Blog >> izzó

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2019-09-17

Kicseréltem az olajat, és az olajszűrő. egyuttal volt egy kis szivárgás az egyik olajhűtőhöz vezető cső tövénél, ezt is orvolsoltam. Reggel elszállt a jobbos féklámpa izzóm, és nem volt tartalékom, így vásárlás után cseréltem mind a kettőt, és a balosból kivett ment tartalékba.
Olajcsere közben feltűnt, hogy durván kormos a flexibilis csőnek a töve. Gyanús, hogy hamarosan rendesen eldobja magát...

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2019-01-20

Nem akartam külön posztot írni emiatt, de ha nem jön közbe semmi váratlan esemény, akkor valamikor április környékén kellene billentyűzetet ragadjak, ami miatt kicsit torzulna az időrendiség és a tér idő kontinuum a blogon, így egyszerűbb ha pár sorban összefoglalom a történéseket.
Már karácsony előtt feltűnt, hogy laposabb a jobb első kerekem, így első körben rápumpáltam, s vártam, hogy újra leenged-e, s ha igen, mennyi idő alatt teszi mindezt. Január első hetében szúrt szemet, hogy ismét leengedett, s szerencsémre úgy is állt a kerék, hogy észrevettem a bordák közt megbúvó rozsdás szöget. Lassú defekt volt, így ismét rápumpáltam, majd pár napra rá kijavíttattam a hibát.
Visszaszerelés előtt felcsiszolták a felni peremét, s merítőkádban ellenőrizték a szivárgást, de most abszolút nem enged. Aztán (csak mert még eszemben van, pedig ilyen apróságokat nem szoktam a blogba leírni) örülhetnek a "szarolaszozók", túl vagyunk egy nagyon komoly elektromos meghibásodáson is - igen, kiégett a jobb első H7-es tompított izzó. Szerencsére még akadt elfekvőben a garázsban, így pikk-pakk ki is cseréltem (ezen még nem kell sem a lökhárítót levenni, sem a lámpákat kivenni)...
Aztán kedden reggel volt kollégám elvitte, majd vissza is hozta az autót, csak közben kicserélték a két belső stabszilentet. Kár volt eddig húznom a dolgot, tényleg ezek csinálták a fesztivált, azóta egy apró zörej sincs a futómű felől, így apránként összeérett az is. Most legszívesebben ki se szállnék belőle, annyira jó, hogy végre csendben teszi a dolgát. Szeretném hinni, hogy ez most egy darabig így is marad...

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2019-01-16

Kipróbáljuk ezt a szép Osram Night Breaker Laser izzót, remélem jó lesz minden értelemben. Igaz, hogy még a blekfrájdéjba vettem, csak kicsit kiment a fejemből, de most bent van a helyén és szépen szórja fényét! :)

255.500 km

>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2019-01-15

A múltkor sötétben hazafelé jövet bekattant, hogy kicsit tuningolnék a lámpa fényén. Legyen ez is kimaxolva. Főleg, hogy nem nagyon emlékszem, hogy az elmúlt 7 évben bármikor is cseréltem volna izzót. Persze lehet, de akkor is nagyon rég. Márpedig egy új izzó eleve fél siker. Hogy teljesebb legyen a siker (de legalább úgy érezzem), bevásároltam egy pár Osram Night Breaker Laser izzót. Tungsram Megalight-om volt régen, azt szerettem a jtd-ben, most kipróbálom ezt.
Az eredményről majd írok pár sort, de nyilván pozitív lesz. A kiszerelt izzók wolfram szálján már nagyon látszott a használat.
Ami elsőre látszik, hogy a növelt fényerejű izzó szálja kisebb átmérőjű, sűrűbb, gondolom annak érdekében, hogy pontszerűbb legyen. Szép kivitelű, igényes izzó.

Két nap használat után: csodára nem kell számítani, de hiányérzetet sem hagy. A régi több éves izzóknál erősebb és valóban fehéresebb árnyalatú a fénye. Az előttem lévő autók farán látom, hogy a vetített vonal nagyon éles lett, és ott is feltűnik, hogy nem annyira sárga. A szemnek kellemesebb és többet is lehet vele látni, úgyhogy nem bántam meg.

>> Tuning és extraAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2018-11-19

Az Aliexpressról rendeltem T10 W5W led izzókat helyzetjelzőnek: APMATAUTO T10 LED W5W 194 198, Canbus Error free, white SAMSUNG 5630 LED.

