Blog >> műszerfal

>> Egyébpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2023-07-03

Az utóbbi időben végre sikerült időt szakitíni a korábbi autóból megmaradt menetrögzítő kamera (70mai Smart Dash Cam Pro) beszerelésére és megkapta a már tavaly beszerzett dupla USB ajzatot is a beltérhez illő biros megvilágítással.

Pár hete ritkán rosszabb minőségű úton elkezdett zörögni valami a műszerfal környékéről. Hamar sikerült beazonosítani a forrást, a műszerfal tetején lévő "hangszórórács" és légbeömlő műanyag burkolata rezonált. Hétvégén kipattintottam és ragasztottam rá pár szivacsos filc anyagot. Eddigiek alapján a probléma megoldódott.

Ezen kívül nekiugrottunk a rács melletti nyitható tárolórekesznek is. A probléma sajnos a szokásos, az erős rugó miatt ahogy felcsapódik az ajtó hamar törik az olcsó műanyag és visszaesik a fedél. Olvasgattam az ügyben és mindenhol azt találtam, hogy a rugó van túlméretezve az anyagminőséghez. A törött résznél 3,5 mm-es lyukakat furtunk és a "tengelyt" a törött műanyag darabbal visszafogattuk egy gyorskötegelő segítségével. Nem szerettem volna a műszerfalat is furkálni és a különböző oldalakon megtalálható dupla tekercsrugós megoldást alkalmazni, így inkább a gyári rugóból visszatekertünk egy kört és máris sokkal-sokkal gyengébb lett, így a gyári megoldás szerint raktuk össze újra és tökéletesen működik újra a fedél, szépen tartja magát végállásban.

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2020-10-26

Gyújtó tekercshez kapcsolódó dugó cserélve. Korábban hideg indításnál 2-3 mp-ig kicsit ingadozott az alapjárat és később is a hangján is hallani lehetett hogy valami nem okes (rendszertelenül puffogot), így hát ránéztem a trafókra, pipákra és az egyik már nem tűnt jónak a külseje alapján. + A jobb szélső hengernél a két gyertya elkezdett olajban ázni. Rögtönözve kitakarítottam egy rongy és levegő pisztoly segítségével, majd levettem a szelep fedelet hogy pasztával meg tudjam kenni. Későbbiekben majd kap új tömítést, bár ez sem régi de még úgy is le kell majd vennem.
Azóta hogy ennyit tettem csak vele szépen egyenletesen indul és szép hangja is lett.

Másik a belső :
2 db műszerfal izzó cserélve újra, ebből egyik hol világított hol nem. A műszerfal közép levétele után a vissza helyezés sem volt álom mivel ez a korábban javított darab ott is tört ahol eddig még nem. Már nagyon elment felette az idő. Pedig óvatosan bántam vele, de úgy nézem ennek már mindegy volt. Gondolkodtam hogy keresek másikat bontottan hátha sikerrel járok, de aztán itthon volt egy ezüst színű amivel még vettem az autót. Ez egy ép darab, sosem kellett javítani csak nem illik annyira az összképbe a szín végett, pedig szép. Vettem mahagóni utánzatú fóliát és lesz ami lesz alapon le fóliáztam. Remélem tartós marad, első fóliázásom volt. Jól sikerült szerencsére.

- Tágulási tartály csere (új 50544421)
- Hátsó embléma
- Küszöbvédő fólia
- Külső hőmérő javítás (érintkező - ajtóátvezető)
- Műszerfalbetét cseréje

https://www.facebook.com/groups/701425233337555/permalink/1649301808549888/?comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22O%22%7D
https://www.alfaowner.com/threads/over-reading-external-temperature-solved.1114418/


179 980 km

>> Tuning és extrakiko // Alfa 156 SW Distinctive 1.9 JTDm TI // 2017-11-03

Műszereket es a burkolatokat kiseréltem a crosswagonba talalható luxory gold verzióba, a klímapanel is ki lett cserélve, ami viszont felvan készítve a páaszenzorra. Így indokolttá vált a szenzoros tükör beszerzése, illetve a kormánykapcsoló cserére, ugyan is az automata ablaktörlős verzióba más az chip ami benne van. Szélvédőt majd tavasszal kap amibe van integrálva a szenzor helye. A kábel megvolt a lámpánál csak vissza volt szigszalagozva, kicsomóztam, bekötöttem, s működik. Kapott króm kupakokat az ajtónyitó is, krómkeretet a váltószoknya, az oldalvilágítás és az első is. Kiegészítő fűtés hibátlanul teszi a dolgát, kb 1.5 perc alatt meleget ont magából, miközbe a hűtővíz 10 fokos csak. Már csak a tetőablak projekt várat magára és a létező összes extra amit lehetett rendelni benne lesz. Ciao

