Akárhogy néztem, egyszerűen nem tudtam megbarátkozni az első nagy rendszámmal. Aztán a mérleg másik oldalán az volt, hogy nem egyszerű elintézni a "B" típusút. Hónapokig gondolkoztam, hogy mi legyen, végül úgy döntöttem, hogy szánok rá pénzt, álljunk neki, legyen kicsi a rendszám elől!
16 éve csináltam végig a procedúrát, gondoltam, hogy azóta van változás, így első körben beszéltem olyanokkal, akik már intézték mostanában a dolgot. Hivatalosan Budapesten nem igazán lehet ezt megoldani, sőt, országos szinten is alig. Így maradt a féllegális, azaz pici plusz juttatással, kapcsolatokon keresztül. Végül két hely maradt ami szóba jöhetett, Zalaegerszeg és Győr. Az anyagi vonzatot tekintve Zalaegerszeg lett volna a kedvezőbb (bár a távolság miatt nem sokkal), sikerült is időpontot intézni, majd egy nappal a szemle előtt eltűnt az ember. Onnantól se üzenetre nem válaszolt, se a telefont nem vette fel. Jó, akkor legyen Győr...
A megbeszélt helyen és időben megjelentem Győrben. Kb másfél óra várakozás után az összekötő hívott, hogy van egy kis probléma, valami közbejött, mégsem tudjuk ezt aznap megoldani. Menjek haza, 4 nappal később lesz a dologra lehetőség. Ez így kapásból plusz 300 km... Nem volt őszinte a mosolyom. De megígérte, hogy a végösszegből levonja az üzemanyagköltségem, mert ő hibázott. Ez valóban így is lett. Végül ma reggel megtörtént a szemle, megkaptam a hivatalos papírt. majd délután az okmányirodában elindult a folyamat. Az ügyintéző nem volt a topon, kellett neki segítség, de végül megoldotta a dolgot. Igaz, közben kétszer kiküldött az autóhoz, mert le kellett már most adnom az első rendszámot (16 éve akkor kellett mikor megérkezett az új), aztán meg valamiért kellett neki a regisztrációs matrica száma, de nem találta a rendszerben. Mindegy, a nehezén túl vagyok és most kb 2 hétig legálisan járhatok első rendszám nélkül. :-)
Az anyagi rész... Nos, ha ezt hivatalosan végigcsinálom és tegyük fel, sikeres lesz a szemle, akkor lehet, hogy beljebb vagyok 15-20ezer forinttal. De semmi garancia nincs rá, hogy nem hajtanak el a végén, akkor bukom a belefektetett időt és pénzt. Így meg biztosra mentem, igaz a plusz 300 km nem volt betervezve. Lényeg, hogy a tábla gyártás alatt, ez is megoldódott.


Mindenkinek van egy keresztje, azt hiszem az enyém az autó akkumulátora lesz... Történt, hogy tegnap lemerült az aksim. Egy 2 órás út után leállítottam az autót, majd 5 perccel később nem indult be. Se kép, se hang, mindez 150 km-re otthonról... Sikerült segítséget kérnem és bebikáztuk az autót. Izgultam, hogy ne legyen gond visszafelé, de végül megtettem az utat hibátlanul, igaz, meg sem próbáltam leállítani az autót. Egyenesen Budavári Csabihoz mentem a műhelyébe. Ő rámért az aksira, a műszer azt mutatta, hogy az bizony teljesen halott. Úgyhogy aksicsere. Én már nem is számolom, hogy az elmúlt években hány akkumulátort vettem... Otthagytam az autót, kértem, nézze azért át, hogy van-e esetleg még valami probléma. Ma mentem érte, szerencsére minden hibátlan, a generátor is tökéletes. Mopar akku volt a kocsiban, ha ez még gyári volt, akkor elment 13 évet. Csabi megnyugtatott, hogy a következő nem fog ennyi ideig kitartani. :-D
Bekötötte a menetrögzítő kamerámat is, plusz a múltkor ki lett cserélve a fejegység is, de arról elfelejtettem blogot írni, azt is ide veszem.

Kaptam. :-)
Köszönöm WarbiRunner (Gyuri)!
És most kiderült, hogy a bal oldali is rosszul van felrakva. De hamarosan ismét mindkét oldalon fent lesz a QV embléma.




Az autóban gyárilag nem volt hátul könyöklő. Viszont a lányaim miatt meg jó lett volna, ha van, nekik azért úgy kényelmesebb talán utazni hátul. A vecsési (illetve most már kávai) Alfa bontóban volt egy példány. Bár iszonyatosan koszos volt, de amúgy jó állapotúnak tűnt, úgyhogy elhoztam. Egy jó alapos takarítás után ma bekerült az autóba.








Mikor megvettem az autót, volt benne egy leharcolt, rettenetesen mocskos, szakadt szőnyeggarnitúra, ami ráadásul állandóan csúszkált. Ez nyilván csere érett volt, de nem találtam olyat, ami igazán tetszene. Végül AlfaCityben az Alfadepó standján megláttam azt, ami kell nekem. Szolid és illik az autóba. Fekete szegély, piros cérnával, pont mint az ülések. Tökéletes.

Nagyon jól éreztem magam. Ez köszönhető annak is, hogy az időjárás nagyon jó volt és hogy sok, sok régen látott ismerőssel beszélgettem. Többek között találkoztam MEO-val is, aki osztálytársam volt szakközlápiskolában. :-)
És találtam egy kis csomagot az autóm szélvédőjére rakva, amit külön köszönök. :-)












Olykor szükség van rá, úgyhogy szerintem jó áron sikerült beszereznem egyet. Ennyit bőven megért. Még júniusban került hozzám, de ma volt végre időm felpróbálni az autóra, na meg ma fizettem ki.


Megvolt az első hosszabb út a QV-val. Hibátlanul teljesítette a távot, de hát miért is lett volna ez másképp? Az utazás alatt került bele az autóba a 90ezredik kilométer. És valahol leesett a jobb oldali QV háromszög a sárvédőről. Ezt majd pótolni kell.
Grado volt az úti cél, ott volt a szállásunk, de jártunk Miramar, Palmanova, Cividale, Monfalcone, Lignano és Trieszt városokban is.
Kis összegzés: 8 nap alatt 1614 km-t mentünk. Ezalatt 132,17 liter benzin fogyott el. Átlagban 8,2-t fogyasztott az autó (érdekesség, hogy a saját computer 7,8-at írt).











