A Giulietta kinyíló kijelzője nagyon menő, tetszik, de konkrétan szinte semmire nem jó. A navi térkép elavult, gagyi, USB-ről lejátszott zene infóit alig jeleníti meg, tolatókamerát nem lehet rákötni külön inteface nélkül, stb... Ha dynamic módba kapcsolom a DNA kapcsolót, az látványos, de nagyjából ennyi ami pozitívum számomra.
Elkezdtem beleásni magam a dolgokba, hogy hogyan lehetne felokosítani a készüléket, de úgy nagyjából sehogy. Ráadásul az, hogy kinyílik, nagyon tetszik, nem akarok a gyári rádió helyére egy nagy kijelzőt. Tudom, hogy van hozzá építőkészlet, de azt hiszem, eddig is inkább valósítottam meg (segítséggel) különleges, egyedi dolgokat, mintsem beálltam a sorba. Ez most sem fog változni. Nyilván nem ez az egyszerűbb mód, de hát ilyen vagyok. Nem véletlenül volt az előző autóm is 2 DIN-esre átalakítva... :-)
Szóval elkezdtem utánajárni a dolgoknak, és angol fórumon, egész pontosan az Alfaowner oldalon megtaláltam a választ a kérdésemre. Némi kompromisszummal ugyan, de lényegében megoldódni látszik az, amire vágyom. Lényegében a felnyíló funkciót megtartva, a TFT panelt eltávolítva egy hordozható kijelző kerülhet a keretbe, amely AUX-on keresztül össze lesz kapcsolva a gyári fejegységgel. Proxirendezéssel a nagy kijelzőről minden át lesz pakolva a műszerfalra, így a funkciók is megmaradnak.
Ezután jött a következő lépés, a legjobb fejegység, illetve hordozható készülék kiválasztása. Többen is az Atoto márkát javasolták, de azon belül is van több készülék, ami szóba jöhetett. Végül a P8 és P9 verziókra szűkült a kör. Mindkettőből van 7"-os, ennél nagyobb nem fér a felnyíló keretbe, viszont a funkciók tekintetében a tudásuk nem azonos. A P8 egy Linux alapú készülék, ami alapfunkciókat tud, illetve megy rajta a CarPlay / AndroidAuto is. Nyilván ezzel nem elégedtem meg, nekem teljes Android rendszer kell, így el is dőlt, hogy a P9 lett a befutó. Jött a következő lépés, a beszerzés. AliExpressen jelenleg durván 100ezer Ft-ért kapható (elméletileg akciós, 48%-os kedvezménnyel), de azért szétnéztem másfelé is. A jó öreg eBay már sokszor segített, nem volt ez máshogy most sem. Találtam egy példányt, elégé jó áron, ami bár ki lett bontva, de üzembe nem volt helyezve. Az eladó értékelése is kifogástalan, egyetlen negatívum, hogy EU-n kívüli országból küldi. De még így is, áfa megfizetése után is jó áron fog hozzám kerülni. Némi alku is belefért, így szállítással együtt nem egészen 50ezer forintért hoztam el a készüléket, mely már úton is van felém.




A fekete felnikre lett vevő, de amíg nem veszek másik kerekeket, addig is kell valami az autó alá. Föckös volt segítségemre, akitől kölcsönkaptam a gurulókat.


Nem tagadom, szoktam gyorsan hajtani, előfordul, hogy városban is. De az elmúlt több, mint 27 évben, mióta vezetek, mindig megúsztam, sosem fizettem emiatt büntetést. Hát, most ez is eljött...
És tudom, hogy nem olyan régóta, de van fix traffipax ezen a helyen. Ez egy sima kigyorsítás volt, hogy beférjek a másik sávban lévő autó elé. Sikerült. 50 helyett 67 km/h-val mentem. 50ezer. :-(



Megtörtént a vásárlás utáni kötelező szervizelés. Olaj- és vezérléscsere, na meg gyújtógyertyák cseréje volt. Ezen kívül javítva lett a menetfény, immár tökéletesen működik, nem kell lámpákat cserélnem. Szerencsére csak kontakthiba és vezetékprobléma volt, 20ezer forintból megoldva.
Van azért némi üröm is az örömben. Azt tudtam, hogy az egyik felni javítva volt, de eléggé gány munkát sikerült végezni. Amúgy is le akartam cserélni a kerekeket, de így ez gyorsabban fog megtörténni. Illetve azt is tudtam, hogy a jobb eleje sérült volt az autónak. Hát, sajnos a javítás nem volt teljesen szakszerű, itt-ott hiányoznak alkatrészek és emiatt ezen még kell majd dolgozni. Szerencsére minden javítható, de kell vele foglalkozni.
Km óra állása: 88350
Az autó nem teljesen tiszta, de azért lőttem róla egy gyors sorozatot.