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2017-03-12

A héten végre nevemre került az Alfa, és több kevesebb sikerrel ugyan, de megpróbáltunk pár számomra idegesítő dolognak is a végére járni. Már az eredetvizsga alkalmával próbáltuk kideríteni az első futómű kopogásának okát, így rázópadon, terhelt futóművel, valamint csápos emelőn kilógatva is megvizsgáltuk, de igazán látványosan csak a bal felső "kis" lengőkar szilentjein érződőtt lógás. A jobb alsónál a gömbfej porvédő gumija ugyan ki van már repedve, de az még állt, mint Katiban a gyerek. Mivel az előző posztban már vázolt élethelyzetnek köszönhetően csak a legszükségesebbekre törekszünk - a régi énem már rendelt volna négy új komplett lengőkart, stabpálcákat, s talán még új stabrudat is, csak hogy megnyugodjon - első körben ezt a két szilentet cseréltük csak ki. A helyzet jelentősen javult, de még mindig van kopogás. Áprilisban műszaki, legkésőbb akkor ismét rázópadra kerül az autó, s remélem addig jobban ki is forrja magát, hogy könnyebben megtaláljuk a hibás alkatrészt. Mértünk lengéscsillapítót, és féket is, ekkor derült ki, hogy a kézifék sem csak érzésre darabos, de a jobb fele nem is igen fog, így került az autóra két új kézifékkötél a régiek helyett - ez most olyan, mint a vaj... Ezt követően elkerült az autó egy éjszakára a fóliás sráchoz, és a lehető legsötétebb fóliával le lett sötétítve az egész hóbelevanc a B oszloptól hátra. Jó lett, bár sötétben már kifelé se nagyon látni rajta - de legalább tuti nem lát be senki még nappal sem... :) Aztán legnagyobb meglepetésemre megjött a Pixelfix-től az új kijelző az infocenterhez, aminek beszereléséhez aznap még nem éreztem magamban kellő erőt, és milyen jól is tettem... Mert az, hogy szét kell bontani egy kicsit a műszerfalat, még önmagában nem riaszt el, volt már erre pár példa (sőt komplett műszerfal ki- be szerelésre is a Puntónál) eddigi pályafutásom során, de ekkor még nem volt világos, hogy miért is küldtek két ellenállást az új kijelző mellé. Mivel leírás nem volt hozzá, így gondoltam tuti más típusokba is stimmel ez a kijelző, hátha azokba kell, így gyorsan rögzítettem az új szalagkábeleit, és visszaszereltem az egész vackot a helyére. Ekkor jött a meglepetés, ugyanis olyan halványan pislákolt még a védőfólia eltávolítását követően is, hogy szinte jobb volt a régi elfolyt vacak. Miután már vagy harmadszor vettem ki, és ellenőriztem, hogy tuti helyén van-e a szalagkábel, vagy nincs-e valami egyéb kontakthiba, beugrott a két kis ellenállás amit küldtek hozzá. Gyors telefon a cégnek, probléma felvázolva, e-mailben pedig már küldték is, hogy az infocenter nyáklapján hova, és melyik ellenállást kell beforrasztanunk ha gyenge a kijelző. S láss csodát, majd kisüti szemem, olyan fasza lett a cucc... Végül megjött az autóhoz való rádió beépítő keret is, így átkerült a MINI-ből az USB-s Kenwood fejegység, mert utálom, és nem is igazán járt sikerrel az fm transzmitteres próbálkozás a megfelelő zeneszámok vállalható minőségű megszólaltatásának érdekében...

>> Tuning és extraricsko96 // Alfa 145 1.4 Twin Spark // 2015-10-25

Kicsit megkésve, no de nem túl későn írom ezt a blogbejegyzést. Már nyáron megejtettem a hátsó lámpabúrák cseréjét. Bontottan vettem 2 lexus design hátsó lámpát, szerintem elég csinosak, bár azért látszik hogy nem újak.

Aliexpress.com-ról rendeltem 1500 Ft / párért két színes Alfa emblémát, ami nem kifejezetten 145be való, de azért kellő ragasztóval és anyázással sikerült a helyükre rakni. :)

Belül két műanyag, a középső és a rádióbeszerelős-kesztyűtartós egységek lettek kicserélve, fekete színűre. Belső műanyagokat tekintve már csak a műszerfal van hátra ( azt is feketére ). Remélem hétvégén végre azt is lesz alkalmam megcsinálni.

Sajna nagynyomású mosás esetén beázik kétoldalt az ajtónál, pontosabban a hangfalaknál folyik be a víz. Fórumon kaptam a tippet, hogy az ajtó allján a gumit elhúzva a kifolyókat pucoljam ki, megtettem, de baloldalt továbbra is beázik. Majd ha szétszedem műszerfalat akkor kiszedem kárpitokat is, belülről is megpróbálom, hátha maradt még valami sár ott.