A fénye szép hidegfehér színű, a fényereje a lecserélt, hagyományos helyzetjelzőéhez képest sokkal jobb (a 10.09-én feltöltött hasonló képekkel összehasonlítható).

Jó hír, hogy az izzók tényleg canbusosak, a fedélzeti computer nem dob hibajelzést.

>> SzervizHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2018-06-16

Ma meg lett az olajcsere+pár napja ki égett a jobb első helyzetjelző izzóm így azt is cseréltem.
Olaj Motul 5w40
Szűrő Mann Filter
Leeresztő csavar Febi
Izzó Bosch
Km. Állás:235857
Cserék között megtett km:10720

>> Tuning és extraGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2018-03-23

Kiégett a helyzetjelző izzó, gondoltam, ha már cserélem, legyen led-es.
Rendeltem Kínából egy marékkal. Figyeltem, hogy ellenállásokkal terhelt legyen.
Tökéletes; Nincs kiégett izzó jelzés, fényes, fehér. Jól mutat a xenonnal, szinte azonos színűek.
(Képen bal a cserélt ledes, jobb a régi hagyományos izzó)

az egyik 1 hónap után megadta magát. Sebaj, 10es csomagot rendeltem.

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-02-21

Ilyen sem történt velem még, pedig már van párszázezer alfás kilóméter a talpamban. Az történt, hogy megálltam a pirosnál, majd amikor felengedtem a fékpedált, üdvözölt az üzenet, hogy csekkoljam a jobb hátsó féklámpát. Elgurultunk még az asszonykám munkahelyéig, majd vetettünk rá egy pillantást. A jobb hátsó féklámpa égve maradt. Na, ez meg hogyan? Izzó ki, mindkét wolframszál sértetlen. Csatlakozó ép. Hazamentem vele és idő hiányában elraktam aludni. Ma volt kis időm, igy mindkét oldalt szétszedtem, a csatlakozókat megtisztítottam, majd kaptak kis kontaktsprayt. Semmi változás. Mondom, felcserélem már a két oldali izzókat. És lám, az izzó a ludas. De ez hogyan, azt ne kérdezze senki. Vettem egy párat a jól bevált helyi márkából, mindkét oldalon cseréltem akkor már. Most minden szuper. Próbáltam fényképezni az izzót, mielőtt kidobtam, nem tudom mennyire látszik.

>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2018-01-11

Mivel úgy éreztem, hogy a sima hagyományos H1-es izzó már nem a leg megfelelőbb számomra így rendeltem egy készlet Tungsram Megalight Ultra 120%-os emelt fényű izzót
Elvileg ez ma az egyik legjobb az emelt fényű izzók piacán.
A képek magukért beszélnek.
Az első képen a hagyományos H1-es a másodikon az új.

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2017-12-30

Ma megejtettem az olajcserét, és ami ezzel jár.
Az olaj MOTUL 8100 X-cess sokan dicsérik, így most én is teszek vele egy próbát, és most kaptam mellé ajándékba 5L téli szélvédő mosó folyadékot is. Ezt még nem töltöttem bele, de amilyen sűrűn kell használni mostanában, gyanús hogy ebben a szezonban még be lesz töltve...
Az olajleeresztő csavarra már éppen ráfért a csere (FEBI lett, mert ilyet kaptam), az imbuszkulcs már el is fordult benne, nem is tudtam kiszedni csak vízpumpa fogóval.
Pollenszűrő JC PREMIUM. A pollenszűrő cserénél megejtettem a fűtőventilátor kiszedését, nem is gondoltam volna, hogy mennyire egyszerű kiszerelni. Nagyjából letakarítottam a lapátokat, illetve kifújattam levegővel, rengeteg por volt benne, illetve az alsó csapágyának adtam egy kis kenést mert nem rég elkezdett alacsony fordulaton nyöszörögni.
Izzó OSRAM Night Breaker. Egyrészt mert sokan dicsérik, másrészt mert elszállt harmadik Silverstar izzóm is. Érdekes, hogy nem az izzószál ég el, hanem az izzószál lábainak a tövénél válik el. A vetítési képeket nappal csináltam, talán így is kivehető, hogy a night breaker szélesebbet terít a felső, az-az a távolabbi tartományban, de majd esti vezetésnél fog elválni, hogy mennyivel jobbak...
Motorolaj szűrő BOSCH.
Gázolajszűrő SOFIMA.
Légszűrő FILTRON.
Végezetül kitakarítottam az autót, és közben rájöttem, hogy elfelejtettem klímafertőtlenítőt venni, így ez még várat magára...