Egy ideje bizgatta a fantáziámat, hogy milyen lenne egy Giulietta QV-t birtokolni. Korábban többször vezettem ilyet, és tetszett, de millió ok miatt nem jött el az autócsere ideje. Főleg amiatt, hogy a 156-os nagyon hozzám nőtt és eléggé nehezen szántam rá magam, hogy meghirdessem.
Ennek a QV-nak a hirdetése nagyon felkeltette a figyelmem. Egyrészt az alacsony futása (88000 km), másrészt a magas extramennyiség miatt, bár ez utóbb kiderült, hogy ennek egy része nem volt igaz. Sebaj, ami kell, az benne van. Főleg a tetőablak, ami kitétel volt, hogy mindenképpen szükséges!
George segítségét kértem, hogy jöjjön el velem megtekinteni az autót. Elég rossz idő volt, egész nap esett az eső, de azért jó alaposan megnéztük. Az ára nem volt olcsó, de nem is volt durván túlárazva. A kocsi átnézése közben apróbb hibákat találtunk, de minden könnyen orvosolható. A legnagyobb hiba, hogy az első fényszórókban a menetfény nem működik. Mivel a lámpa kanyarkövető xenonos, még bontottan is jelentős az ára. Ez egy alkualap volt és emiatt sikerült is komoly összeggel lejjebb vinni az árát. A kereskedés ügyvezetője megértette a problémát, utánanéztek ők is az áraknak, így belementek az alkuba. Nagyon jó fejek voltak, nagyot beszélgettünk velük, miközben az autót nézegettük.
És végül megvettem.
Tetszik. :-)
Az autó előéletéről annyit tudni, hogy anno Németországban lett forgalomba helyezve, majd 2023-ban érkezett Magyarországra, valahol Pécs környékén használták, aztán a tulaj beszámíttatta valami autóba.
Update: Sikerült megtalálni az előző tulajt, aki holland származású , itt él Magyarországon. Kiderült, hogy kb 13ezer km-rel ezelőtt új fékbetéteket kapott az autó, illetve egy új turbót. Nála maradt a kódkártya, ezt majd eljuttatja hozzám.












16 év, 2 hónap, 5 nap. Ennyi ideig volt nálam a kis kormos. Nagyon szerettem, nem véletlenül maradt ilyen sokáig.
Pontosan érkezett a vevő. Kiálltam a garázsból az autóval, aztán elkezdték nézegetni. Olyan jó másfél órát tartott a mustra, kérdések, válaszok, stb. Kicsit laposak voltak a kerekek, látszik, hogy nem nagyon használtam mostanában az autót. Kerékfújás után a próbaúton mondtam, hogy kicsit lépjen oda a gázra. Megtette. Hát, egyrészt meglepődött, másrészt onnantól fülig ért a szája. :-)
Hazafelé menet kérdeztem, hogy akkor hogy érzi, mi a terv? A válasz az volt, hogy viszi, így megkértem, hogy az utolsó utamat megtenném akkor még vele. Termesztésen nem ellenkezett, megértette. Tettünk még egy kört, picit még autóztunk. Bitang jó verda ez még mindig, nagyon fog hiányozni.
Az új tulajtól ígéretet kaptam, hogy látni fogom még. Regisztrálni fog ide is, illetve találkozókra is jön majd. Mikor hazaért, küldött egy üzenetet, ezt le is mentettem, berakom a blogba.
Mindkét lányom sírva búcsúzott el tőle és én is megkönnyeztem. Kapott puszit a nózijára is.
Üres a garázs. Hiányozni fog...
Egy korszak lezárult, de az élet nem áll meg. Lesz majd, ami az űrt pótolni fogja.


Kivételesen kettesben, nagyobbik lányommal érkeztünk a rendezvényre. Iszonyat meleg volt. Ezt tényleg csak árnyékban lehetett kibírni.
Amúgy jókat beszélgettem régen látott ismerősökkel. És hát a Junior...? Hmm. Szép a színe...










Ismét Olaszországban jártunk. A légtömegmérő cseréjének köszönhetően a fogyasztás határozottan jobb lett, mint volt. Caorle volt az úticél, de jártunk Portogruaroban, Velencében és Bibioneban is. Amikor indultunk, nem sokkal később a km óra számlálója 222222-t mutatott.











Jövő hónapban ismét Olaszországba megyünk, és bár az elmúlt évben nem ment sokat az autó, de jobbnak láttam elvinni egy átvizsgálásra. Na meg időszerű volt az olajcsere (levegőszűrő, pollenszűrő, stb) is, így az is meg lett oldva. A jobb első ablakemelő tavaly nyár óta nem működött, most javítva lett. Illetve kértem egy futóműbeállítást, mert a kormány nem állt teljesen középen egyenes menetben. Átvizsgálás, számítógépes kiolvasás során kiderült, hogy a légtömegmérő is megadta magát. 222ezer km van az autóban, még a gyári volt benne. Most megint nincs korom és ismét jó erőben van az autó.