Hipp-hopp eltelt a 10 ezer km, úgyhogy Buli barátom műhelyében megejtettük a kötelező olaj (Selenia Racing), olajszűrő (Mann), légszűrő cserét (Mann). Az első féktárcsáknak már válluk volt, úgyhogy azt is cseréltük Brembora, illetve kapott hozzá TRW fékbetéteket a Nagyvad.
Olaj nem fogyott belőle az előző csere óta.
Km állás: 82.000
Egy sima időszakos karbantartásnak indult aztán lett belőle egy nagyon nagy szerviz hiába az idő nem múlik el nyomtalanul egy 7 éves autón...
A fék kopottságával tisztában voltam de az autó alatt megjelent pár rózsaszínes csepp nem sok jót sejtetett. A vízhűtőm megadta magát a jobb alsó sarkánál szivárgásnak indult az édeskés „nedü” .
Kicsit tartottam a cserétől de beszereztem egy service manualt és annak segítségével már könnyen ment minden még a lökhárító leszerelés is....
A BMC légszűrőm is tisztításra szorult illetve kiderült, hogy a Multiair modulnak van egy külön finomszitás olajszűrője melynek a cseréjével meghosszabbítható az élettartama.
A teljes fékrendzer friss olajat kapott egy vákuumos leszívónak köszönhetően.
Szerencsére amióta megvan az új garázsom azóta itthon végzem a javításokat, karbantartásokat és az évek alatt beszerzett szerszámoknak is hasznát veszem.
Beszereltem még egy rugalmas hálós tartót a „kardánbox” oldalára pont elfér benne egy telefon.
Most már saját pecsét kerül a szervizkönyvbe is illetve felkerültek a nyári kerekek no meg bogároldós cucc váltotta a téli fagyállót.
Amik most cserélve lettek az autón felsorolás jelleggel:
-Olaj: Selénia Star P.E. 5W-40
-Olajszűrő: Sofima S5043 PE
-Gyertya: NGK IKR9J8
-Multiair szűrő: Gyári 55238665
-Pollenszűrő: Orione Carbon
-Féktárcsa: Brembo Xtra Series 09.9365.2X és 08.9364.2X
-Fékbetét: Brembo P 23 134 és P 23 152
- Fék szerlő klt.: Quick Brake 109-1694
- Fékolaj: Tutela Top Dot 4
- Fagyálló : Tutela Paraflu Up
- Vízhűtő: Gyári 50514472
Km óra állás: 81600