Blog >> steinbauer >> no
Makacs ember vagyok, szeretem kijárni az utakat. Így voltam/vagyok a teljesítménynöveléssel is. Eleinte nem voltam oda a könnyen járható boxos tuningnak, ám kaptam egy ajánlatot, ezért belekerült egy dobozka. Erről már írtam. Aztán többen ellenvéleményen voltak a boxszal kapcsolatban, amit addig nem akartam megfogadni amíg be nem bizonyosodik.
Hát igazuk volt. Ezért rövid informálódás után (tudod a megfelelő embereket kell kérdezni : ) kikötöttem a hazai autósport szerény megoldóemberénél, Bauer Mikinél. Így ma nála töltöttem a fél napomat.
A munka a gyári program lementésével kezdődött, ami cirka 40 (!) perc alatt le is jött a laptopra. Ez archiválásra kerül, így bármikor visszaállítható. Némi malőr miatt a folytatásra csak délután került sor. A fiúk elém álltak, hogy kezdjük a próbakörrel, aztán molyolunk a programokkal. Mondom, ok, és elhajtottak az autóval. Gondoltam, 3 kör a ház körül és megismerik az alapkarakterisztikáját az autónak. Egy órás malmozás után már kezdtem aggódni. Árokba mentek? Beugrottak a teszkóba? Végül megjöttek 3 kész programmal, csak be kellett ülnöm és finomhangolni, ahogy nekem tetszik. Egy köztes programmal indultunk, ami szinte füstmentes volt (teljes füstmenteset azért ne várjon az ember egy koromszűrő nélküli dieseltől) de már harapós volt. A próbakör után cseréltünk programot és egy durvább hangolást próbáltunk, ami gátlástalanul ment - de sajnos eregette is a ködöt. Így visszaálltunk az első verzióra, amit még 2x módosítottak próba közben. A végeredmény érzésre megegyezik a box teljesítményével, ám a karakterisztikája teljesen más lett.
A főbb módosítások csak alul és a fordulatszám végén történtek, ennek eredménye az lett, hogy lentebbről és tovább húz a kocsi. Most úgy 1700-tól 4200-ig tart a tolás. Ezt az eredményt pedig tényleg csak apró változásokkal érték el, elmondásuk szerint elég jól reagált az autó a módosításokra. Például sokkal kevésbé kellett az üzemanyag szintet emelni, mint azt megszokták. A turbó nyomásához hozzá sem nyúltak. Szóval igazából nem is tudom mit csináltak, de azt jól :)
Jövőhéten színt vall padon is, addig szokom, figyelem, majd ha az eredmény olyan egy kis fazonigazításra visszatérünk. Érzésem szerint olyan 170 LE és 350 Nm körül lehet most - a nyomaték talán még több.. Hármasban ebben az esős időben rendre elpörgeti a 18as kereket, ha azt akarom. Szárazon sajnos nem.. :) Ez az érték pedig a sportgombos új GT-k teljesítménye, ami szerint az autó stabil 8 mp-snek kell lennie. Ha tényleg így van, akkor sikerült hozni a gyári tuningot fél nap alatt, a gyári felár, de még a box árához képest is jutányosan.
Akkor olyan lenne az autó, amilyennek elvártam és nagyon boldog leszek vele :)
Ja, és mindezt úgy hogy a motorháztetőt fel sem nyitották. Hogy hol tart a technika már..