Tagok >> Poló >> 156 2.0 TwinSpark Distinctive >> Blog
- Típus:156 2.0 TwinSpark Distinctive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:sötétkék (blu cosmo metal)
Újabb 2 évre megkapta. Forgalmi engedély betelt, így újat kellett kérni a Kormányablaknál.
217.055 km-nél cserélve lett az olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő és a fékolaj.
Fuchs Titan Race Pro S 10W60 motorolaj
Ricambi Originali olajszűrő
Ricambi Originali levegőszűrő
Fuchs Maintain DOT514 LV fékolaj
~40.000 Ft
Eléggé lehetett már érezni az autón, hogy a lengéscsillapítók elfáradtak. Még az eredeti 1999-ben a gyárban beszereltek voltak benne.A gumikat is félrekoptatta. Elvittem futómű állítására, ahol azt mondták, az értékek jók, hiába állít rajta, dőlnek befelé a kerekek.
Ezért az idei műszaki vizsga előttre beterveztem a futómű cserét. Sajnos nem bírta ki addig és a jobb hátsó rugótányér megadta magát. Szerencsére a mankókerékkel haza tudtam vele jönni.
Elvileg a sportcsomagos rugó és a normál lengéscsillapító nem házasítható össze, ezért próbáltam a gyári alkatrészeket beszerezni. Korábban érdeklődtem az Elaforgnál, rendelhető a rugó, a toronyszilent és az első lengéscsillapító. Hátsót sajnos nem kapni. Tutti.ch oldalon találtam egy pár eladó új gyárit, melyeket meg is vásároltam. Az Elaforgtól akkor nem kértem a többi alkatrészt, ami hiba volt. Idén érdeklődtem újra és már rugót se lehet kapni. Ezeket Olaszországból sikerült megvásárolni. Eibach a gyári rugó. A toronyszilentek közül az elsőket az Elaforg hozta tartókonzollal együtt elég jutányos 15.000 Ft / db áron. A hátsókat Németországból rendeltem a hátsó porvédőkkel együtt. Ezeken kívül kellett még néhány gumialkatrész a rugók alá és fölé, illetve néhány csavarból is vettem újakat.
Ha már ennyi minden cserélve lesz, volt itthon egy gyári új hátsó stabilizátor rúd, vettem hozzá két gyári stabpálcát is, 4 új keresztlengőkart (2 db TRW, 2 db Meyle) és 2 db TRW hosszlengőkart. Első futóműben a szilentek és a gömbfejek rendben voltak.
Ha esetleg valakinek szüksége lenne a cikkszámokra:
60656311 rugó első
60656313 rugó hátsó
60656819 lengéscsillapító első
51755238 lengéscsillapító hátsó
60625003 toronyszilent konzollal jobb első
60625004 toronyszilent konzollal bal első
60663773 toronyszilent hátsó
60650551 lengéscsillapító porvédő gumiharang
60650550 lengéscsillapító porvédő gumiharang
60656522 stabilizátor rúd hátsó
60613575 stabilizátor pálca
60629903 keresztlengőkar hátsó első
51749913 keresztlengőkar hátsó hátsó
51777717 hosszlengőkar jobb hátsó
51777718 hosszlengőkar bal hátsó
60624994 gumigyűrű első rugó fölé
46746068 gumigyűrű első rugó alá
60613567 gumigyűrű hátsó rugó alá
60625097 hátsó futómű csavar rövid
60616479 hátsó futómű csavar hosszú
Januárban lejárt a műszaki. Gondoltam kihasználom a COVID adta lehetőséget és húzok rajta néhány hónapot, úgysincs sokat használva az autó. Július elején kértem időpontot és július 25-re kaptam. Sajnos az előműszakin a kéziféknél eltérést mértek a két oldal között és a 2 hátsó gumi fékcső ki volt repedezve. Kaptam új időpontot augusztus 17-re. Addigra a hibák ki lettek javítva.
Előműszakin 2 dolgot jegyeztek fel. 2 hátsó gumi fékcső repedezett és kéziféknél 50% eltérést mérnek a két oldal között.
Elaforgtól rendeltem 2 db gyári új fékcsövet és 2 db gyári új kézifékkötelet. Ha már meg van bontva, cseréljük ki a fékfolyadékot is (Tutela).
A klíma nem igazán hűtött, így az is fel lett töltve. 220g gáz jött le belőle és 650g lett visszatöltve Kozinál.
Az első fékbetétek ebben is kicserélődtek Ate Ceramic-ra, nincs többé fékpor :)
Kapott 2 liter Tutela váltóolajat, 5 liter Selénia Racinget, gyári olajszűrőt.
Új Bosch lambdaszonda.
Az alját és az üregeket kifújtuk Mike Sanders üregvédővel.
Visszakerültek a dobbetétek, végre kezd újra autó lenni :)
Km: 207.444
Néhány új alkatrész.
Olaj csere Castrol Supercar 10W60 és gyári olajszűrő.
Vezérlés szett.
Km: 204.343
Karosszéria munkálat után a padlólemez utastér felőli részét színre fújtam. Alapozó, szín, lakk. Előtte a gyári kikeményedett zajcsillapító anyagot feltörtem, teljes mértékben eltávolítottam.
Ezután zajcsillapító anyaggal fedtem be az egész padlólemezt.
A padlólemez és a szőnyeg közötti gyári zajcsillapító anyagokat újakra cseréltem.
Ezután kezdődött az autó belsejének visszaszerelése.
Régóta szívok a rozsdával. Ha annak idején nem egy balfaszhoz viszem el, akkor talán nem lett volna gondom vele többet. De hát jó karosszériást találni nem könnyű. Tavaly szerettem volna megcsináltatni, de Valler Laci bácsi csak hitegetett, 2 hét múlva menjek vissza, 3 hét múlva érdeklődjek... Mondhatta volna az elején, hogy nem vállalja.
Idén kerestem másik szakembert. Kozi’s Garage ajánlásával sikerült találnom egy párost Mosonmagyaróváron, akik vállalták az autóm javítását. Küszöböket kellett cserélni, hátul a javítóíveket és a padlólemez egy részét, illetve a jobb első futómű mögött kellett javítani a doblemezt és a 2 első lökhárítótartót kellett cserélni.
Kellett vennem egy bontott rozsdamentes padlólemezt küszöbökkel. Ilyet Érden találtam, 70.000 Ft plusz szállítás. Nem nekem kell fuvarost intéznem, teljesen jó. A hiba annyi volt, hogy a megbeszélt időponthoz képest 1 hetet csúsztak, viszont minden nap azt mondta, hogy ma visszük. A lényeg, hogy meglett és szép állapotút sikerült kapnom. A szállítás +20.000 Ft volt.
2 hetet állt a karosszériásnál az autóm padlólemezre várva és további 2 hetet vett igénybe a munka.
Alvázvédő után kapott 1 réteg FluidFilmet is.
Köszönet Kozinak a jobb első futómű ki- és visszaszerelésért.