Ami a szervizelést illeti, jobb hátsó toronycsapágyat kell majd csinálni, amit Ferkéhez szeretnék vinni, illetve szintén Ferke által diagnosztizált a légtömegmérő hibája, amit jövőhéten intézek el. ( újat veszek )

>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-05-23

2 led égett a sokból, a foglalatok szarok voltak, nem is kaptam bele valót, de már a helyük is kopott volt, így bele forraszttattam a ledeket, megfelelő ellenállással persze, hogy ne haljanak ki 1 év alatt. Így ha minden fasza akkor örök élet a világítás, de hogy egyedi legyen, kértem kék színű ledeket. Hát kurva jól néz ki :D Igaz picit láthatóan gyengébb a fénye mint gyárilag volt, de nagyon jól néz ki. Csak bosszant hogy a filléres alkatrészekért és a 15-20 perc munkáért legomboltak 6 ezer pénzt :(
Ez van most. Legközelebb a középkonzol ledjeit cserélem, mert abból is kiégett néhány, és hogy egyforma legyen, oda is kékeket rakok. Utána a tükörállító és az ablakemelő kapcsolóhoz kellene kék led, kell 2 légbeömlő és teljesen újjá is lesz varázsolva a beltér :)

>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-05-08

Előző cikkemben írtam a vízhőfok problémáról. Kiderült, hogy nem gyári óracsoportom volt. Ami bent volt, annak a vízhőmérője 40-től 120-ig volt számozva, de a mutató az 50-130 osztású számlap szerint mozgott. Most, hogy a jó óra van bent, végre jó minden. Az új termosztát teszi a dolgát, víz hamar eléri a bűvös 90 C fokot és ott is marad, nem hűl vissza, és álló helyben sem melegszik tovább (ventillátor be se kapcsol). Előző termosztát jól beállt. Lassan melegedett a víz, de álló helyben addig melegedett, hogy bekapcsolt a ventillátor.
Ezen kívül a km óra is 220 helyett 260-ig volt írva és ez miatt csalt felfelé (mégse megy az 1.4 szívóbenzin 210-el :( :DDD ), és az üzemanyag szint jelző is kevesebbet jelzett mint kellene, de most jó minden. Vagyis majdnem minden, mert ez az óra csak 87.000 km-t ír ami zavar engem, mert egyrészt vicc egy 16 éves kocsinál, másrészt amiket írtam magamnak füzetbe alkatrész cseréket és javításokat km-el és dátummal, most nem jók, írhatom újra őket. De kárpótol, hogy ennek az órának a számlapjai körül van króm karika, amiért annyira odavoltam.
A bontott óracsoport 6.000 volt, a posta 1.500 ft.

>> Tuning és extraKTMGábor // Alfa 156 Sportwagon Distinctive // 2014-04-13

Nos nekem is volt egy kiégett izzóm a középkonzolban, ami annyira nem zavaró, de egy idő után csak megcsináltam :)
A ledeket kemény 140Ft/db áron vásároltam Gyáfrás Krisztiántól

A műszerfalon és az óráknál nem bonyolult a csere, egy-egy az egyben bele megy a foglalatba, a hőmérséklet szabályzóknál viszont más a foglalat, itt egy kis trükkhöz kell folyamodni. Ha T5 ledekről levesszük a műanyag házat akkor gond nélkül beleforrasztható a foglalatba, vagy közvetlen a nyákra is. Nem árt előtte megnézni hogy a LED melyik lába hova megy, a dióda miatt nem megy oda vissza mint a rizsszem izzóknál :)

A végeredmény a képeken látható. Van egy pink műszerfal is a képek között, ezt a narancs szinlap és a kék LED kombináció eredményezte... nem rossz de nem előnyös :D

No, szépen eltelt egy év a legutóbbi bejegyzés óta...

Mindegy, ugorjunk, "máma történt":

-a műszerfal a kormánytól balra :-) kész. A vészvillogókapcsoló eddig is rendben volt, a ködlámpáét még egyszer átnéztem:, ott a visszajelzőlámpa fénye picit foltos, de takarítással már nem javítható, val'sz'eg a színes fényvezető öntése miatt. De ez már szőrszálhasogatás, műszakilag perfekt. És - a fórumos kommentekből levezetve -szinte 100%, hogy bármilyen furcsának is tartottam, logikailag is jól működik ; gyárilag is úgy van, hogy már a helyzetjelzőnél kapcsolható ez első ködlámpa. Feladat: relét - mivel a fűtésé van benne - beszerezni, ehhez magamhoz venni ! (boltban, villamossági szerelőnél esély nincs, hogy bemondásra ismerjék, amúgy sem kizárt, hogy szám alapján a neten hamarébb találok...)

-elkapott ez a "nem igaz, hogy semmilyen szekció nem véglegesíthető" érzés és tényleg: a legmagasabb ponton kezdve találtam elfoglaltságot. Kapóra jött, hogy a mennyezeti lámpa/óra visszaszerelése valamiért nem jött össze korábban és csak ott lógott - így kiszerelhettem az "anternát" (pontosabban a talprészét) mintának. Alatta letakarítottam a 24 éves mocskot , természetesen meglátszik a helye, de ezen a tetőn esztétikailag nagyobb gondok is akadnak - szerencsére korrózió nincs a lyuk körül. A kábelt kimértem, jó. Az utastéri csatlakozója eltört, így azt levágtam, jön velem mintának, vagy a hi-fisnél vagy az utcánkban lévő két híradástechnikai bolt valamelyikében veszek a vezetékre, illetve leginkább a mostani rádiókhoz való csatlakozót.