Sajnos nagyon úgy néz ki, hogy az autó előző gazdája nem bánt vele rendesen.
Az olajcsere óta egyre erősödő kopogó hang jelentkezik a motorból.
Gázfröccsre, gázadásra kopog, alapjáraton és meleg motornál halkabb.
Nem placebo, Yani és Giuntini is tudja igazolni :-(
Reménykedtem, hogy a vezérléscsere és a szíjtárcsa javítása megoldja a problémát, de sajnos nem.
Ezután a nagynyomású környékén kerestem a hibát, leszedtem, de nem lóg semmi, nincs törve semmi, vezérmű bütykök rendben vannak. Visszatettem és összedugtam a pumpát, a nyomkodóhengert kihagytam. lA pumpa nélkül is indítható az autó, az alapjárathoz nem kell a nagynyomású. A hang továbbra is jelen van. Ennél a tesztnél már Yani is segédkezett és támogatott lelkileg...
Összeszerelés után rögtönzött sztetoszkóppal (hosszú csavarhúzóval) kezdtük meg, nem volt kirívó zaj a szelepek felől. Kinyitottuk az olajsapkát és így sem onnan hallatszott a kopogás.
Ezt követően megszüntettük a gyújtást egyesével a hengereken és a 4-es lehúzásával a hang megszűnt, gázadásra sem jelentkezett. Többször teszteltük, a kopogás konzekvensen megszűnt, ha a 4-es henger trafóját lehúztuk.
Köszönöm Yani-nak a segítséget!
Most rendesen belenyúltam :-(
Idézetek a zinternetről:
1.
"Egy mondatra azért itt álljunk meg. Amikor azt hallják, hogy tegyen motortisztító adalékokat a motorba olajcsere előtt, akkor NE tegye ezt, mert akkor biztos lehet a közeljövőben egy hajtókarcsapágy garnitúra cserében. A motortisztító adalékok ugyanis a csúszócsapágyak felületéből, mikroszkóppal jól látható mélyedéseket (puha fémeket) oldanak ki, amik a kenést szolgálnák az olaj mellett."
2.
"Az is a hajtókar csapágy hiba forrása lehet, ha motortisztító adalékokat szoktak önteni a motorba az olajcserék előtt. Ez ugyanis előbb-utóbb tönkreteszi a sérülékeny hajtókar csapágy készletet. A motortisztító adalékok ugyanis a kenést szolgáló puha fémeket oldanak ki a csúszó hajtókar csapágyak felületéről."
Tehát okuljatok, nekem már késő :-(
Hurrá