Blog >> csapágy

Kissé buszos hangja volt az autónak. Határozottan a bal elejéről hallatszott a zaj. A kereket kézzel megpörgetve nem tudtam eldönteni, hogy a kerékcsapágy, vagy a féltengely, vagy esetleg a váltó adja-e a hangot. Sajnos van némi lógása a féltengely csonknak a váltóban, de még is először a kerékcsapágyat cseréltem ki. Megérte, mert meg is szűnt a zaj. A féltengely csonkot még majd figyelgetem, hogy lesz-e változás.
Az SKF csomagban SNR tipusú csapágy volt,, ezzel nem is lenne gond, viszont amit adtak rögzítő csavarokat, azok csak hasonlítottak a gyáriakra, mert sajnos eltért a menetemelkedésük. Így a gyárakat kellett visszaraknom.

>> SzervizSanyiJTD // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2020-02-21

Az autót visszahelyeztem a forgalomba, és elvittem szervízre

Cserélve lett:

Olaj (Total racing 10w50)
Olajszűrő Filtron
Elötte motoröblítő
Karter csere, javítás, új csavar új tömítés (A régit rosszul hegesztették meg és folyatott)
Hajtókarcsapágyak (Glyco)
Szelepfedéltömítés (Elring)
Vezérműszíj szett vízpumpával (Gyári Original Ricambi)
Balansszíj, és annak a csapágya (dayco)
Kopogásérzékelő mivel törött volt, így cserélték (Bosch)
Kipuffogó Y tömítés
J.E. féltengely gumiharang
G12 fagyálló
Váltóolaj (Tutela ZC75) 2L
Vezérműtengely jeladó (attól függetlenül a hibakód továbbra is fentáll :( viszont az autón semmit nem kehet észre venni)
Ezzel kapcsolatban tippet elfogadok hátha találkozott ilyennel valaki...

+Munkadíj

KM állás 159.100

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2019-11-26

Még mindig nem tetszett az autó hangja... merthogy sajnos a múltkori jobb első csapágycsere nem oldotta/szüntette meg a zajt, ami „piszkált”...így most kicseréltem a bal elsőt is. Jó pár órába telt, de megvan... hangtalan suhan! :)


267.967 km.

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2019-10-07

Úgy tűnik, hogy a múltkori balos csukló cseréjét megirigyelte a jobbos... cseréltem egy már meglévőre. Ha már ott voltam és szét is kaptam a féltengely miatt a jobb elejét, kiszereltem a komplett gólyalábat, mert a baloldalon eltört a rugó, cserélnem kell, így ezt a jobbosat is cserélem. Marklartól jött a pár bontott rugó. Plusz kapott új porvédőt és felütésgátlót. Itt jött is egy érdekesség, amitől yoyozott a szemem... a jobbos rugó már cserélve lehetett, de nem 146 TD-be valóra... kicsit vékonyabb és kicsit magasabb volt. :-o Bütykölés közben megtekertem a kerékagyat és arra lettem figyelmes, hogy bizony csapágy hangja van... amit nem szeret hallani az ember. Szerencsémre pont volt egy a polcon... nem volt egyszerű, de cserélve! :)

266.045 km

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2019-09-03

Történt, hogy elkezdett valami halkan búgni/zúgni, érzésre jobb elölről, úgy 100 km/h környékén. Nem nagyon volt vele időm foglalkozni, továbbra is hajtottam, de a km-ekkel érezhetően romlott az állapot, egyre hangosabban és egyre alacsonyabb sebességnél is hallható volt.
Elvittem a helyi Bosch szervizbe, ott először a jobb oldali féltengely emelő csapágyra gyanakodtak, de aztán a j.e. kerékcsapágy lett a végső diagnózis.
Kaptam egy 80 ezer körüli ajánlatot alkatrész + munkadíjra. Kis fejvakarás után elfogadtam.
A vége aztán kicsit több lett, mert a felső lengőkart is elkefélték és abból is kellett egy új.
De legalább a diagnózis jó volt, most csendes az autó, tényleg a kerékcsapágy búgott.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2018-11-10

Eurokardán nem vállta a javítást.
Berendeltem egy bontottat az AlfaDepo-ból. Azért az olaszok ismét odatették magukat: a V6 és a 2.4 kardánja nem csereszabatos! V6-hoz lett volna kilóra 50e körül, a 2.4-hez egy azaz egy darab volt az egész országban 120e-ért. Megvettem. Közben egy másik szerelőtől kaptam egy bp-i kontaktot. Elvitettem oda a saját kardánomat. Mondták van két megoldás: csak csapágy csere 50e, vagy fullos felújítás 120e: Az utóbbit választottam. nagy nehezen megérkezett a bontott, de az talonban maradt, mert már mindegy volt hogy 4 vagy 5 hetet áll az autó., megvártam a felújítottat.
Megérkezett, minden király, de még mindig rázott...
Kiderült, hogy van a hátsó difinén valami kiegyensúlyozó cucc. Gyakorlatilag egy nehéz vas, ami szilentekkel csatlakozik a tengelyhez, ezek a szilentek és szétmentek. Azt nem tudni, hogy a kiegyensúlyozó ment tönkre és az vágta haza a keresztet meg a csapágyat, vagy fordítva. Ez a kiegyensúlyozó beszerezhetetlen, még képet se lehet róla találni. Le lett szerelve. Most hibátlan, szépen rezgésmentesen fut.
A bontott alkatrészt visszavették, kp + levásárlás.

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2019-05-12

Ez is megérkezett. USA import, egy ismerős által jutott ide. Elkezdődhet az összeszerelés!

>> SzervizShadin // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2019-04-30

Szólt a bal hátsó, kicseréltem mindkettőt.

Album

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2019-03-26

Tud valaki olyan helyet, ahol bírnak szállítani főtengelycsapágyat? Az sem lenne gond, ha készleten is volna!

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2019-02-07

Megérkeztek az új hajtókarcsapágyak. Az állócsapágyat sztornózták menet közben, így azt máshonnan kell újra megrendelni. Marad a várakozás.