátulja valami zöld cuccal le van kenve, amit egyszerűen lehetetlen eltávolítani. A gombok még kérdésesek, hogy hogy lesznek megoldva. A középkonzolnál egy megoldás van, mégpedig ha a lehető legközelebb, minden ikonhoz led kerül. Ez van... :-(
Bajuszkapcsolóról túl sokat még nem tudok írni, egyelőre negatív tapasztalat van... :-( Teljesen még nincs szétszedve. De ahol szétszedtem, ott sajnos nem jó dologgal találkoztam... Mégpedig a zöld plexire festett ikonokkal. Ez így feledős, valószínüleg új cucc lesz ide legyártva abból az anyagból, amiből az órák is készülnek.
Ma a középkonzol volt soron. Tehát itt az a baj, hogy levakarhatatlan (értsd se aceton, se csiszolás) zöld valamivel be van színezve az ikonok hátulja. Úgyhogy csak az a megoldás jöhetett szóba, hogy amilyen közelről csak lehet, piros leddel meg kell világítani. Persze kérdés volt, hogy mennyi piros jön át így is? Szerencsére annyi, hogy sötétben teljesen jó, világosban kicsit rózsaszínnek tűnik, de nem vészes.
A tekerőgombokkal is volt pici bibi. Míg gyárilag plexivel van a fény elvezetve hozzájuk, most ezt a megoldást nem lehetett alkalmazni. Ráadásul a gombokban zöld a plexi. Na, az kiugrott, és fehér fényáteresztő műanyag lap lett beledolgozva. És hogy fénye is legyen, kapott minden gomb egy-egy ledet.
Végül már csak a bajuszkapcsolók maradtak. Miután Teddytől telefonos segítséget kértem a szétszereléshez (amit ezúton is köszönök!!!!), pikk-pakk szétjött az egész. Itt a buktató a pici ikonos plexik voltak. Zöld plexire ráfestve az ikon. Na, ezzel kezdjünk valamit... A hátsó ködlámpa és az ablakfűtés kapcsolójának ikonja nem ilyen megoldásos, ott acetonnal leszedhető a zöld szín. De csak óvatosan, mert sok aceton szétkapja még a feketét is, aztán lehet újrarajzolni... A zöld plexire az a megoldás született, hogy vektoros progival meglettek rajzolva az ikonok, majd kilettek vágva méretre. Eléggé jól sikerültek, erről még nem csináltam képet, de majd lesz. Viszont az ablaktörlő és a fényszóró ikonok hiába lettek tökéletesek. Azokat sajnos nem tudtam a helyére rakni, mert íveltek. És egyfolytában kirúgták magukat. Nincs túl sok hely a rögzítésre sem. Ezekből sajnos az eredetiek kerültek vissza. Így ezek nem világítanak, mert a piros nem jön át rajtuk. Ha minden igaz, akkor a '98 utáni kapcsolók, amik nem világítanak, átlátszó műanyagból vanak, nem zöldből. Gondolom kompatibilis a kettő, úgyhogy akkor olyat kell szereznem. Ha valaki tudna segíteni, az sikítson!!!!
És végül elkészült a nagy mű. Nekem tetszik... :-)))
Azóta is imádom nézegetni, szerintem iszonyat jó lett.