Az autó nem teljesen tiszta, de azért lőttem róla egy gyors sorozatot.












Egy ideje bizgatta a fantáziámat, hogy milyen lenne egy Giulietta QV-t birtokolni. Korábban többször vezettem ilyet, és tetszett, de millió ok miatt nem jött el az autócsere ideje. Főleg amiatt, hogy a 156-os nagyon hozzám nőtt és eléggé nehezen szántam rá magam, hogy meghirdessem.
Ennek a QV-nak a hirdetése nagyon felkeltette a figyelmem. Egyrészt az alacsony futása (88000 km), másrészt a magas extramennyiség miatt, bár ez utóbb kiderült, hogy ennek egy része nem volt igaz. Sebaj, ami kell, az benne van. Főleg a tetőablak, ami kitétel volt, hogy mindenképpen kell!
George segítségét kértem, hogy jöjjön el velem megtekinteni az autót. Elég rossz idő volt, egész nap esett az eső, de azért jó alaposan megnéztük. Az ára nem volt olcsó, de nem is volt durván túlárazva. A kocsi átnézése közben apróbb hibákat találtunk, de minden könnyen orvosolható. A legnagyobb hiba, hogy az első fényszórókban a menetfény nem működik. Mivel a lámpa kanyarkövető xenonos, még bontottan is jelentős az ára. Ez egy alkualap volt és emiatt sikerült is komoly összeggel lejjebb vinni az árát. A kereskedés ügyvezetője megértette a problémát, utánanéztek ők is az áraknak, így belementek az alkuba. Nagyon jó fejek voltak, nagyot beszélgettünk velük, miközben az autót nézegettük.
És végül megvettem.
Tetszik. :-)
Az autó előéletéről annyit tudni, hogy anno Németországban lett forgalomba helyezve, majd 2023-ban érkezett Magyarországra, valahol Pécs környékén használták, aztán a tulaj beszámíttatta valami autóba.
Update: Sikerült megtalálni az előző tulajt, aki holland származású , itt él Magyarországon. Kiderült, hogy kb 13ezer km-rel ezelőtt új fékbetéteket kapott az autó, illetve egy új turbót. Nála maradt a kódkártya, ezt majd eljuttatja hozzám.












16 év, 2 hónap, 5 nap. Ennyi ideig volt nálam a kis kormos. Nagyon szerettem, nem véletlenül maradt ilyen sokáig.
Pontosan érkezett a vevő. Kiálltam a garázsból az autóval, aztán elkezdték nézegetni. Olyan jó másfél órát tartott a mustra, kérdések, válaszok, stb. Kicsit laposak voltak a kerekek, látszik, hogy nem nagyon használtam mostanában az autót. Kerékfújás után a próbaúton mondtam, hogy kicsit lépjen oda a gázra. Megtette. Hát, egyrészt meglepődött, másrészt onnantól fülig ért a szája. :-)
Hazafelé menet kérdeztem, hogy akkor hogy érzi, mi a terv? A válasz az volt, hogy viszi, így megkértem, hogy az utolsó utamat megtenném akkor még vele. Termesztésen nem ellenkezett, megértette. Tettünk még egy kört, picit még autóztunk. Bitang jó verda ez még mindig, nagyon fog hiányozni.
Az új tulajtól ígéretet kaptam, hogy látni fogom még. Regisztrálni fog ide is, illetve találkozókra is jön majd. Mikor hazaért, küldött egy üzenetet, ezt le is mentettem, berakom a blogba.
Mindkét lányom sírva búcsúzott el tőle és én is megkönnyeztem. Kapott puszit a nózijára is.
Üres a garázs. Hiányozni fog...
Egy korszak lezárult, de az élet nem áll meg. Lesz majd, ami az űrt pótolni fogja.


Kivételesen kettesben, nagyobbik lányommal érkeztünk a rendezvényre. Iszonyat meleg volt. Ezt tényleg csak árnyékban lehetett kibírni.
Amúgy jókat beszélgettem régen látott ismerősökkel. És hát a Junior...? Hmm. Szép a színe...










Ismét Olaszországban jártunk. A légtömegmérő cseréjének köszönhetően a fogyasztás határozottan jobb lett, mint volt. Caorle volt az úticél, de jártunk Portogruaroban, Velencében és Bibioneban is. Amikor indultunk, nem sokkal később a km óra számlálója 222222-t mutatott.











Jövő hónapban ismét Olaszországba megyünk, és bár az elmúlt évben nem ment sokat az autó, de jobbnak láttam elvinni egy átvizsgálásra. Na meg időszerű volt az olajcsere (levegőszűrő, pollenszűrő, stb) is, így az is meg lett oldva. A jobb első ablakemelő tavaly nyár óta nem működött, most javítva lett. Illetve kértem egy futóműbeállítást, mert a kormány nem állt teljesen középen egyenes menetben. Átvizsgálás, számítógépes kiolvasás során kiderült, hogy a légtömegmérő is megadta magát. 222ezer km van az autóban, még a gyári volt benne. Most megint nincs korom és ismét jó erőben van az autó.
Végre sikerült eljutni a Grandvoice műhelybe. Az új fejegység bekerült a helyére, közben kiderült, hogy az erősítő gyengélkedik, így az meg kiszerelésre került, javítása következik.



A régi már majdnem 10 éves, és egyre inkább érezhető rajta a kor. Lassú, nem csatlakozik Wi-Fi-re, akadozik. Eljárt felette az idő, eljött a csere ideje.
Nem ragaszkodtam volna ismét androidos fejegységhez, de végül úgy alakult, hogy mégis azt vettem.
Évek óta nem jutottam el AlfaCitybe, és idén is rezgett a léc munka miatt, de végül csak odaértünk. Nekem tetszik a sziget, és nagyon jól sikerült a rendezvény. Vályi Pista hatalmas arc, nagyon tud mesélni, az égető napon állva még több órán keresztül szívesen hallgattam volna.
Sok képet nem csináltam, de látszik, hogy a telefonom kamerája nem volt elemében (lesett róla a külső lencse, szörnyű minőségű képeket készített).






Megjártuk Olaszországot. Tengerpart, Lido di Spina volt az úticél, de azért jártunk másfelé is. Megnéztük a Mirabilandia vidámparkot, Comacchiot, Trevisot és érintőlegesen Padovát és Argentát is.Valamint egy helyi szervizt, mert ahogy előző blogbejegyzésemben írtam, az akku megadta magát.
Hazafelé Padova mellett még egy paparazzi fotó is készült rólunk az autópályán, az egyik Facebook csoport tagja által. :-)









